X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מודריק מבקש מהפרקליטות להודיע לו:

יש לכם התנגדות עניינית להודעות ברכה?

סניגוריו של פינטו: מניעת הגשת ההודעות עלולה לגרום לעיוות דין בגזירת העונש מודריק מבקש לדעת האם הפרקליטות סבורה שהגשת ההודעות תחייב לפתוח את הראיות
▪  ▪  ▪
ברכה. הסביר את המתת [צילום: מן הטלוויזיה]
ברכה העיד: פינטו ידע בזמן אמת שאני ממודר מחקירת "חזון ישעיה"
איתמר לוין
פינטו הודה ששיחד את ברכה ב-200,000 דולר כדי לקבל מידע על חקירה זו * ההגנה: במערכת היחסים בין פינטו לברכה הייתה השליטה בידי האחרון * ברכה הכחיש שפינטו הציע לו זוג תפילין כשוחד - אך המדינה האשימה בכך את פינטו
לרשימה המלאה

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, הורה (יום ד', 22.4.15) לפרקליטות להגיש תגובה לבקשת סניגוריו של הרב יאשיהו פינטו להציג בפניו את הודעותיו של תת-ניצב אפרים ברכה. מודריק הדגיש, כי הוא מבקש לדעת האם למדינה התנגדות עניינית להגשת ההודעות במסגרת הטיעונים לעונש במשפטו של פינטו, מעבר לטענה שהדבר מנוע לפי הסדר הטיעון עימו.
סניגוריו של פינטו, עוה"ד איל רוזובסקי וצבי קלנג, הגישו באותו יום בצורה רשמית את הבקשה להצגת הודעותיו של ברכה. לגישתם, הדבר אפשרי ואף מחויב מהוראות החוק על-מנת למנוע עיוות דין, העלול להיווצר אם מודריק יתבסס רק על עובדות כתב האישום בהן הודה פינטו בבואו לגזור את דינו.
רוזובסקי וקלנג מדגישים, כי פינטו אינו חוזר בו מהודאתו במתן שוחד של 200,000 דולר לברכה. אולם לטענתם, הגשת הודעותיו של ברכה תאפשר למודריק להבין שאותו מתת לא נבע רק ממניעים פסולים, אלא "גם לנוכח נסיבות אחרות שיש בהן כדי להצדיק הקלה בעונש. אי-מתן אפשרות להביא ראיות אלה עלול לגרום עיוות דין בגזירת העונש".
הגירסה של ברכה
כפי שפורסם ב-News1, בהודעותיו התייחס ברכה למערכת הקשרים הקרובה וארוכת השנים בינו לבין פינטו, ואף הסביר ספציפית מדוע לדעתו נתן לו פינטו את השוחד:
"אינני יודע מה היו הציפיות של הרב פינטו, אך אני יכול לפרט בפניכם עובדות. אני בקשר עם הרב פינטו באופן תכוף, הן בדרך ישירה והן בדרך עקיפה (של שיחות טלפון או עם יוסי עמוס או עם הרבנית פינטו). הקשרים בינינו התהדקו בעוצמה רבה מבחינה אישית במהלך השנה-שנתיים האחרונות.
"פגשתי את הרב פינטו ושוחחתי עימו גם בטלפון על פני עשרות/מאות פגישות ו/או שיחות במקומות שונים וראיתי את הרב פינטו במצב נפשי קשה מאוד בתקופה מאוד קשה, ועוד יותר את הרבנית פינטו. סייעתי רבות לרב ולרבנית פינטו בשיחות נפשיות לחיזוק ועידוד מצב רוחם. הרבנית פינטו הייתה במצב של משבר קשה ביותר שמטעמי צנעת אני מנוע מלפרטן.
"עובדה נוספת שאני מבקש לציינה הינה שהרב פינטו יודע שאני קצין משטרה ושאני היום משמש כראש חטיבת חקירות, הרב פינטו מכיר את תפקידי הקודמים במשטרה, ביניהם סגן ראש יאח"ה וראש זרוע חקירות ביאחב"ל ועוד תפקידים נוספים שעשיתי במשטרה".
עוד אמר ברכה במשטרה, כי פינטו ידע בזמן אמת שהוא ממודר מחקירת החשד להונאת ענק בעמותת "חזון ישעיה". על-פי כתב האישום בו הודה פינטו, השוחד ניתן על-מנת לקבל מידע מברכה על חקירה זו. גירסה זו של ברכה עומדת בניגוד ישיר לטענה העומדת בבסיס האישום וההודאה בשוחד.
ההנחיות של מודריק
רוזובסקי וקלנג אומרים כי הגישו את הבקשה לאחר שהפרקליטות סירבה להשיב לפניותיהם בנוגע להגשת ההודעות. לטענתם, אין סיבה להתנגדות עניינית של הפרקליטות, משום שמדובר בגירסה מוסכמת של קצין משטרה בכיר, אשר אף שימש כסוכן כאשר בהנחיית מפקדיו הסכים-כביכול לקבל מפינטו את השוחד.
מודריק הורה לפרקליטות להגיב על הבקשה עד 27.4.15 - יום לפני המועד שקבע לטיעונים לעונש - והדגיש שעליה להתייחס לא רק להיבט הטכני (היחס בין הבקשה לבין הסדר הטיעון והוראות החוק), אלא גם לשלושה עניינים מהותיים:
"1. מהו הטעם הענייני (בניגוד לטכני-פורמלי) להתנגדות להגשת הודעות ברכה (אם יש התנגדות כזאת).
"2. האם, להשקפת התביעה, הגשת הודעות ברכה בלבד (בנוסף לעובדות המוסכמות שבכתב האישום) מנתקת דברים מהקשרם ותצריך 'פתיחת' הראיות כולן (או ראיות נוספות) לשם הצגת תמונה מלאה.
"3. האם התביעה מסכימה שההודעות הללו כוללות פרטי מידע שיש בהם כדי לבסס נימוק לקולא".

