X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חבר מפלגה הסבור שעמדותיה של מפלגתו שגויות, עליו לנסות לשכנע את חבריה לשנות את דרכה של המפלגה ולהתייצב לבחירות על בסיס מצע מעודכן, או לפרוש ממנה, אם אינו יכול לשנות את מצעה ואינו יכול לתמוך בו
▪  ▪  ▪

באתר מעריב פורסם דיווח על מכתבו של ד"ר אייל גרוס ליו"ר מרצ להתפטר מתפקידו. הכותב התלבט מאוד, לפני הבחירות, בין המלצה לקוראיו להצביע לחד"ש (כמה אלפי בודדים מתומכי מרצ עברו לחד"ש, אולי רבע מנדט) בגלל תמיכתה של מרצ במבצע עופרת יצוקה ובין המלצה להצביע למרצ, מפלגה שהוא חבר בה, למרות תמיכתה במבצע עופרת יצוקה וב"פשעי המלחמה" שבוצעו בו, לטענתו. לבסוף נמנע מלהמליץ המלצה כלשהי ושמר על מרחק נאות מהאירועים ממקום מושבו הנוח בחו"ל.
כעת יש לכותב את החוצפה והעוז לדרוש את התפטרות יו"ר מרצ, מפלגה שלא המליץ להצביע עבורה, בגלל כישלונה בבחירות, מדובר בחוצפה אמיתית כי נלווית לה הטענה הכוזבת לפיה כישלונה של מרצ נבע מתמיכתה במבצע עופרת יצוקה וציבור בוחריה נטש אותה בשל עמדותיה בנושא לטובת חדש או לטובת קדימה, מאחר שעמדות אלו העניקו לו לגיטימציה להצביע גם לקדימה. המחבר יוצא מהנחה בולשביקית לפיה כאילו הציבור קובע את עמדותיו על-פי ה"לגיטימציה" הניתנת להן מהמפלגה ולא על-פי עמדותיו שלו.
לו היה אייל גרוס קורא להתפטרות חיים אורון מהטעם שמי שנכשל בבחירות צריך ללכת ללא קשר לדרכו וסגולותיו, פשוט משום שנכשל במבחן הרייטינג - ניחא. אני איני מקבל מבחן זה כתקף מבחינה מוסרית, אבל כל מפלגה יכולה לקבוע את זהות מנהיגיה על-פי שבשבת ואינה חייבת להיעזר במצפן או במצפון לשם כך. כמי שאינו נמנה בכלל על תומכי מרצ בוודאי שלא הייתי מחווה דעה בנושא זה, המהווה נושא מפלגתי פנימי מובהק.
מאידך,כאשר ביסוד הקריאה אין, כביכול, מניע של פסילה אישית, אלא קריאה זו נסמכת על רצונם המשוער של אלו שלא הצביעו עבור המפלגה, קריאה זו חורגת מוויכוח פנים מפלגתי ונוגעת לשאלות מהותיות הרבה יותר של עקרונות יסוד דמוקרטיים. מקביעותיו של גרוס משתמע שאלו שהצביעו למרצ תמכו למעשה במבצע צבאי פסול ואף בפשעי מלחמה ומאידך אלו שלא עשו זאת נחלקו בין מי נמנעו מלהצביע עבורה בגלל תמיכתה במבצע והימנעותה מלהוקיע את פשעיו ומי שתמכו דווקא בעמדות אלו אך סברו שהן מאפשרות להן להצביע גם לקדימה.
מבחינה עובדתית, טענותיו של אייל גרוס לפיהן התמיכה במבצע הצבאי הובילה לכישלון בבחירות הן טענות שקריות בעליל ולא ייתכן שהטוען טענה זו אינו מכיר אל המספרים. מרצ איבדה את המנדטים בעיקר לקדימה, לא לחד"ש, עימה ניהל אייל גרוס פלירט קצר לאחרונה. המצביעים שנדדו לקדימה לא עשו זאת בגלל תמיכת מרצ במבצע עופרת יצוקה ולא ובגלל שהם סברו שצה"ל מבצע בעזה פשעי מלחמה. השרה לבני, כידוע, הייתה אחת הדוחפות הגדולות למבצע ולא נראה שהדבר גרע מהפופולריות שלה בקרב מצביעי מרצ לשעבר. אגב, לא למותר לציין, כי אילן גילאון המיועד להנהגה תמך במבצע לא פחות ואף יותר מחיים אורון, ונגדו, גרוס אינו קורא להסיק מסקנות.
חוסר האמינות העובדתית של הטענות אינו הנושא העיקרי כאן. גם אם כישלונה של מרצ נובע מתמיכה במבצע עופרת יצוקה, בו תמכו מנהיגיה, משמעות הדברים היא שאלו שלא הצביעו עבורה בשל כך הם החייבים להקים לעצמם מסגרת פוליטית נפרדת. מי שנבחר לכנסת במסגרת מרצ נבחר על יסוד העמדה הפוליטית המוצהרת שלה ולא על בסיס העמדות של אייל גרוס וחבריו שכלל לא קראו לתמוך בה.
טענתו של גרוס אינה רק כוזבת מבחינה עובדתית אלא היא בלתי מוסרית בעליל. משמעות טענותיו של גרוס שיש לשלול מהנהגה את הזכות לייצג מפלגה על בסיס העמדות עימן התייצבה בפני הבוחר וקיבלה את אמונו - במידה שקיבלה. העובדה שמי שמשמיע טענות כאלו הוא מרצה למשפט ציבורי רק מוסיפה בעיניי לבעייתיות.
חבר מפלגה הסבור שעמדותיה של מפלגתו שגויות, עליו לנסות לשכנע את חבריה לשנות את דרכה של המפלגה ולהתייצב לבחירות על בסיס מצע מעודכן, או לפרוש ממנה, אם אינו יכול לשנות את מצעה ואינו יכול לתמוך בו. בשלב זה, היחידים הרשאים לדבר בשמה של מרצ הם אלו שהתייצבו עם עמדותיה לבחירות ונבחרו על-ידי מי שתמך בעמדות אלו. כל עמדה אחרת היא ביזוי רצון הבוחר וביזוי ההליך הדמוקרטי.
אני מבקש, אך מתקשה, להאמין שמאחורי מכתב נקלה זה לא מסתתרת הכוונה להכניס בכל מחיר את זהבה גלאון לכנסת - אם זו הכוונה הייתי מצפה מהכותב שיעשה זאת ביושר ואל יכסה על כך בטעמים עקרוניים מפוברקים. כך או כך הדרך לזכות באמון הבוחר אינה על-ידי הפרת אמונו זמן כה קצר לאחר הבחירות.

