X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קרב הירושה ברשות העצים באחרונה על-רקע המאבק בפיפ"א להדיח את ישראל משורותיה על-פי מקורות ברש"פ רג'וב ודחלאן מנהלים מאבק נגד הגנרל מאג'ד פרג' על תפקיד יו"ר הרש"פ הבא
▪  ▪  ▪
רג'וב. מסמן יעד [צילום: מג'די מוחמד/AP]

ברחוב הפלשתיני מסתכלים על המאבק בפיפ"א בסוף השבוע שעבר בניסיון להדיח את ישראל מהארגון כחלק בלתי נפרד מקרב הירושה על תפקיד יו"ר הרשות הפלשתינית, לנוכח העובדה שהיו"ר הנוכחי מחמוד עבאס עבר את גיל שמונים ועדיין לא נקבע לו יורש. מצבו הבריאותי של אבו מאזן הוא טוב, אך מאחורי הקלעים נפתח כבר קרב הירושה.
מתנגדיו של ג'יבריל רג'וב ברשות הפלשתינית טוענים כי הוא החריף בכוונה בשבועות האחרונים את הקמפיין הבינלאומי נגד ישראל בפיפ"א, כדי לצבור לעצמו פופולריות ברחוב הפלשתיני ולהצטייר כ"לוחם הגדול" בישראל שהביא הישג מדיני לרש"פ בזירה הבינלאומית, אלא שהוא נעדר וירטואוזיות מדינית ולא הצליח להשלים את המהלך. השורה התחתונה היא שהוא גרם נזק לעצמו ולרשות הפלשתינית והעכיר עוד יותר את היחסים המתוחים בין הרש"פ לירדן מאז דצמבר האחרון על-רקע הגשת ההצעה הפלשתינית למועצת הביטחון של האו"ם.
ג'יבריל רג'וב מצידו מאשים את יריבו הפוליטי מוחמד דחלאן ואת ישראל בקמפיין ההסתה נגדו. בראיונות שהעניק בתוניס ב-31 במאי, הודיע רג'וב כי "הוא נשבע בכבודו הצבאי כי תמך במועמדות של הנסיך הירדני עלי בן אלחסין לתפקיד יו"ר פיפ"א", וכי "ישראל ומוחמד דחלאן ניהלו את הקמפיין נגדי כדי לקלקל את שמי הטוב".
על-פי מקורות בכירים בתנועת פתח בגדה, רג'וב, הרואה את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, חושש במיוחד מעליית קרנו ומהתחזקות מעמדו של הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, אשר הביא באחרונה לרש"פ הישג מדיני חשוב כאשר ניהל מבצע מוצלח על אדמת סוריה והביא לשחרורם ללא פגע של שני בני ערובה שבדים שהיו בשבי ארגון "ג'בהת אל-נוצרה".
על-פי אותם מקורות, הגנרל מאג'ד פרג' איננו נחשב כמושחת, בניגוד לשאר בכירי הרש"פ, והוא נתפש כאיש מקצוע ענייני המתרחק מבריתות פוליטיות ומתרכז בעבודתו, הוא נהנה מאמונו המוחלט של היו"ר מחמוד עבאס ונלווה אליו באופן קבוע לנסיעותיו המדיניות בחו"ל ביחד עם הד"ר סאאב עריקאת.
מוחמד דחלאן, בכיר הפתח לשעבר שהורחק מן התנועה על-רקע סכסוך אישי עם מחמוד עבאס והואשם בשחיתות, רואה אף הוא את עצמו כיורשו של מחמוד עבאס והוא מחזק באחרונה את מעמדו ברצועת עזה ובמחנות הפליטים הפלשתינים בגדה ובלבנון.
אתר האינטרנט של מוחמד דחלאן, KOFIAPRESS.NET, ניהל בימים האחרונים קמפיין נגד תפקודו של ג'יבריל רג'וב בקונגרס פיפ"א בציריך בסוף השבוע שעבר והאשים אותו ב"בגידה ובגרימת נזק לבעיה הפלשתינית וליחסי הרש"פ עם ירדן".
מקורביו של מוחמד דחלאן תוקפים גם את הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הם טוענים כי הוא משרת את האינטרסים של ארצות הברית וישראל, וכי יש גורמים בישראל המנסים לבנות אותו כיורשו של מחמוד עבאס.
קרב הירושה הסמוי-גלוי בין הבכירים הפלשתינים על תפקיד יו"ר הרש"פ רק החל, איש מהם, מלבד מוחמד דחלאן המתגורר בדובאי, אינו מודה כי הוא מתחרה על התפקיד מחשש מתגובתו הקשה של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס המעוניין להמשיך בתפקידו עוד זמן רב.
סביר להניח שהמאבקים שמתכננת הרשות הפלשתינית נגד ישראל בזירה הבינלאומית בתקופה הקרובה, יהפכו מטבע הדברים לחלק מקרב הירושה והבכירים הפלשתינים, הרואים את עצמם כיורשיו של מחמוד עבאס, יקצינו את עמדותיהם נגד ישראל כדי לצבור אהדה ופופולריות ברחוב הפלשתיני.

