X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית האוצר המתגבשת להצלת המשק מהמיתון היא לא יותר מאשר אחיזת עיניים
▪  ▪  ▪
זריית חול בעיני הציבור. פישר והתכנית להצלת המשק [צילום: פלאש 90]

תוכנית האוצר המתגבשת להצלת המשק מהמיתון (אשר בכיריו ובכירי בנק ישראל לא הצליחו לחזות מראש, מה שכל בר דעת, כולל הדיוט שכמוני הבין, שקריסת הבנקים הענקיים בארה"ב תביא מאליה קריסת המשק הגלובאי), כפי שפורסמה ב'ישראל היום' ביום שני 23.3.29 (עמוד 23), היא לא יותר מאשר אחיזת עיניים וזריית חול בעיני הציבור.
בין הגזירות המפורטות היא דחיית תוספות השכר שסוכמו עם הרופאים. מזה שנים מוכרת הבעיה שמצבת הרופאים בארץ מתדרדרת לתהומות מסוכנים, ולצה"ל עצמו חסרים מאות אם לא אלפי רופאים; אך זאת לא משום שחסרים בוגרי בתי ספר לרפואה בארץ, אלא משום השכר המגוחך המשולם לרופאים מתחילים. וכאשר הם יוצאים לחו"ל ללימודי הפוסט דוקטוראט, מוצאים עצמם במקומות עבודה שלא רק שמתגלמים אותם כיאות על עבודתם הקשה, אלא גם מעמידים לרשותם קרנות מחקר נדיבות המאפשרות להם להתקדם מקצועית, בעוד אצלנו שכרם מגוחך, וקרנות המחקר מרביתן ייבשו מזמן. ומה על רופא בתחילת דרכו לעשות? לחזור ליובש ולעלבון, או להתקדם מקצועית בחו"ל?
העדר תובנת החשיבות בתגמול נאות על שנות לימוד ארוכות, על מצוינות מקצועית ועל הצורך במחקר לקידום המדע הרפואי ויכולותיו האישיות של הרופא, הפך מזמן לעיוורון ציבורי של נציגי האוצר והעומדים בראשו, שאינם מסוגלים לצפות מאום מעבר לאפם, והם הוכיחו זאת שוב בהחלטה אומללה זו.
האמור אינו אלא לצורך המחשה, משום שתופעה פסולה זו מונהגת על-ידי האוצר בכל תחומי המדעים והמקצועות החיוניים, כגון הוראה.
נושא נוסף ש"נערי האוצר" ושרי האוצר לדורותיהם בשנות הדור האחרונות אינם מסוגלים להבין, הוא שהרופאים, המדענים, המורים וכל שאר אנשי המקצוע במגזר הציבורי חייבים לפרנס את משפחתם, ושכר שאינו תואם את יוקר המחייה הקיים בישראל מאלץ את העובד לפעול להשלמת הכנסתו. כך המורים, המשקיעים שעות אין ספור בהענקת שיעורים פרטיים כדי לפרנס את משפחתם, מגיעים לבית הספר נטולי אנרגיה ו / או חשק להעניק את המרב לתלמידיהם בכיתות.
רופאים הנאלצים להשלים את הכנסתם בתורניות של שרותי הבריאות הפרטיים, שצצו כפטריות אחר הגשם בהעדר שרותי רפואה ציבוריים הולמים, או לעבוד שתי משמרות ביממה, או לעבוד במערכי שירותי בריאות החרום כגון מד"א, בפועל מגיעים לעבודתם הרגילה מותשים, וכתוצאה מכך גם מתרבים האסונות הרפואיים והתלונות על רשלנות רפואית, שבפועל אינם רשלנות כלל ועיקר, אלא רופא מותש שאינו מסוגל לתפקד כיאות מפאת עייפותו.
ובאותו 'ישראל היום' מתאריך 23.3.09 (עמוד 27) מופיעה ידיעה תחת הכותרת "משבר? בנק ישראל משפץ" בעלות של עשרים מיליון שקלים את המבנה בו הוא שוכן, ובנוסף הוא יחלק בונוסים לשליש מעובדיו "מענק הצטיינות בשיעור של 3% משכרם עד תקרה מרבית של 25 אלף שקלים". מנכ"ל הבנק אומנם הודיע שהבונוסים לא יחולקו בחודש הקרוב, אלא... איזו הצטיינות הייתה לעובדים, שלא חזו את המשבר העולמי הכלכלי במועד ולא פעלו כלל בתחילתו כדי למזער את נזקיו, ועד לאחרונה שבו והצהירו שהוא לא ישפיע יתר על המידה על כלכלת ישראל?
כעת אנו כבר מול שוקת שבורה!
לסטנלי פישר הפתרונים!

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמדנות מנהיגי כלכלתנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כותרת: לשון הרע
אייל.ב  |  25/03/09 06:33
2
אולי תסבירי לציבור , יעל ארצי?
הרשלה  |  20/04/09 10:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
"חוק נורבגי קטן" עם בעיות גדולות ופגיעה באושיות הדמוקרטיה
צבי גיל
מה שאצל רבים מאיתנו נחשבות לאמונות תפלות, אצל אחרים אלו אמונות, והם אף מביאים ראיות היסטוריות, וגם עכשוויות    אירוע מסוים, יכול להיחשב מקרי או חיזוק לאמונה
אריה דרוקמן
תוצאות הסכנה רבות הן, אך מה יש לעשות על-מנת למזערן
ענבל בר-און
במדינת חוק מתוקנת, כל אדם חף מפשע עד שמוכח אחרת    על הרקע הזה זוכה פושע נאצי - ג'ון איוון דמיניוק - בשנות ה-90    אך ישנם אנשים במדינת ישראל אשר המדינה שוללת מהם את הזכויות שהיא מעניקה לפושעים נאצים, לאנסים ולרוצחים
פרופ' אריה זריצקי
יש לכאורה שתי אפשרויות: או שאוהבי האמת כמונו הם "הזויים", או שהמכנים אותנו כך שייכים לחברי כת שלטת שמנסה להשמיד את עם ישראל רוחנית    האמת הבליסטית היא זו שבסופו של דבר תקבע גם את האמת ההיסטורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il