X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות עסקיות

תחבורה ציבורית יעילה בכל מטרופולין גדול בעולם, מתבססת, בדרך-כלל, על מערכות מסילתיות של רכבות תחתיות, רכבות קלות, רכבות מטרופוליניות וכמובן רשת משלימה של קווי אוטובוסים. כמובן שבניית מערכות אלו יקרה מאוד וקשה לביצוע.
בעיר קוריטיבה שבברזיל, נוסתה גישה חדשה לגמרי, עלי-ידי הקמת מערכת אוטובוסים המופעלת, באופן דומה מאוד למערכת מסילתי.
אלכס לנגר מסביר: המערכת נקראת B.R.T (BUS RAPID TRANZIT), מערכת זו מתבססת על נתיבים בלעדיים לאוטובוסים ותחנות סגורות (כמו תחנות רכבת) שבהן מתבצעת בדיקת הנוסעים וכרטוסם.
מערכת כזו מאפשרת לאוטובוסים תנועה מהירה, ללא הפרעות, מהרכב הפרטי, שהייה קצרה מאוד בתחנות להעלאת והורדת נוסעים (כ-20 שניות).
המערכת בקוריטיבה זכתה להצלחה מדהימה וזכתה לחיקוי, במדינות רבות. דוגמה לכך, ניתן לראות בבירת קולומביה-בוגוטה ושאר ערי השדה שלה בהודו, בלוס אנג'לס בארה"ב וכן בערים רבות באירופה.
בארץ, רק מערכת "המטרונית", בחיפה, זכתה להיות מושלמת.
המדינה נכשלה, בכל המקרים האחרים בניסיונה לקדם קווי B.R.T, בעיקר בגוש-דן. לאורך הקווים המיועדים, בעתיד, להיסלל כקווי רכבת קלה ובינתיים ישמשו למעבר מהיר של אוטובוסים.
קווים, כמו כפר-סבא – הרצליה תל אביב או קו רחובות, נס ציונה, ראשון-לציון לתל אביב לא יושמו והפקקים לאורכם גורמים לנזק גדול לציבור הנוסעים היומיומיים.
דווקא לאור העובדה שמערכת הסעת ההמונים, של רכבת קלה, בגוש-דן, אינה מתבצעת בלוח זמנים סביר, עולה חשיבות הביצוע של מערכות חלופיות פשוטות וזולות אשר הוכיחו את עצמן בכל העולם. הצורך ליישם מערכות פשוטות וזולות אלו הולך וגובר.
אלכס לנגר – לשעבר, המפקח על התעבורה ומשנה למנכ"ל.

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלכס לנגר: מערכות רכבות לעניים?!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
יש הרבה סיפורי מתח של סופרים שאנחנו אוהבים, אבל מעט מאיתנו נתקלים בדברים כאלו במציאות    אדווין פרידמן הוא אדם שלא רק קורא על הדברים האלו בספרים, אלא מטפל בהם בחיי היום יום
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il