תאריך:  02/06/2015   |   עודכן:  02/06/2015
+מוכרחים להמשיך לנגן
15:33 02/06/15  |  ליאורה הנדלמן-בעבור   |   לרשימה המלאה

מוזיקה היא עניין רגיש באירן שלאחר מהפכת ח'ומייני, שהפכה את המדינה ממונרכיה חילונית פרו-מערבית לרפובליקה איסלאמית בשנת 1979. תעשיית המוזיקה האירנית אומנם עברה כברת דרך מאז המהפכה, אך להקות ואמנים צעירים עדיין נאלצים ליצור מוזיקה עצמאית בתנאי מחתרת ובדרכים לא-חוקיות. הופעה מוזיקלית בפני קהל במקומות ציבוריים, כמו גם הקלטות מסחריות והפצתן, מחויבות בקבלת אישור ממשלתי מיוחד

איסורים רבים על המוזיקה באירן [צילום: AP/Vahid Salemi]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתחמם קרב הירושה ברשות הפלשתינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"כבודו הצבאי" = עבר טרוריסטי ל"ת
שאול א.  |  2/06/15 16:48
2
מהיכן הדרגת גנרל ?
מ.אלקרייאף  |  2/06/15 19:45
 
- גםגנרלים שלנו צמחו מאוויר ושמש
ע_הראל  |  3/06/15 03:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
ליאורה הנדלמן-בעבור
מוזיקה היא עניין רגיש באירן שלאחר מהפכת ח'ומייני, שהפכה את המדינה ממונרכיה חילונית פרו-מערבית לרפובליקה איסלאמית בשנת 1979. תעשיית המוזיקה האירנית אומנם עברה כברת דרך מאז המהפכה, אך להקות ואמנים צעירים עדיין נאלצים ליצור מוזיקה עצמאית בתנאי מחתרת ובדרכים לא-חוקיות. הופעה מוזיקלית בפני קהל במקומות ציבוריים, כמו גם הקלטות מסחריות והפצתן, מחויבות בקבלת אישור ממשלתי מיוחד
גלעד שר, לירן אופק
היעד האופרטיבי של חמאס היה ונותר הסרת המצור ושיקום הרצועה ונראה שהארגון ייטה להתקדם בכל ערוץ מעשי שיוביל להשגת יעד זה. עם זאת, נראה, כי בעת הנוכחית הזרוע הצבאית אינה מעוניינת ליזום עימות, בפרט כל עוד היא שוקדת על הפקת לקחים מסבב העימות האחרון עם ישראל ומשקמת את תשתיותיה
יורם אטינגר
ספרי הלימוד באירן מבטאים את האסטרטגיה והטקטיקה של האייתולות. הם אמינים יותר מנאומים, ראיונות והצהרות של הנשיא רוחאני ושר החוץ זאריף, המצטיינים באומנות ה"טאקייה": כפל לשון והונאה למען האיסלאם, וחתימה על הסכמים עם "כופרים", הניתנים להפרה עם שינוי מאזן הכוחות
יוני בן-מנחם
ישראל השיגה ניצחון נקודתי בפיפ"א אך הקרב רק החל. הרשות נחושה להמשיך בדה-לגיטימציה של ישראל בעולם ולישראל צפויה מערכה קשה
מנשה שאול
העיתון "א-סיאסה" הכווייתי: "יש להכריז על חיילי צבא דרום-לבנון כפטריוטים לאומיים ולפעול למען החזרתם מישראל למולדתם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il