X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אורון שאול ז"ל
הדר גולדין ז"ל
מקורות בחמאס טוענים כי מגעים לעסקת חילופי שבויים נוספת עם ישראל יתחילו בקרוב. חמאס דורשת שחרור כל עצורי עסקת שליט כתנאי לעסקה החדשה
▪  ▪  ▪

מקורות בתנועת החמאס טוענים כי בקרוב יתחדשו המגעים לעסקת חילופי שבויים עם ישראל וכי בכיסה ישנן הפתעות בכל הקשור לחיילים ישראלים המוחזקים בידיה ושנפלו, לטענתה, בשבי החמאס במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה.
לטענות המקורות, זהו הזמן לממש עסקה נוספת עם ישראל בעקבות הקמת הממשלה החדשה הצפויה בעוד שבועיים והרגיעה ביחסים של תנועת חמאס עם מצרים בתקופה האחרונה.
בתנועת חמאס מעריכים כי מצרים תהיה מוכנה לשוב ולתווך בעסקה בינה לבין ישראל.
רוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של חמאס טען בראיון (יום ב', 20.4.15) לאתר התנועה "א-רסאלה" כי בידי חמאס חייל ישראלי שבוי, "תנועת חמאס לא תאמר שום מילה על גורל החייל השבוי אלא תמורת מחיר" הבטיח מושתהא.
הוא הוסיף כי תנועת חמאס קיבלה החלטה ברורה לקחת בשבי חיילים ישראלים כדי לעשות עסקות עם ישראל לשחרור האסירים הביטחוניים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.
כזכור, תנועת חמאס הודיעה ב-20 ביוני 2014 כי לקחה בשבי את חייל צה"ל שאול אורון במהלך מבצע צוק איתן. צה"ל הכריז על שאול אורון כחלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע.
תנועת חמאס מרבה לצטט באתריה דברים שאמרה זהבה שאול, אמו של החייל, בראיונות לתקשורת הישראלית, היא אמרה "מבחינתי אורון חי, אני מרגישה שאורון חי איתי ואשנה את דעתי אך ורק כשאראה אותו אם באמת הוא לא בחיים".
בכירי תנועת חמאס הציבו תנאי חדש לישראל לקראת העסקה הבאה והוא כי תשחרר את כל משוחררי עסקת שליט שנעצרו על ידה ומוחזקים בבתי הכלא בישראל.
חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר "תנועת חמאס לא תעשה שום עסקת חילופי שבויים עם ישראל עד שהיא לא תעמוד בתנאי ההסכם הקודם".
ואילו ח'ליל אלחיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי "תנועת חמאס לא תגלה כמה חיילים ישראלים שבויים נמצאים בידיה עד שהכיבוש ישחרר את כל האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו שוב על-ידי ישראל".
תנועת חמאס רומזת כי היא מחזיקה בידה גם את סגן הדר גולדין ז"ל שנחטף על-ידי אנשיה לתוך מנהרה ברפיח במהלך מבצע צוק איתן.
צה"ל קבע את מותו של גולדין על-סמך ממצאים שגילה במנהרה ואף התקיימה הלוויתו.
לקראת "יום האסיר הפלשתיני" שצוין בשבוע שעבר, גבר הלחץ על הנהגת חמאס לממש את קלפי המיקוח שבידיה, כנראה שמדובר בשרידי גופותיהם של החיילים שאול אורון והדר גולדין, כדי לבצע עסקה נוספת עם ישראל שתביא לשחרורם של האסירים הביטחוניים המוחזקים בידי ישראל.
בתנועת חמאס מנסים להעלות את המחיר שאותו הם רוצים לקבל מישראל. לכן נוקטת חמאס במלחמה פסיכולוגית כאילו יש בידיה קלפי מיקוח חשובים. בפרסומי תנועת חמאס נאמר כי התנועה תדרוש את שחרורם של אסירים ביטחוניים "כבדים" שהורשעו במעשי רצח של ישראלים כמו חסן סלאמה, עבדאללה ברגותי, מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת.
בחמאס יוצרים ציפיות בקרב בציבור הפלשתיני כי צפויה עסקת חילופי שבויים עם ישראל בסגנון "עסקת שליט" אולם ספק רב אם תוכל לעמוד בהבטחותיה נוכח הידוע בישראל על גורל החיילים הנעדרים שאול אורון והדר גולדין והלקחים שהפיק הדרג המדיני מעסקת שליט.

תאריך:  21/04/2015   |   עודכן:  21/04/2015
+לקבל את המחיר באהבה ובהשלמה
22:38 21/04/15  |  חיים משגב   |   לרשימה המלאה

הרצון לדעת שהנה העם היהודי הגיע אל המנוחה ואל הנחלה וכי שוב אין הוא נרדף בידי חורשי רעתו על לא עוול בכפו, הוא רצון לגיטימי, אבל הוא אינו ריאלי

החללים - מחיר שנכפה עלינו לשלמו [צילום: יונתן סינדל/פלאש 90]
+רוצח יוחאי שקרי ז"ל הודה כי המניע לאומני
13:16 21/04/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

מהודאתו של חאלד קוטינה עולה תכנון מפורט של הדריסה המצביע על כוונה מוקדמת על-רקע לאומני, ולא על דחף רגעי  ▪  ניסה להציג עצמו כ"משוגע" לאחר הדריסה, על-רקע בעיותיו הנפשיות, אך נמצא כשיר לעמוד לדין

יוחמאי שרקי ז"ל. נרצח בפיגוע

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס נערכת לעסקת חילופי שבויים עם ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עופר וולפסון
ערנותם של עובדי המכס במעבר הגבול ניצנה, הביאה לסיכול העברת משלוח הפחם, עלול לשמש ארגוני טרור לצורך עיבוד מתכות, התכתן ועיצובן לכלי נשק
דביר מור
האם ארגונים סלפים המזוהים עם המדינה האיסלאמית-דאעש, עלולים לערער ולהפיל את שלטון אבו-מאזן בגדה המערבית ואת שלטון חמאס בעזה? האם לפיכך, ייתכן שהתיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלשתינית, לא רק שלא צריך להיפסק אלא אף להתחזק ואולי אף להוביל בסופו של דבר לאינטרס משותף ועתידי, של הקמת מדינה פלשתינית-ערבית-מתונה?
שמעון זיו
הייתי מצפה מראשי מחנה השמאל שלא יסתפקו בדרכם הפסיבית, אלא יזמו מהלך ויראו כי ניתן להגיע להסכם עם חמאס, עם הרשות הפלשתינית, עם ערב הסעודית ועוד. אולם הם לא טיפשים, הם יודעים כי יוזמה כזו תיכשל כישלון מוחלט, ואז גם את הביקורת לא יוכלו להשמיע
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי טוען כי מדינות העולם מעניקות מעמד 'פליט' לניני הפליטים הפלשתינים מ-1948    לדבריו, מצייני הנכבה מבקשים ליצור דה-לגיטימציה למדינת היהודים    "אין להכיר בסיפור שקרי שמיועד לחתור תחת צדקת זכותנו כאן"
רבקה שפק ליסק
העובדות מוכיחות שרוב ערביי ישראל בתחומי הקו הירוק הם צאצאי מהגרים בלתי חוקיים שחדרו לארץ בדרכי היבשה משלהי השלטון העות'מאני ולאורך תקופת המנדט הבריטי. לאור עובדות אלה יהיה צודק יותר לחלק את הארץ בין שני העמים: מדינה פלשתינית לצד מדינת היהודים שבה יחיה מיעוט ערבי בשוויון אזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il