מטרת המחקר היא לבחון כיצד ערוצי צ'ט סמויים יכולים לקרב בין קבוצות בקונפליקט במהלך מפגשים בסביבת תלת-ממד ווירטואלית. ערוצי צ'ט סמויים הם ערוצים שהכתוב בהם נראה רק לשולח המסר ולמקבל המסר, ולא לכלל המשתתפים בזירה הווירטואלית. יתרה מכך, המשתתפים בזירה הווירטואלית אינם יכולים לדעת, כי שני משתתפים משוחחים ביניהם באמצעות ערוץ צ'ט סמוי כל שכן מה הם כותבים האחד לשני.
המחקר הקיף 60 בני נוער ישראלים-יהודים ופלשתינים בגילאי 15-16 אשר השתתפו בדיונים על הפוטנציאל של מדיה חדשים לגשר בין בני נוער במזרח-התיכון. המשתתפים חולקו לשש קבוצות בנות 9-11 משתתפים כל אחת, שתי קבוצות כללו משתתפים שכבר הכירו אחד את השני מפעילויות דו-קיום בעבר, וארבע קבוצות כללו משתתפים שנפגשו לראשונה בדיונים. הדיונים התקיימו בתיאטרון יווני ווירטואלי בו המשתתפים היו מיוצגים כאוואטארים. הם היו מבוססי טקסט, ונערכו באנגלית. מאחר והדיונים נערכו באנגלית, נעשה שימוש בערוצי צ'ט סמויים כדי לבקש עזרה בתרגום מבני-נוער אמריקנים ממוצא ים-תיכוני (ישראלי או ערבי) אשר הוזמנו למפגשים לצורך זאת. השימוש בערוצי צ'ט סמויים נעשה כדי למנוע מבוכה ממשתתפים בעלי שליטה מועטה בשפה האנגלית. עם זאת, המשתתפים יכלו לפנות באמצעות ערוצי הצ'ט הסמויים לכל אחד מהנוכחים בזירה הווירטואלית, ולא רק למתורגמנים.
לאחר ניתוח תעתיקי הדיונים, התברר כי המשתתפים השתמשו בערוצי הצ'ט הסמויים למטרות נוספות מעבר לבקשת עזרה בתרגום. כך משתתפים שלא נטלו חלק בפעילויות דו-קיום השתמשו בערוצים אלה כדי ללמוד להכיר את חברי קבוצת ה"אחר", במיוחד בשלב הראשון של הדיונים. לעומת זאת, אותם משתתפים השתמשו בערוצי צ'ט גלויים לעיני כל הנוכחים בזירה הווירטואלית כדי ללמוד להכיר את חברי קבוצת הפנים. ככל שהדיונים התקדמו עברו בהדרגה משתתפים שלא נטלו חלק בפעילויות דו-קיום מערוצי צ'ט סמויים לערוצי צ'ט גלויים כדי ללמוד להכיר את חברי קבוצת ה"אחר".
ההתקרבות בין המשתתפים הישראלים-יהודים והפלשתינים שנפגשו לראשונה בתיאטרון היווני הווירטואלי נתמכת גם בממצאים נוספים כמו דיווחים מילוליים על המפגשים, מרחק בין אוואטארים וסדר ישיבה בתיאטרון עם תחילת הדיונים ולאחר ההפסקה שנערכה באמצע הדיונים.
המחקר מצביע כי ערוצי צ'ט סמויים יכולים לשמש אמצעי לבסס קשר והיכרות בין חברי קבוצות בקונפליקט, במיוחד בשלבים הראשוניים של המפגש הבין-קבוצתי כשרמות החרדה והעצבנות מעצם המפגש הטעון גבוהות.