X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
37 אלף שקל בחודש בממוצע לעובד בנמל אשדוד, 29.5 אלף ש' בתע"א, 28.8 אלף בחב' חשמל רווח נקי כולל של 592 מיליון שקל ב-2014 לחברות הממשלתיות - בעיקר הודות לרווחי עתק של רכבת ישראל שנהנתה מסובסידיה מהמדינה
▪  ▪  ▪
אורי יוגב [צילום: לע"מ]

שיפור ניכר בתוצאות העסקיות של החברות הממשלתיות: דוח רשות החברות הממשלתיות שפורסם היום (ד') מעלה כי החברות הממשלתיות סיימו את 2014 ברווח נקי של 432 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 592 מיליון שקל ב-2013. הרווח התפעולי זינק ב-131% ל-5.7 מיליארד שקל ב-2014.
את הרווח הגדול ביותר - 1.5 מיליארד שקל - רשמה חברת רכבת ישראל, אולם דובר ברווח שנובע ברובו מהכרה חד-פעמית בהכנסות הרכבת מסובסידיה שקיבלה מהמדינה בשנים קודמות.
גם חברת החשמל הצליחה לסיים את השנה ברווח נקי בזכות ההכרזה על שוק עמוק באג"ח שיצרה לחברה רווח חשבונאי של כ-1.5 מיליארד שקל. מנגד, רשמה תעש הפסד עתק של כמעט 2.5 מיליארד שקל, שרובו נובע מעלויות הסכמי הפרישה לעובדים בהיקף 2 מיליארד שקל ששולמו ב-2014 במסגרת קידום הליך הפרטת החברה.
מנהל רשות החברות אורי יוגב צופה כי הרווח הנקי של החברות יוכפל ב-2015 לרמה של 1.064 מיליארד שקל. חלק מהשיפור בתוצאות החברות מיוחס לאירועים חד-פעמיים, כמו הכרה בהכנסות סובסידיה משנים קודמות ברכבת ישראל.
השכר הממוצע בנמל אשדוד: כמעט 37 אלף שקל בחודש
מעיון בדוח עולה כי עובדי חברת נמל אשדוד ממשיכים להוביל את טבלת מקבלי השכר בחברות הממשלתיות עם שכר שנתי ממוצע של 36.8 אלף שקל (442 אלף שקל לשנה). הוצאות השכר לעובד ממוצע בחברת החשמל עומדות על 28.8 אלף שקל (346 אלף בחישוב שנתי), ובתעשיה האוירית על 29.5 אלף שקל לחודש (354 אלף בחישוב שנתי). השכר הממוצע למשרת שכיר במשק עומד על 9,750 שקל. ב-100 החברות הממשלתיות הפועלות במסגרת רשות החברות הממשלתיות מועסקים 58,500 עובדים.
הוצאות השכר לעובד בחברת החשמל רשמו בשנתיים האחרונות ירידה מפתיעה של 15%: מ-406 אלף שקל לשנה ב-2012 ל-346 אלף שקל ב-2014. הוצאות השכר לעובד בתעשיה האוירית עלו בשנתיים האחרונות ב-5%.
במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר פרסום הדוח התייחס יוגב לנתוני השכר ואמר כי "הייתי מצפה שהשכר בחברות הממשלתיות יהיה גבוה יותר מהשכר הממוצע, אבל לא פי 3". לדבריו, ירידת השכר בחברת החשמל בשנתיים האחרונות מיוחסת להסכמי השכר החדשים בחברה ולכניסתם של עובדים חדשים בשכר נמוך יחסית במקום ותיקים בשכר גבוה, ולטענת יוגב "מתחילים לראות את פירות מהלכי ההתייעלות שנעשים בחברה".
