X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנציג ציבור, על הח"כ הנבחר ליישם את רחשי ליבו של הבוחר, לייצגו, ולשקף את מצב העם בכנסת ישראל. וכאשר המצב הכלכלי קשה כמו היום, יש צורך ביתר תשומת לב להוצאות פזרניות ולא יעילות
▪  ▪  ▪
לשים לב לאן מפוזר הכסף [צילום: פלאש 90]

לחברי הכנסת יש תקציב שמוגדר "קשר עם הבוחר". במסגרת זו מותר לח"כ להוציא בשנה 48 אלף שקל, ולכאלה ששוכרים לשכה פרלמנטרית מחוץ לכותלי הכנסת מותר להוציא 68 אלף שקל. בנוסף, ח"כ רשאי לגלגל תקציב שלא נוצל משנה קודמת עד סך של 12 אלף שקל.
הח"כ רשאי להוציא את כספי הקשר עם הבוחר על כל מיני פריטים כמו: מזגנים, סקרים, טלפונים, מכשיר ניווט לווייני GPS, מחשבים ניידים, שולחן כתיבה, אירוח, אתרי אינטרנט, עלונים, כנסים וכדומה.
לח"כ שמורה הזכות עם פקיעת כהונתו לרכוש את המוצר שרכש בשליש מחיר, כך שמדובר בעסק משתלם. הח"כ קונה פריט על חשבון הכנסת במחיר מלא, משתמש במוצר, ורוכש אותו במועד מאוחר יותר בשליש מחיר.
ייעול תקציבי
גם השנה, עם פרסום הדוח בו מפורטות הרכישות אשר בוצעו במסגרת הקשר עם הבוחר, ניתן לשאול את השאלה מה הקשר בין סעיף התקציב לבין המוצר עצמו.
הרכישות הללו נעשו על-ידי כל ח"כ בנפרד ללא מו"מ או ייעול מערכתי. הח"כ יכול לרכוש כל מוצר כרצונו, בהתאם לקריטריונים מסוימים שנקבעו, וזאת מבלי שניתנה הדעת לגבי כפילויות ברכישה, הוזלת עלויות, מיחזור מוצרים שמצבם סביר וכדומה. בכל ארגון ציבורי ופרטי ישנה מערכת אשר בודקת את הרכישות לעומקן - האם יש בהן צורך, האם ישנה כפילות כלשהי, האם ישנו מוצר דומה במחיר זול יותר? מערכת זו מביאה לייעול תקציבי ולשקיפות מלאה לגבי הצורך של המוצר.
כנציג ציבור, על הח"כ הנבחר ליישם את רחשי ליבו של הבוחר, לייצגו, ולשקף את מצב העם בכנסת ישראל. וכאשר המצב הכלכלי קשה כמו היום, יש צורך ביתר תשומת לב להוצאות פזרניות ולא יעילות.
קיים או לא קיים במלאי?
ישנם מוצרים רבים שעובדים בצורה תקינה וראויה גם כשהם לא חדשים מהאריזה כגון מזגן או שולחן כתיבה. כמו-כן, ניתן לעבוד עם ספק שירותי תוכן באופן מרוכז ובכך להוזיל עלויות בבניית אתרי אינטרנט ובקבלת שירותי תוכן, מוצרי דפוס וכדומה.
במסגרת הוזלת העלויות הכללית, ישנו צורך להקים מרכז לוגיסטי בכנסת או מאגר מוצרים נדרשים, בו יימצאו כל הפריטים שנרכשו מתקציב זה על-ידי ח"כים שסיימו את תפקידם (אפשר גם מתקציבים אחרים) ואשר ניתן לעשות בהם שימוש נוסף, כגון מחשבים ניידים, מכשירי ניווט לווייני, מזגנים וכדומה. ח"כ חדש אשר מעוניין לרכוש מחשב נייד יפנה תחילה למחסן ויברר האם ישנו במלאי מחשב. אותם הדברים יחולו גם לגבי רכישת מזגן ללשכה או שולחן כתיבה. במידה שהמוצר יהיה קיים במלאי, ח"כ יוכל להשאיל אותו ולהשתמש בו. במידה שהמוצר לא יהיה קיים במלאי, ח"כ יוכל לרכוש מוצר חדש.
מכרז גדול לכנסת ולחסכון
מסלול נוסף הינו התקשרות עם ספקים בצורה כוללת בהיבט של "הסכם מסגרת". הסכם זה משמעותו כי יינתנו מחירים מיוחדים למוצרים אשר הכנסת רוכשת מאותו גוף. מחירים אלו ייקבעו במכרז שייצא בתחילת השנה ויעמוד לרשות הח"כ במשך שנה שלמה או פרק זמן אחר שייקבע. באופן הזה ניתן להוזיל שירותים ומוצרים על-ידי יציאה של כנסת ישראל למכרז גדול, ועל-ידי כך תהיה הוזלת מחירים דרמטית לכל מוצר. הליך זה עדיף על רכישה פרטנית של כל מוצר על-ידי ח"כ ממקום שונה.
שני המסלולים הללו של הקמת "מאגר מוצרים נדרשים" ויציאה למכרז גדול של "הסכם מסגרת" עם מספר ספקים אשר משווקים מוצרים אשר מבוקשים על-ידי הח"כ, יביאו לייעול תקציבי מוכח ואפשרות להסיט תקציב עודף לדברים נדרשים אחרים לטובת המערכת כולה.
אני מציע לח"כ הנבחר, להגיש רעיון ייעול זה כהצעת החוק הראשונה שלו בכנסת ישראל. זוהי הצעה טובה ולגיטימית, אשר תחסוך בעלויות ותסייע להוכיח כי נציגי הציבור לא מנותקים מהעם וגם הם שותפים למאמץ הלאומי בחסכון בתקציב המדינה.

הכותב הינו עו"ד בעל תואר ראשון ושני במשפטים ומכהן כחבר הנהלה במספר חברות.
תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  21/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושי פולטין
משמעות החוק לאור העבר ומבט לעתיד החינוך הממלכתי    ועוד: על המחלוקת שמעורר חוק נהרי והעוסק בחלוקת העוגה התקציבית של החינוך ברשויות המקומיות
איתמר יונגר
מלונות בוטיק הם ערי המפלט הזעירות שלנו, בתי המקדש הפרטיים - מקדש שבו מקודשת הפרטיות המלאה שלנו - שבהם מותר להחליף את הצרכים ברצונות, את המטלות בחלומות, את העובדות בדמיונות ובהזיות
ליאת נוקד-וינדר
בימים אלו יש להשמיע לממשלה החדשה זעקה ישנה וחשובה - להשיב את הצדק ואת תחושת הסולידריות לאזרחי המדינה, ולהקים בסיס חוקי שישרת את ההיגיון הטבעי ביותר - למען חלוקה שווה בנטל. אם לא למעננו, אז למען ילדינו
ראובן לייב
תרגילי ההשהיה בעסקת שליט, הן של החמאס והן של ישראל, מוכיחים פעם נוספת שעדיין איננו בשלים להתמודד עם מציאות אכזרית כ"כ
יואב לוי
השימוש הנרחב ברשת הפך את האפשרות להגיע לתודעה של ציבור גדול אפשרית יותר מתמיד, ומאפשר למתג כל משרד עורכי דין כאמין וכבעל מוניטין רחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il