X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
ספר חדש - סיפורם האותנטי של אנשים שעברו שיחזור גלגולים
▪  ▪  ▪
יהודית עזרד

"אחור וקדם צרתני" נכתב על-ידי הסופרת והרבנית יהודית עזרד (52) במשך למעלה מעשור, והוא מביא בתוכו תיעוד אותנטי ומקורי של מפגשים שלוו על ידה. את עשרים השנה האחרונות מקדישה עזרד ליישום שיטה ייחודית של "טיהור אנרגטי" ומפגש עם "האני האמיתי" באמצעות הכרת גלגולים קודמים של אנשים; תיעוד סיפורם של האנשים המובאים בספר מגוון והם פרושים על כל פני החברה הישראלית.
"הטכניקה של שיחזור הגלגולים היא פשוטה יחסית, החלק היותר חשוב ורציני כאן הוא לדעת לנתח נכון את מה שהאנשים אמרו וראו במהלך השחזור, ולשלב את זה בתהליך הריפוי שהם צריכים לעבור בעצמם", מסבירה הסופרת והמטפלת ההוליסטית, הרבנית יהודית עזרד, עם צאתו לאור של ספרה "אחור וקדם צרתי - מסע אל עולם הגלגולים הקבלי דרך שחזורי גלגולים".
"צריך, למשל, לברר היטב כיצד קשורים סמלים שהופיעו לאנשים מסויימים בשחזור, לקשיים שיש להם בחיים האלה", מוסיפה הרבנית עזרד. "ולמצוא, דרך הגלגולים הקודמים, איפה אותו אדם תקוע, כדי ש'יעשה את העבודה' על עצמו וישתחרר".
למרות שתחום שיחזור הגלגולים נחשב לאחד העתיקים בדתות השונות, כולל ביהדות, מדובר בספר הראשון שמתמקד אך ורק בנושא זה, ואשר מתאר ומסכם מאות שיחזורי גלגולים שערכה הרבנית עזרד ב-15 השנים האחרונות עם גברים, נשים, ילדים ואף כמה רבנים מפורסמים, שהגיעו אליה כדי לקבל תשובות לבעיות אישיות שלהם.
את שם הספר "אחור וקדם צרתני" לקחה הרבנית עזרד מפסוק בספר תהלים, והיא מסבירה: "הוויית הבורא היא ללא גבול וללא זמן. אין הוא צריך להמתין לחלוף הזמן כדי לראות את העתיד. כל המציאות עומדת כנגדו ממש ברגע אחד. אולם אותנו, בני האדם, ברא ה' במימד הזמן, וכפי שדוד המלך מתאר זאת בספר תהלים שכתב: אחור - עבר, קדם - עתיד, צרתני - הווה".
הגלגולים המתוארים בספר מחולקים לפרקים ולנושאים שונים, בהם הצלבת מידע בסיפורים אישיים, היסטוריים ומקראיים, מבנה העולמות, "תפירת המלבוש העליון" ותיקון מחלות ופגיעות ברובד האנרגטי, זכרונות גלגוליים מינקות ועד זיקנה, מוות ותחנות מעבר לעולם הבא, עדויות מבית דין של מעלה, מכף הקלע, מהגיהנם ומגן עדן, סמלים ומסרים מהתת-מודע, עדויות משיחזורים של נשמות תושבי היבשת האבודה אטלנטיס וכן מפגשים של בני אדם עם חוצנים.
"אנו חיים בהווה, אך לכודים באירועי העבר המניעים את חיינו מבלי שנהיה מודעים לכך", אומרת הרבנית עזרד. "הספר הזה לא נכתב מהתיאוריה לפרקטיקה, אלא להפך. עבודתי המעשית התפתחה בדרך מפתיעה ביותר וכשהחילותי ליישמה, התגלה אוצר ידע שעלה ממטופלי - רובם אנשים ללא כל רקע רוחני או דתי. תוך כדי הטיפול".
הרבנית יהודית עזרד מתגוררת כיום ביישוב חשמונאים שליד העיר מודיעין ומעבירה קורסים וסדנאות בנושאים שונים, בהם שיחזור גלגולים והכרת הילד הפנימי.
ספרה של יהודית עזרד נמכר ברשתות הספרים צומת ספרים וסטימצקי ובחנויות הספרים המובחרות – מחיר מומלץ לצרכן 84 שקלים.

