X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערן אלקובי, שהיה בפברואר 2012 רואה החשבון של חברת ISP: "היו כמה פוזיציות פתוחות, לא הייתה נזילות ועדי (שלג) היה אמור לסיים את היתרה שנשארה שם, בטווח קצר של שבועות כדי לגמור את הפוזיציה"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משפט נוחי דנקנר נמשך היום. ערן אלקובי, העד הראשון שעלה לעדות היום בפרשת הרצת המניות של דנקנר, היה בפברואר 2012 סמנכ"ל הכספים של חברת ISP.
בחקירה הראשית, שאלה עו"ד חנה קורין מהפרקליטות את העד, מה היו היקפי הפעילות בחודש פברואר 2012. אלקובי ענה: "חברה ISP צברה לא מעט הפסדים, והנהלת החברה הגיעה למסקנה שהפעילות גורמת להפסדים ויש לסגור אותה. היו כמה פוזיציות פתוחות, לא הייתה נזילות ועדי (שלג) היה אמור לסיים את היתרה שנשארה שם, בטווח קצר של שבועות כדי לגמור את הפוזיציה".
כאשר נשאל אלקובי לגבי המעורבות שלו בחברה ויכולת ההשפעה שלו על הנעשה בחברה וחשיבות הפעילות החריגה בחשבון, השיב אלקובי: "שאלתי את עדי מה קורה, אמרתי לו שהוא היה אמור לסגור את הפעילות. הוא אמר לי זה בסדר - אנחנו יודעים מה אנחנו (החברה) עושים".
בהמשך לכך, הקריאה עו"ד קורין מתוך הודעת אלקובי שנתן בעבר: "לדעתי אני חושב שהם עושים פעילות באי.די.בי. שאלתי אותו שאם זה באישור של איתי והוא אמר לי שכן". עוד הוא המשיך ואמר, "עדי אמר לי שהם התחילו לעשות את הפעילות במניות של עשיית שוק (פעילות שתנזיל את הנייר, ומשמעה קנייה ומכירה של מניות) מבלי שעודכנתי בכך. אני בטוח שהוא אמר לי שזה קנייה ומכירה של ניירות נוסטרו. עדי אמר לי שהם רק מבצעים פעילות בנייר. ואמר שזה באישור איתי".
בהמשך הציגה עו"ד קורין את המייל ששלח בזמנו אלקובי. עו"ד קורין: "האם ההפסד שנגרם מהפעילות של קנייה ומכירה של המניות, ככל העולה מהודעתך במייל, בימים 21-23.2.12 היה חריג?" אלקובי השיב: "במייל ששלחתי ציינתי 'חשיבות גבוהה'. דוח הפעילות תמיד הציג את הפוזיציות של יום המסחר הקודם. ופה (בהודעת המייל) ציינתי שביום של 21 לחודש כבר הייתה פעילות ואידיבי שיצרה מחזור. הבעייתיות היא, שבשל הפסדי החברה הוחלט לסגור פוזיציות, ומנגד דוח הפעילות הציג כי נפתחה פעילות. ההפסד שנוצר מעל ל-23 אלף שקל היה חריג ביחס לפעילות".
לאחר שלא השיב ברור לשאלת עו"ד קורין, מדוע אלקובי לא עשה דבר מתוקף תפקידו, כדי להתריע על פעילות במניות שנעשה בניגוד למצבה של החברה שעמדה לפני סגירה וסיום הפוזיציות, שאל זאת שוב, השופט חאלד כבוב.
כבוב: לא מצאת לנכון לפנות לעדי לאחר שהבחנת כי היה הפסד של מיליון שקלים וחצי, אתה לא שואל שאלות?" אלקובי השיב: "אני מכיר את הסכומים, ידעתי שהחברה יכולה להפסיד. ראיתי גם פוזיציות שהחברה הפסידה ואח"כ הרוויחה. אני לא ידעתי מה התוכניות שלו. איש לא אמר לי במפורש מתי הפוזיציה הולכת להיסגר. אמר לי שכנראה ימכרו את הכול במכה אחת, מה שכן, כמות כזו בבורסה היה קשה מאוד למכור".
דנקנר מואשם כי פעל עם מנהל ההשקעות איתי שטרום באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות, זאת במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה בפברואר 2012.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  17/11/2014   |   עודכן:  17/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אמרתי לעדי שהיה אמור לסגור הפעילות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נוחי דנקנר
חן מענית, ספיר כלפון
החל שלב ההוכחות במשפטו של נוחי דנקנר, המואשם כי פעל עם איתי שטרום להשפיע על שער מניית אי.די.בי כדי לשפר את סיכויי ההנפקה    התביעה: "הוא היה מעורב עד צוואר במימון ההנפקה"    ההגנה: "לא היה פה תכנון ולא עבירה"
איתמר לוין
יו"ר אי.די.בי לשעבר כופר בכל הטענות וההאשמות נגדו בפרשת הרצת שערי מניות החברה בתחילת 2012    טוען: איתי שטרום פעל על דעת עצמו; סייעתי לו רק על-רקע החברות בינינו
איתמר לוין
הפרקליטות מייחסת לדנקנר עבירות ניירות ערך והלבנת הון בטענה שהריץ את מניות אי.די.בי אחזקות בהנפקה בפברואר 2012    גם מנהל ההשקעות איתי שטרום זומן לשימוע    דנקנר: כופר באופן מוחלט
נסים גבאי
נוחי - ילד טוב ירושלים שיכול היה להחליף את בראד פיט במראה החיצוני - החליט לעשות עסקים, וכמו בישראל – הצליח. הצליח לבנות אימפריות כלכליות בהלוואות מהבנקים...
איתמר לוין
רשות ני"ע ייחסה לדנקנר עבירות ניירות ערך ומירמה, בטענה שפעל להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות בעת הנפקתה לפני שנה וחצי    דנקנר הכחיש את החשדות; הרשות לא מסרה מהן המלצותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il