X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן: "האתגר הוא להיערך לקראת איום בלתי נודע, באמצעות מכלול של פתרונות - ולא פתרון אחד שנותן מענה לאיומים מוכרים וידועים" לדבריו, "יש לשנות תפיסות עולם בתחום הגנת הסייבר"
▪  ▪  ▪
אלוף (מיל.) עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן וכיום יו"ר ניוטרון [צילום: אבנר ירון]

"כיפת ברזל שינתה את חוקי המשחק במאבק נגד הטילים והרקטות. לא זה מה שדרוש להגנה מפני הסייבר, אלא מכלול של פתרונות, שיהווה שובר שוויון ויהיה בבחינת אם כל כיפות הברזל", כך אמר אלוף (מיל.) עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן וכיום יו"ר ניוטרון (Nyotron).
לדבריו, "האתגר הוא להיערך לקראת איום בלתי נודע. ככזה, מערכת הגנה לסייבר שפועלת בתפיסה של כיפת ברזל אינה רלוונטית, כי זו פועלת נגד איומים מוכרים וידועים. נדרש לפתח מערכות הגנת סייבר שמשנות את תפיסת העולם בתחום. המערכות הללו חייבות לצאת מהמקום של הכרת האיום. יש לפתח פתרונות בכמה רמות: הגנת רשתות, הגנת מחשבים, הגנת מערכות אסטרטגיות".
מלכא דיבר בפתח מפגש של C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית 'אנשים ומחשבים'. המפגש נערך (יום ג', 16.12.14) ב-yes Planet בראשון לציון, והנחה אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.
"הפילוסופיה של כיפת ברזל היא תפיסת עולם שמשנה את חוקי המשחק. לא זה מה שדרוש לעולם הסייבר", אמר מלכא.
הוא נתן דוגמאות מכמה שדות פעולה: האחד הוא כיפת ברזל. "כניסתה של כיפת ברזל הייתה, ללא ספק, Game Changer. העובדה שהמערכת פעלה היטב בצוק איתן אפשרה לנו להיות אדישים. אלא שהחולשה של כיפת ברזל היא בהיותה המענה האולטימטיבי לאיומים שהיא מכירה שנים רבות. אלה איומים שהתפתחו במשך שנים – וגם המענה להם התפתח במשך שנים".
דוגמה אחרת היא פיגועי ה-11 בספטמבר. "היו לפני התקיפות האלה סימנים מעידים, הם היו זרועים באירועי טרור שביצע אל-קאעידה שנים קודם לכן, בארצות הברית, באפריקה ובמפרץ הפרסי". הוא ציין כי "הגאונות של פיגועי ה-11 בספטמבר היא בפשטותם. חומר הנפץ הוא הדלק שבמיכל המטוס וההדק הוא הגאי הטייס. בשל כך, הבעיות שנותרו לפתור זוטרות יחסית – חציית האבטחה בשדה התעופה, העלייה למטוס והפלתו לתוך המגדלים".
כך הדבר גם בעולם הרפואה, אמר אלוף (מיל.) מלכא. "זמני הפיתוח של 'כיפות ברזל' רפואיות אורכים שנים רבות עד עשרות שנים".
"האיום הבא נכתב ברגעים אלה"
"מה שצריך להטריד את מנהלי אבטחת המידע הוא האיום הנכתב ברגעים אלה ושיתקיף את הארגון בעתיד הקרוב, ברשת או בתחנות הקצה", הוסיף. "זהו איום שחלקו מגיע משעשועים של האקרים, חלקו מארגוני פשע מאורגן וחלקו בעל אופי אסטרטגי".
לדבריו, "כל הזמן מנסים לבצע מתקפות סייבר, בין אם אלה מתקפות נגד רשת טארגט (Target), בנקים, חברות ביטוח או תשתיות לאומיות. עלינו לדאוג מה קורה אם משבשים ומתקיפים מערכות חשובות ביותר, למשל מערכת בקרה אווירית או את חברת החשמל, גם מאחר שהתוקפים יושבים בכל פינה שבעולם ואין קשר גאוגרפי בין התוקף למגן. כך, התוקף פועל בחתימה נמוכה ויכול להיערך למתקפה בסתר".
דבר נוסף שחסר בשוק ה-IT ועליו דיבר מלכא הוא המרכזים הפורנזיים. "אלה מרכזים בעלי יכולות זיהוי פלילי, שינתחו את הנתונים על-אודות המתקפות ואיומי הסייבר. הם ידעו לערוך אנליזה מה ניסה התוקף לעשות, לחבר מידע זה עם הבנה מה ניסו תוקפים אחרים לתקוף ולאחר מכן לבצע זיהוי של דפוסי פעולה משותפים, של התוקפים ושל סיבת התקיפה. מרכז פורנזי שכזה יספק תובנות מי ינסה לתקוף מה ואיך". לכן, הוסיף, "נדרש שיתוף פעולה בין גורמים שונים הפועלים בתחום, חברות ומדינות, שיתוף פעולה כולל ובינלאומי".
"יש ליצור יכולת ניהול מלחמה", ציין אלוף (מיל.) מלכא. "כשארגון נגוע בנוזקה, עליו לשאוף להבין לאן זה הולך להתפתח, על-מנת למזער את היקף הנזק. אם העולם הטכנולוגי יידע לעשות זאת, יידע לפתח מערכות שוברות שוויון, שתהיינה אם כל כיפות הברזל – היעד יושג. אם לא, זה יהיה בבחינת 'עוד מאותו הדבר'".

פורסם במקור: אנשים ומחשבים (16.12.14)
תאריך:  17/12/2014   |   עודכן:  17/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עולם הסייבר נדרש לאם כל כיפות הברזל"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מלכא גילה שהשמש זורחתוגם שוקעת
בבר  |  17/12/14 21:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לוטננט לורנס ג'יי פראנקס טען במשפטו, כי ערק במארס 2009 - כשנה אחר סיום לימודיו בווסט פוינט - כתוצאה ממחשבותיו על התאבדות כשיחידתו עמדה להיות מוצבת באפגניסטן    גנרל צרפתי העיד לטובת פראנקס במשפטו, ושיבח אותו - "לו היו לי עשרה אנשים כמותו, הייתי הגנרל המאושר בעולם", אמר הגנרל
קובי ישעיהו
הרובל מזנק לרמה של ל-65.3 רובלים לדולר לאחר שבבוקר נפל לכ-72 רובלים לדולר    השקל מתחזק בכ-0.2% ל-3.929 שקלים לדולר והאירו נחלש ב-0.5% ל-4.895 שקלים
מחלקה ראשונה
כך קובע סקר שנערך עבור המשרד לפיתוח הנגב והגליל    היריד ההתיישבות נרשמה התעניינות רבה של תושבי המרכז וזוגות שהמתינו עם רכישת הדירה לאישור חוק מע"מ אפס
מערכת אנשים ומחשבים
אפל עקפה כאן בסיבוב את ה-Galaxy S5 של סמסונג ומתחרות נוספות - כך על-פי נתוני גוגל ל-2014    הגולשים חיפשו יותר מכל מידע על רובין ויליאמס, המונדיאל והאבולה    צוק איתן והמזרח התיכון - הרחק מאחור
אביתר בן-צדף
דארפ"א יזמה פיתוח של כדור צלפים 0.5, שיכול לשנות את מעופו לאחר הירי    דארפ"א שומרת על סודיות גבוהה בכל הקשור לנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il