X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  נאומים
ביום 18.03.09 נחתם טקס החתימה של הגיידסטאר מדריך ממוחשב של ארגונים ועמותות בישראל שקיפות, מעתה, זו לא רק ססמא
▪  ▪  ▪
כל המידע על עמותות בישראל [צילום: AP]

מכובדים ומוזמנים יקרים - אחר צהרים טובים!
אני שמח מאוד לראות כי מאמצינו בשנים האחרונות נשאו פרי, והנה אנו נמצאים במעמד טקס החתימה על חוזה המהווה פריצת דרך משמעותית בתחום האלכ"רים.

תיאור תמציתי של המיזם

לראשונה בישראל, ניתן יהיה לעיין בכל המסמכים המהותיים הנוגעים לארגונים ללא כוונת רווח בלחיצת כפתור, באמצעות האינטרנט. עיון, שעד כה היה אפשרי רק באמצעות הגעה פיזית למשרדי רשם העמותות בירושלים. אתר האינטרנט ירכז בתוכו לא רק את המידע המצוי בתיקי רשם העמותות ובעתיד גם בתיקים של החברות לתועלת הציבור, אלא גם אינפורמציה חשובה ורלוונטית בנוגע למבחני תמיכה של הממשלה, קיומו או אי קיומו של אישור על-פי סעיף 46 לפקודת מס ההכנסה, סכומי התמיכות הממשלתיות ועוד. כמו-כן יהווה המיזם מצע חדשני, שיספק לארגונים ללא כוונת רווח במה להציג את מרכולתם בפני הציבור.
על-כן, כפי שציינתי, המיזם הינו פריצת דרך בעולם האלכ"רים.

חשיבות הנושא

דומה, כי אין צורך להכביר מילים בנוגע לחשיבות המיזם. המדובר ביוזמה חדשה ומבורכת שקרמה עד כה עור וגידים בעולם, רק בארה"ב ובבריטניה. המיזם משקף ומגשים את שאיפתה של הממשלה לשלב חדשנות טכנולוגית בעבודתה כדי להגשים את ערכיה: ערכים של שירות לאזרח, שקיפות ושיתוף פעולה עם המגזר השלישי. ערכים אלו השתקפו היטב בהחלטת הממשלה מס' 3190 מיום 24.2.08 וכעת הם החלו מתגשמים במיזם זה שיוצא היום לדרך. המיזם יאפשר לכל גולש באינטרנט המבקש לקבל מידע בנוגע לעמותה מסוימת לקבל את כל המידע הדרוש על העמותות והאלכ"רים בין אם כתורם, כמתנדב, כמי שזקוק לסיוע ואפילו כחוקר. עניין זה חשוב ביותר נוכח מגמת העליה הדרסטית במספר העמותות וארגוני המתנדבים הרב, וכן לצורך חיזוק שיתוף הפעולה והאמון בין האזרחים, משרדי הממשלה והעמותות השונות, אשר פעילותן המבורכת מחזקת כיום את החברה בישראל בהיבטים רבים ומגוונים.
בכלל זה, שיתוף הפעולה הייחודי שנרקם בין משרדי הממשלה, בהובלת משרד המשפטים, לארגון ג'וינט ישראל ויד הנדיב מהווה נדבך חשוב במסגרת מדיניות הממשלה לקידום שיתוף הפעולה והממשקים עם ארגוני המגזר השלישי. לשיתוף פעולה חיוני זה משנה תוקף, בפרט נוכח המצב הכלכלי הנוכחי.
מתוך הכרה באפשרויות הרבות הגלומות במיזם, ובהתקדמות הטכנולוגית המואצת של ימינו, הוקמה וועדת היגוי בדרגים הגבוהים ביותר, שמטרתה ללוות את המיזם, לפתח אותו ולנצל את הפוטנציאל הרב הקיים בו בעתיד. כל זאת, מתוך תחושת אחריות ומחויבות לציבור. היום, עבודתנו לא תמה אלא רק החלה.

תהליך העבודה

במסגרת תהליך העבודה הוקמו מספר צוותים מקצועיים משותפים בנושאים שונים בנושאי מחשוב ותוכנה, סריקה, עניינים משפטיים ועוד.
אני שמח לראות כי בזכות עבודתם המסורה של צוותים אלה והעומדים בראשם, זכינו להתגבר על הקשיים המשפטיים והבירוקרטים, עניין אשר אינו מובן מאליו כלל ועיקר.
בזכות עבודת צוותים אלה, ישראל היא כאמור המדינה השלישית בעולם המקימה מאגר מסוג זה.
בפרויקט מן הסוג הזה היו קשיים לא מבוטלים שעיקרם בצורך להתגבר על מכשולים, דווקא מן הסביבה הממשלתית. אך, כתמיד, כאשר המטרה ברורה והכיוון ברור ניתן להגיע אל התוצאה הרצויה.

תודות

ברצוני להודות לכל מי שנטל חלק בקידום פרויקט חשוב זה, ובכלל זה: לארגון יד הנדיב, ארגון ג'וינט ישראל, רשות התאגידים, אגף מערכות מידע, הייעוץ המשפטי למשרדי הממשלה, וחשב במשרד.
כולי אמונה כי פרויקט זה יביא לשיתוף פעולה פורה עם ארגוני המגזר השלישי, לקידום עבודת האלכ"רים ולפיתוח החברה האזרחית בישראל. – תודה.

מנכ"ל משרד המשפטים
תאריך:  18/03/2009   |   עודכן:  18/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל המידע על עמותות יפורסם באינטרנט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טיפשים - גרמו לנזק נוראי
מחוקק טיפש  |  19/03/09 05:35
2
מיזם מבורך! היכן ומתי יהיה  ל"ת
ניתן לצפות בנתוני  |  22/03/09 17:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכה לינדנשטראוס
הרצאת המבקר במרכז הבינלחומי הרצליה - 15/3/2009    בעוד עובדי עוף העמק מפוטרים, וילדים רעבים נמקים בעוני, מרשים לעצמם בכירי המגזר הציבורי לשחק ב"כאילו" הורדת שכר
אדוה אביטל
פרויקט הנקז המזרחי הנו חלק מתוכנית שיקום אקוויפר החוף הדרומי    מטרתו לבלום כניסת מלח מהאקויטרד האיאוקני לאורך הגבול המזרחי של האקוויפר באמצעות קו קידוחים לאורך חזית ההמלחה
עידן נגב
פרויקט הנקז המזרחי הנו חלק מתוכנית שיקום אקוויפר החוף הדרומי, תוכנית ארוכת טווח אשר נועדה לבלום את מגמות ההמלחה של מי התהום, לשפר את איכות המים המסופקים, ולהבטיח תפעול בר קיימא של האקוויפר כחלק ממערכת המים הארצית.
רונן הלדמן
ההרצאה תציג שילוב ושיתוף נתונים בניהול מערכות מים וביוב. ההרצאה תתמקד בשימושיות, החיסכון הכלכלי הנובע משימוש מושכל במידע.
יונתן אדי - מהנדס יועץ
לניהול ותפעול יעיל של משק מים עירוני דרוש מידע רב בתחומים שונים    מידע אמין מקיף ופרטני הוא תנאי ראשוני לקבלת החלטות נכונות והשגת מירב התועלת מכל פעולה ועלויותיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il