X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מכון "סקרים" גילה כי גם בעידן המחשב יש אצלם עדיין ביקוש לקלף ולקובייה
▪  ▪  ▪
הכי אהוב בארץ. שש-בש [צילום: לע"מ]

לא רק ילדים אוהבים לשחק. גם מבוגרים. בעידן המחשב יש אצלם, עדיין, עדנה למשחקים של פעם. הם אינם מתוחכמים כמו אלה של היום, ואת מקומם של השלט והסוללות תופסים בהם הקלף והקובייה.
מכון "סקרים" לסקר דעת-קהל, בדק ומצא איזה מהמשחקים נחשבים לפופולריים ביותר בקרב האוכלוסיה הישראלית ברחבי הארץ. ממצאיו, המתפרסמים לראשונה באתר זה, מגלים כי את מרבית הקולות קיבל משחק השש-בש, המוצב על לוח-פלסטיק והמתנהל בעזרת הטלתן של קוביות. כאחד ממשחקי הלוח העתיקים ביותר הוא נחשב למשחק אסטרטגי של קבלת החלטות. ה"שש בש" נפוץ, בעיקר, בקרב בני עדות ספרד והמזרח, אבל מקובל מאוד גם בקרב חיילי המילואים של צה"ל בשעותיהם הפנויות כדי להפיג את שעמומם.
את המקום השני בפופולריות תופס ה"פוקר" - משחק הקלפים הסלוני המקובל כמשחק-רעים ביתי, שבו יש לשנן טבלאות סטטיסטיות ושבאמצעותו ניתן לרכוש ניסיון בפסיכולוגיה בסיסית ובשפת הגוף. הוא מקובל בעיקר בקרב האוכלוסיה הקשישה, יוצאת התפוצות.
קלף וקובייה
מעט אחריו, במקום השלישי, מגיע הברידג' - משחק-קלפים סלוני נוסף, אינטליגנטי עוד יותר, המיועד לארבעה שחקנים המחולקים לשני זוגות. לא בכדי הוא נחשב למשחק-מוח ראשון במעלה.
עוד "משחק-מוח", אהוב, במיוחד, הוא השחמט, שתופס את המקום הרביעי. "משחק המלכים" מתנהל על לוח אסטרטגי המיועד לשני שחקנים, ומקובל הן כתחביב והן כספורט תחרותי.
גם ה"דומינו", שהגיע למקום החמישי לא נעלם עדיין מעולם המשחקים של המבוגרים. הוא מורכב מ-28 אבני-משחק מלבניות, כשקו מחלק אותן באמצע לשני ריבועים. על כל אחד מהם מסומנות נקודות - מ-0 עד 6. מסתבר של"אפקט הדומינו" יש השפעה גדולה על יושבי בתי הקפה ואפילו על האסירים הכלואים בבתי הסוהר כמשחק-חברה המתנהל ביניהם בשעותיהם החופשיות.

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי שממהר להמליך על עצמו אלופים ורבי-אלופים, בל יתפלא אם ימצא שהם מתייחסים אליו כאל טירון. אהוד ברק הוא הדוגמא האחרונה אך לא היחידה
רועי אורן
כדי לנצח את יוון, רצוי שהנבחרת תיזום התקפות ותלחץ על היריב ולא תסתובב סהרורית במגרש
יוסי ריבלין
האם של מנחם בן? אחד מכוכבי סדרת הריאליטי המשודרת בימים אלו בערוץ 2 "האח הגדול VIP"? או של אחד מגדולי הסופרים של כל הזמנים שלאחרונה יצאו שני ספרים שלו בתרגום חדש בהוצאת כרמל?
יעל ניר
ברוב המקרים, מרוב אינפורמציה, אנו נשארים מבולבלים ולא בטוחים מה עלינו לאכול לפני אימון גופני ולאחריו    3-4 שעות לפני האימון הגוף זקוק לפחמימות    במהלך האימון הגוף זקוק לנוזלים
ד"ר אברהם שלום
לאחר שלא הוכיח בעבר יכולת חשיבה מדינית ואסטרטגית, ולאחר שכיהן כראש ממשלה "מזדגזג", יש בצירופו של ברק לממשלה החדשה כדי לעקוף את תפיסת הליכוד וכדי לסכסך במפלגת העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il