מתוך הספר

נכתב בספר משלֵי: "שלושה המה נפלאו ממני, וארבעה לא ידעתים: דרך נשר בשמים, דרך נחש עלי צור, דרך אָניה בלב ים ודרך גבר בעלמה". "סוד גבר בעלמה" הוא אחד מפלאי הבריאה: שני אנשים שונים במהותם, בעלי תכונות שונות, צרכים שונים, רגשות וריגושים שונים, מתאחדים תחת קורת גג אחת ומייצרים תא שתפקידו לקיים את העולם כולו. בזוהר נכתב כי הבריאה נעשתה בתבנית זכר ונקבה: "כל מה שברא הקב"ה למעלה ולמטה זכר ונקבה הם". בפרק זה נעסוק בקשר המיוחד שבין זכר ונקבה, מהיבטים שונים.
בריאת האשה מן האדם
בספר בראשית נכתב: "ויברא אלקים את האדם בצלמו, בצלם אלקים ברא אותו, זכר ונקבה ברא אותם", ובהמשך אנו קוראים: "ויברך אותם, ויקרא את שמם אדם ביום הבראם". בזוהר מובא שהאדם "היה כלול משני צדדים כראוי", וכן "כאשר עמד אדם הייתה נקבתו דבוקה מאחוריו". כלומר, דמותו של האדם הראשון הייתה בתחילתה שלמה ומאוחדת, צופנת בחובה זכר ונקבה: חלקו הקדמי היה זכר וחלקו האחורי נקבה. בשלב זה ביצע הקב"ה פעולה המכונה "נסירה": הצד הקדמי זכרי שבאדם הראשון נפרד מהצד האחורי נקבי שלו ונתהוו שתי דמויות משלימות, זכר ונקבה.
בתהליך הזיווג, מתאחדים מחדש שני החלקים הנפרדים ומהווים אדם שלם, כתבנית האלקית הראשונית, ועל־כך אמר ר' אליעזר: "כל אדם שאין לו אשה - אינו אדם, שנאמר 'זכר ונקבה בראם ויקרא שמם אדם.'" כדי שהאדם יחוש את צער הפרידה מחציו האחר, שתל הקב"ה געגוע בעמקי נשמתו והדבר גורם לו לחפש ללא לאות את חציו החסר. המילה "געגוע" היא מלשון "להגיע", "לגעת" - האדם שואף להגיע לשלמותו ולגעת בחציו האחר, המשלים אותו. לפיכך, תפקיד הזכר לחפש את הנקבה המשלימה אותו ולהביאה בברית נישואין, כדי לאחד את הנשמות ולקיים את התא המשפחתי הקבוע והיחיד. מכאן באה המילה "זכר" - מהשורש ז.כ.ר., זכרון - שזוכרת נשמתו את חציה השני ושואפת לחזור אליו.
תהליך זה שונה במהותו מזה המתרחש בעולם החי - שם הזכר אדיש, בדרך־כלל, להימצאות נקבות ואינו רודף אחריהן. הוא מחכה להתייחמותה של נקבה, ורק אז מגיב במרוץ נסער לכיבוש. עבור בעלי חיים, האיכות הגנטית חשובה ביותר להמשך קיום המין, ולכן יש צורך במאבק פיסי שיסמן את בעל החיים המושלם ביותר ובעל הכוח, שיכיל תכונות מעולות ביותר להמשכיות הקיום. אצל האדם, לעומת זאת, תפקיד הגבר לרדוף אחר האשה, מאחר שהיא עצם מעצמיו ובשר מבשרו, ובלעדיה הוא חסר איברים המשתוקק להשלמת חסרונו, שנאמר: "כי יקח איש אשה" - שדרכו של האדם לחזר אחר האשה".
"עזר כנגדו"
נכתב בתורה: "ויאמר ה' אלקים לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו". בני־הזוג שונים זה מזה בדרכי התפקוד שלהם, אולם שווים במטרותיהם ובחשיבותם. לפיכך פירוש הפסוק "עזר כנגדו" הוא היות האשה עזר לאיש, כאשר בעצם היותה מולו היא מסייעת לפעולתו האנושית (בכך שהיא משלימה אותו). המילה "כנגדו" באה במובן של ניגודים, הפכים. האשה הינה היפוכו הגמור של הגבר ושונה ממנו בכל התחומים, ולכן יהיו להם תפקידים שונים: הוא יהיה מלך בממלכתו והיא מלכה בממלכתה, וככאלה יבנו יחד את מפעלם המשותף.
מכאן הפרשנות הנוספת לפסוק "עזר כנגדו": זכה - עֵזֵר, לא זכה - כנגדו. ישנן פעמים בהן האשה עומדת לעזרתו של האדם ומביאה לו את השלמות החסרה לנשמתו. ואף לגופו, אולם לפעמים, כאשר אין לאדם די זכויות, אזי באה האשה ועומדת "כנגדו" - כדי לצערו.