החלטת השופט מודריק בעקבות הבקשה להגיש את הודעות ברכה במשפט פינטו
תאריך:  23/04/2015   |   עודכן:  23/04/2015
+הפרקליטות עיכבה חיקורי דין בחקירת
ארביב בניסיון להימנע מהפללת ברכה
11:54 24/04/15  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

חיקורי הדין שהיו אמורים להתבצע במסגרת חקירת ניצב (בדימ.) ארביב כבר לפני כחודשיים - עוכבו עד לאחר הרשעת הרב פינטו  ▪  סוכני ה-FBI - שקיבלו מידע מהרב פינטו, אמורים להעיד: על דיווח בזמן אמת שמסר פינטו - לארביב, על-פי המלצתם, בדבר טובות הנאה שנתן פינטו לתנ"צ ברכה בהיקף כספי גדול

ניצן. מונע מידע מהשופט מודריק [צילום: פלאש 90]
מודריק. הורה למסור חומרי חקירה [צילום: בוצ'צ'ו]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש לכם התנגדות עניינית להודעות ברכה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הזדמנות
חרד  |  24/04/15 01:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
עידן יוסף
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה סירבו להעמיד לדין את תנ"צ אפרים ברכה בעבירה של הפרת אמונים, למרות שדיווח רק אחרי 8 ימים על "הצעת" השוחד שקיבל לדבריו מהרב פינטו    לעומת זאת, תנ"צ ברכה המליץ להעמיד לדין פלילי את מזכיר הממשלה מנדלבליט בעבירה של הפרת אמונים בגלל עיכוב של 24 שעות בדיווח על הימצאותו של מסמך הרפז בידיו של אשכנזי    האם "החוקר מס' 1" מחזיק מידע מאיים ונפיץ המקנה לו חסינות?
איתמר לוין
סניגוריו של פינטו מבקשים להביא בפני השופט עודד מודריק את כל הרקע למעשיו, בניסיון לשכנע אותו להקל בעונשו. יש לקוות שמודריק יאפשר להם זאת, גם אם הדבר יביך את מקום עבודתה של בתו - פרקליטות מחוז תל אביב
איתמר לוין
טוענים שהפרקליטות ניסתה למנוע מההגנה לממש את זכות היסוד לעיין בחומר החקירה    מאשימים את הפרקליטות בהדלפה מגמתית וכוזבת לישראל היום
יואב יצחק
במהלך הדיון בבית המשפט הביעה התובעת, עו"ד חזן-פלדמן, את התנגדות הפרקליטות להצגת הראיות נגד אפרים ברכה    התנגדותה מנוגדת לחוק ולחובתה: לסייע לבית המשפט לעשות צדק, בכל הכבוד - במיוחד כאשר מדובר בקצין בכיר, שקיבל טובות הנאה ושיבש הליכי חקירה ומשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il