מנגד, ציין יוגב לשלילה את העלייה בשכר בתעשיה האוירית, חברת הענק שגם רשמה את הביצועים המאכזבים ביותר מבין החברות הממשלתיות: רווח נקי מזערי של 97 מיליון שקל על מכירות בהיקף של כמעט 14 מיליארד שקל. יוגב אמר כי "הרווחיות בתעשיה האוירית מאוד נמוכה ביחס למה שאפשר היה לצפות מהתעשיה האוירית, ומבחינתנו היא הופכת לאחד מיעדי הטיפול העיקריים"
יוגב הוסיף כי ענף התעשיות הביטחוניות סבל השנה בין היתר משער החליפין הגבוה של השקל. לדבריו, "זה המקום שבו היינו רוצים לראשות שיפור משמעותי בתוצאות". יוגב הדגיש כי ב-2014 בניגוד ל-2013 אין כמעט חברות ממשלתיות מפסידות: "היו אירועים חד-פעמיים לכאן ולכאן, אבל בשורה התחתונה יש עלייה משמעותית ברווח התפעולי".
החברות הממשלתיות הניבו ב-2014 הכנסות ישירות למדינה ממסים בהיקף של מעל 7 מיליארד שקל, אך העבירו דיבידנדים בהיקף צנוע של 374 מיליון שקל. 14 מיליארד שקל נוספים הושקעו ב-2014 בפיתוח תשתיות אנרגיה, מים ותחבורה. הכרה בהוצאות סבסוד משנים קודמות של רכבת ישראל הקפיצה את היקף הסבסוד הכולל של החברות ב-2014 לכמעט 3 מיליארד שקל לעומת 1.4 מיליארד ב-2013.
החברה הממשלתית המובילה מבחינת היקף הכנסותיה היא חברת החשמל (25 מיליארד ו-195 מיליון שקלים ב-2014) ואחריה התעשיה האוירית (13 מיליארד ו-693 מיליון שקל), רפאל (7 מיליארד ו-22 מיליון שקל) ונתיבי ישראל (5 מיליארד ו-488 מיליון שקל).
חברת החשמל דומיננטית גם בתחום החוב הפיננסי של החברות ומחזיקה בחוב אג"ח כולל של 35 מיליארד ו-692 מיליון שקל שהם כ-76% מהחוב הכולל באג"ח של החברות הממשלתיות.
בפילוח לפי מגזרים מגיעות 43% מהכנסות החברות הממשלתיות מסקטור האנרגיה והמים, 32% מהתעשיות הביטחוניות, 19% מענף התחבורה, 3% מהתקשורת. סקטור תשתיות החשמל האנרגיה והמים אחראי ל-62% מהרווח התפעולי הכולל (3.6 מיליארד שקל) ואחריו סקטור תשתיות התחבורה שאחראי ל-24% מהרווח התפעולי הכולל (1.4 מיליארד שקל). סקטור התעשיות הביטחוניות, שהושפע לרעה מההפסד הענקי בתעש תרם ב-2014 רק 12% מהרווח התפעולי הכולל (688 מיליון שקל).

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי יוגב  רכבת ישראל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השכר בנמלים, חברת החשמל ותע"א - פי 4 מהממוצע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נצלנים בלי בושה הם ורבים אחרים
ישע   |  29/04/15 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בשנת 2014 אבדו למשק, כתוצאה משביתות ובמספר השובתים, כ-103 אלף ימי עבודה, לעומת כ-52 אלף בשנת 2013 וכ-462 אלף ימי עבודה ב-2012    אשתקד התקיימו במשק 26 שביתות מלאות בהן נטלו חלק כ-39 אלף שובתים
אביתר בן-צדף
לאחר אישורו בסנאט יחליף את ג'ון פיסטולי, שכיהן בתפקיד ארבע שנים וחצי
גלית יצחק-אוגנוב
המשפחה חלתה בסלמונלה כתוצאה מאכילת גלידה שהוכנה מביצים שנותרו מפסח    במעייני הישועה מתריעים מאכילת ביצים שאינן מבושלות בתרכובות מזון ביתיות גם אם תאריך התפוגה טרם חלף
עופר וולפסון
מתחילת השנה נרשם גידול חד בהיקפי ההנפקות בהובלת הבנקים ומגזר הנדל"ן    מנכ"ל מידרוג: "החגים באפריל הקטינו היקף ההנפקות אך התחזית לחודשים הקרובים היא כי היקף ההנפקות ימשיך לגדול"
אביתר בן-צדף
טרם נמסרה הסיבה להדחתו, וטרם נקבע מחליפו הקבוע.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il