פירוש נוסף נמצא בגמרא: "איש ואשה זכו - שכינה ביניהם, לא זכו - אש אוכלתם". במילים "איש" ו"אשה" חבויות המילים אש - יה. אש - אלו האותיות המשותפות. יה - זה התוספת של כל אחד. אם זכו, - יה עִמם - השכינה שוכנת בביתם. ואם לא זכו - האש מכלה את המסכת הזוגית, ובמלחמות אש באש יש רק מפסידים.
הקמת בית מחייבת שותפות לכל החיים. לא יתכן שייבַּחרו לשותפות זו שני מתחרים שאינם יכולים לחיות בהרמוניה, כאשר קיום השותפות מצריך יחס של שוויון, כבוד והערכה הדדית. בשותפות אמיתית לכל אחד מחלקי השלם יועד תפקיד שונה - אך שווה ערך לאחר, ושיתוף הפעולה ביניהם הוא נקי מתחרות ומאיום זה על מקומו של זה.
האם היינו כבר נשואים? כל אחד מאיתנו הוא חלק משלם, בכל אחד טבוע געגוע פנימי לחלק המשלים. רבים מאיתנו מוצאים חלק משלים, אולם לאחר שהנשמות מתאחדות במהלך טקס הקידושין נדמה לעתים שהשלם הוא לא זה הזכור לנו מקדמא דנא. אכן, ישנם שני סוגי זיווגים עיקריים: הזיווג האמיתי והשלם עם החלק המשלים את נשמתנו, ולעומתו זיווג עם חלק מנשמה אחרת.
בספרים משלי וקהלת, מתאר שלמה שלושה סוגי זיווגים:
"אשת חיל מי ימצא" - זיווג ראשון
"מצא אשה מצא טוב" - זיווג שני
"ומוצא אני את האשה מר ממות" - זיווג תיקון
זיווג ראשון: "אשת חיל מי ימצא" (משלי לא, י)
זיווג זה מחבר נשמות תאומות, שני חלקי הנשמה הראשונית. כאשר אדם יורד לעולם הגשמי בפעם הראשונה, בגלגולו הראשון עלי אדמות, יורדת עמו תמיד תאומתו - ה־"etaM luoS", (=נשמה תאומה) שלו, ה"שול־מית" - ונישאת לו. כותב האר"י: "כאשר האדם הוא חדש, רוצה לומר, כי אז היא בפעם הראשונה שבא בעולם הזה, ואז בת־זוגו נולדת עמו, כנודע, וכשיגיע זמן לקיחתו אותה מזדמנת לו ברגע, בלי שום טורח כלל ועיקר". בזיווג זה תהיה האהבה ממבט ראשון, יהיה זיהוי נשמתי שיאחד את שני החלקים באהבה רוחנית וגשמית כאחד.

תאריך:  10/03/2009   |   עודכן:  12/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן-ציון ציטרין
יצא לאור הספר הראשון בסדרת הספרים לילדים דִּבְרֵי פְּלָאִים    הסדרה מבוססת על סיפורי אגדה מקוריים. את המילים כותב אבא דור ואת האמנות יוצרת יעל ארגוב
אורית גלילי
ספר חדש מאת בתיה בנדל - לשחק בלהיות אמיתי    היכולות ליצור דרמה, מתח, עניין, סקרנות והשפעה, להיות כריזמטי, ואפילו שימוש באינטואיציה - הן יכולות נרכשות. כל אחד יכול!
ליאת הושע
סדרת גומא היא סדרת ספרי קריאה לצעירים עם פיגור בגילאי 15 עד 25    הסדרה עוסקת בנושאים הקרובים לעולמם של צעירים בגיל זה, ומתאימה להם הן מבחינת הנושאים והן מבחינת הרמה. בכל ספר שני סיפורים. הספר מאויר ומלווה בתקליטור ובו הקראה של הסיפורים    הקריינות מלווה בסימן צלילי במעבר מדף לדף, המקל על המאזין לעקוב אחר הקריינות בספר
גוגולשוילי בני
זהו ספר נדיר שכמעט אין למצאו    הוא עוסק בקו התפר שבין המציאות לדמיון    שני ילדים נכנסים לעולם שבו קסמים מחליפים טכנולוגיה והאגדות הן מציאות
ד"ר יעל ישראל
ישראל ברטל טוען בספרו 'קוזק ובדווי' כי תחילתה של החברה הישראלית, על פלגיה, אירגוניה ומוסדותיה, נעוצה בתמורות בקהילות היהודים לפני שלוש מאות ומאתיים שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il