X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בדמוקרטיה תקינה הדרג הביצועי בירוקרטי חייב לציית לדרג המדיני אצלנו לפעמים ההפך מתרחש טרם משנים את שיטת הממשל צריך להעמיד את היוצרות (שהתבלבלו) על מקומן
▪  ▪  ▪
[צילום: אורי פורת]

ושוב הפקידים הבכירים חושבים שהם מנהלים את המדינה. והפעם אחרי הפקיד הבכיר מהאוצר שחושב ששר האוצר עובד אצלו, מגיעה היציאה התורנית של הפקיד הבכיר הבא והפעם הפקיד הביטחוני הבכיר, האלוף במילואים עמוס גלעד, ראש האגף המדיני ביטחוני, שחושב שראש הממשלה עובד אצלו.
הכותרת אומרת כך :" ראש האגף המדיני ביטחוני פגוע עד עמקי נשמתו...הטענות שלפיהן הוא פועל במסלול עצמאי מול המצרים... העלו לו את הדם לראש."
אתם מבינים ? ראש הממשלה "הרגיז" את הפקיד הבכיר ו "העלה לו את הדם לראש".
נבחר הציבור, ראש המדינה, ראש הממשלה, העז להרגיז בהתנהלותו את הקצין הבכיר לשעבר. כל כך הרגיז, שהפקיד הבכיר גם רץ לספר ולבכות לחברים ולתקשורת. לבכות לבד זה לא נעים- אז שכולם יהיו שותפים. הפקיד הבכיר והכועס שפך את מרירתו לפני "מקורבו", בסוד, בלי שאף אחד שומע, אף אחד, חוץ מהעיתונאי הבכיר ביותר של עיתון מעריב.
אדוני ראש האגף המדיני ביטחוני, האלוף (במיל) עמוס גלעד. זו זכות לייצג ולשרת את מדינת ישראל. זו זכות לזכות באמון הממשלה וראש הממשלה, כל ממשלה, ולייצג אותה בדיונים ובנקודות הרגישות והחשובות ביותר בסדר היום הלאומי שלנו. זו זכות לקחת חלק בשחרורו של גלעד שליט. אין לי ספק שאתה שם כי אתה מהמוכשרים שיש לנו. אבל מכאן ועד הטלת דופי פומבי בבוס שלך, אומנם לא הישיר, אבל ראש הממשלה שלך- המרחק ענק ועל זה אסור לעבור על סדר היום.
נניח שקבלת הנחייה מהבוס הישיר שלך, שר הביטחון אהוד ברק, שיחסיו עם רה"מ אינם מהטובים, בלשון המעטה. נו, אז כאן גילית אומץ לב פוליטי יוצא דופן. הסכמת ל"שכב על הגדר" בשביל אהוד ברק . אבל אם לא התבקשת לעשות זאת ולעולם לא נדע זאת, כמובן, הרי עשית מעשה שאסור לך לעשות. נקודה.
שמעתי כי ראש הממשלה נזף בך היום בישיבת הממשלה. אי אפשר שלא להעריך את כושר האיפוק של אהוד אולמרט, שהיה צריך בנסיבות אחרות להעיף אותך לביתך, מייד, לכתוב זיכרונות.
החשב הכללי הנכבד שוקי אורן והאלוף הנכבד עמוס גלעד. אתם פקידים ממונים. אתם חייבים בחובת נאמנות וציות לדרג הפוליטי הנבחר הממונה עליכם. יש לכם בעיה עם הדרך בה הם מתנהלים ? מתפקדים ? מקבלים החלטות? מצוין. תתפטרו. תבקרו אותם מהבית, או מהתפקיד הבא שלכם במגזר הפרטי.
היוצרות התבלבלו. הפקידים והביורוקרטיה באמת חושבים שהם מנהלים את המדינה.
מדברים על שינוי שיטת הבחירות והממשל-צריך להתחיל את הרפורמה בביורוקרטיה הציבורית וביחסים שבין הדרג הפוליטי לדרג המבצע. כך להמשיך לא ניתן.

עדי שטרנברג, לשעבר מנכ"ל תנועת קדימה, לשעבר, מנהל וועדת נשיא המדינה לשינוי שיטת הבחירות והממשל בישראל.
תאריך:  21/02/2009   |   עודכן:  21/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היוצרות התבלבלו - מי מנהל את מי?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דיברי טעם ל"ת
א מ רול  |  22/02/09 01:27
2
מקרה זליכה 2. יתפטר גלעד ל"ת
יוחנן רביבו  |  22/02/09 11:13
3
חנן וייס. טעות בידיך מר
שטרנברג  |  22/02/09 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז תדמור
הפיתוי הטמון בשיפור הביטחון האישי לטווח הקצר, במיוחד לפוליטיקאים שמבטם קצר טווח - הוא גדול    אך ממסד מדיני-ביטחוני ראוי צריך להקנות קדימות לאינטרסים האסטרטגיים של בטחון המדינה
בת יאור
חבר הפרלמנט ההולנדי חירט וילדרס הוא הקורבן האחרון של "ארגון הוועידה האיסלאמית" - מנגנון גלובלי עצום המתמקד לאחרונה בהשתקת קולות המתנגדים לאיסלאמיזציה של אירופה
רן ברץ
ריבוי המפלגות המגזריות בפוליטיקה הישראלית מעיד שאין לחברה הישראלית מכנים משותפים רחבים דיים    זוהי בעיה שהפתרון לה חייב להגיע מלמטה, מן התודעה הישראלית עצמה
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם טוען, כי לא ניתן לקבוע אם אנס אבו עלבה שחדר לישראל כברשותו נשק אכן "נהרג בעת שהשתתף בלחימה"    בדיקה מלמדת, כי אבו עלבה היה פעיל בגדודי אל-קסאם של חמאס שנטל חלק בהוצאה לפועל של פיגועי התאבדות ונהרג בעת שנשלח למשימת ג'יהאד בתוך שטח ישראל
אורי נטע
כניסת ברוך מרזל לאום אל פאחם בוטלה בשל חשש מהיעלבות המוסלמים, "היעלבות" שתלווה באלימות    באירופה חופש הביטוי נסוג בשל חשש מאותן "היעלבויות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il