תאריך:  16/02/2009   |   עודכן:  16/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הניסיון להדחת הנהגת מרצ
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בזוי ההליך הדמוקרטי מסמולן,נו
אבן שושן  |  16/02/09 17:35
2
הנהגת "מר"צ"....נו באמת.....
י.ש  |  16/02/09 17:57
 
- לא חזרתי בתשובה
גולדבלט משה  |  16/02/09 19:38
 
- עו"ד גולדבלט......
י.ש  |  16/02/09 23:12
3
אבן שושן
seychell  |  16/02/09 19:49
4
התומך בחד''ש אינו דמוקרט
ולא יבין את דבריך  |  16/02/09 20:17
5
שניצן הורביץ ייפנה את מקומו -
הרשלה  |  16/02/09 22:15
6
חלק עברו "לחדש" ערב רב  ל"ת
ריבלין  |  17/02/09 15:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס שנער
נתניהו, זכור: החוכמה היא לא רק לשרוד קדנציה מלאה, כי אם גם להיבחר פעם שנייה. לצורך כך צריך: יציבות שלטונית ומחיקת קדימה - המאיימת המרכזית
אלי אבידר
ביקורו הראשון של ג'ורג' מיטשל, נציג הממשל האמריקני החדש, הכניס את הפוליטיקאים הישראלים לסרט    חשש מופרך מפני נשיא אמריקני לא מוכר    השמאל טוען שרק הוא יכול לשמר את הקשר    מזכירת המדינה קלינטון אמרה את ההפך
צביקה רוזנטל
רוצים לקפוץ לקניות? האם הקניון היא הבחירה הנכונה ביותר עבורכם כצרכנים? הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת אודות המקום אליו אתם רוצים להגיע, לפני שאתם מוציאים את בת הזוג והילדים מהבית ואת הארנק מהכיס
גיא חזן
אומנם יש קוסם אחד בכדורגל הישראלי, אייל ברקוביץ' שמו, אך האם יש אחד כזה גם בשוק ההון?
ד"ר אברהם בן-עזרא
רק את ציפי לבני ראה הבוחר הישראלי לפני הבחירות בכל ימות הקמפיין, וכך נוצרה ההונאה הגדולה ביותר של הבחירות, שהציבה את הבוחר בסופו של יום - חדל אונים, בפני עובדה מוגמרת ונבחרת אחרת
רשימות נוספות
פרס: לשנות את שיטת הממשל  /  איציק וולף
"ליברמן אינו פסול לביטחון"  /  איציק וולף
לבני מתעקשת: ראשות הממשלה או אופוזיציה  /  איציק וולף
ליברמן, מזוז והאוצר  /  איתמר לוין
העם מטומטם - להחליף אותו  /  גורי גרוסמן
רק לא ליברמן  /  קובי לירז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il