X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם דובר ישראלי הוצא מאולם הרצאות אוניברסיטאי ב"ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" בליווי מאבטחים, לאחר שניסה לדבר על מציאות הטילים בדרום הארץ, כנראה שחופש הביטוי במעצמה - מת!
▪  ▪  ▪
בדרך לשואה שנייה? [צילום: AP]

ב-16 במרס השתתפתי באירוע של אוניברסיטת דה-פול, שסייעתי לארגן אותו ושהיה אמור להביא להבנה טובה יותר של מלחמת ישראל בחמאס בעזה. המטרה של הארגונים StandWithUs, הילל והמחלקה למדעי המדינה, נותני החסות של ערב זה, הייתה ברורה: לאחר שבועות של אירועים מטעם הסטודנטים למען צדק בפלשתין (SLP) שמלאו ברטוריקה אנטי-ישראלית ואנטי-יהודית, וכותרות כמו "עזה תחת אש", הצד הישראלי של הסיפור צריך היה עדיין להישמע.
הארגון StandWithUs הביא את יעקב שרייבמן ממרכז התקשורת של שדרות, לתת עדות אישית ואנושית על השפעת התקפות הטילים המתמשכות על חיי היומיום של גברים, נשים וילדים ישראלים שחיים בשדרות. התקווה הייתה, להראות שישראלים סובלים גם הם מהקונפליקט ולאמץ דיאלוג הגיוני יותר. במקום זה, הזכות לחופש הביטוי נופצה.
מרגע שהחל התכנון, ה-SLP פעלו לטרפד את התוכנית ולחבל במטרתה. ה-SLP טענו שטילי הקסאם אינם מזיקים והם ממש כמו צעצועים או נפצי רעש. ה-SLP תקפו את עמוד האירוע בפייסבוק עם התקפות אנטי-ישראליות ואנטישמיות חריפות. בנוסף, הם הפיצו מכתב שמגנה את האירוע. הוא היה חתום על-ידי ארגונים אחדים בקמפוס, כולל College Democrats ואמנסטי הבינלאומית. למרבה הבושה, אחדים מהחותמים הודו שהם מעולם לא קראו את המכתב, ולא היה להם מושג איפה נמצאת שדרות. ה-SLP עיוות את העובדות, כך שהותיר בהם רושם ששדרות היא עיר בעזה, ושהישראלים היו אלה ששיגרו 10,000 טילים על אזרחים במהלך שמונה השנים האחרונות.
"הכל בגלל הכיבוש הישראלי"
לאחר שבועות של קונפליקט שחוללו ה-SLP, האירוע התקיים. כשהגענו, למעלה מעשרה אנשים החזיקו שלטים שלעגו למשבר בשדרות, הכחישו את העובדה שהקסאמים מסוכנים וטענו שמגיע לתושבי שדרות לחיות עם הטרור בגלל ה"כיבוש" הישראלי.
האירוע התחיל עם עשרות מעטות של אנשים, אך בסוף, חברי SLP ואוהדיהם הרחיבו את המספר למאה. הם צחקו ולעגו לסצינות בהן קסאמים התרסקו לתוך גני משחקים כשילדי הגן נמלטים על נפשם. מחפיר עוד יותר, הם תקפו את הדובר, צרחו אישומים בפשעי מלחמה ופיזרו קללות בערבית ובאנגלית וצעקו על הדובר ממרכז תקשורת שדרות כל פעם שהוא ניסה לענות על שאלותיהם שמחוץ לנושא. חבר SLP אחד צעק, "אם חמאס לא אמור לשגר טילים על שדרות, אז לאן עליו לשגר אותם?". מובן שלא הוא ולא חבריו שקלו אפשרות שחמאס יפסיק את האלימות.
כשההמון הזועם החל לזמר לטובת עוד טרור נגד תושבי שדרות, הדובר וצוות הילל נזקקו לליווי של אבטחה החוצה.
חופש הביטוי בדה-פול - מת
הסטודנטים האנטי-ישראלים טענו שהם בעד שלום ובעד זכויות אדם, אך הם חשפו את העובדה שהם בדיוק ההפך. הם לא רצו לשמוע ולא רצו שאחרים ישמעו צד אחר של הסיפור. והם הראו שאין בהם אמפטיה לישראלים שסובלים מהתקפות טילים מתמידות. הסיפור של שדרות לא יכול היה להימסר בדה-פול. חופש הביטוי מת בדה-פול ב-16 למרס 2009.

תרגום הכרזה שהונפה בשנאה: "במשך שמונה שנים נהרגו 9 אזרחים משדרות. בסוף שבוע אחד נהרגו 300 אזרחים מעזה" [צילום: ברט כהן/מרכז תקשורת שדרות]
הכותב הנו רכז הארגון StandWithUs בקמפוס.
תאריך:  25/03/2009   |   עודכן:  25/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופש הביטוי הישראלי בארה"ב - נרצח?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הסרטן האיסלמי שולח גרורות ל"ת
א מ רול  |  25/03/09 21:04
 
- הסרטן, חשוב, אך לא פחות ממנו
הניה  |  25/03/09 21:26
 
- היכן נולד
הסרטן  |  26/03/09 00:39
2
תרגום בבקשה
ניקי  |  26/03/09 09:00
3
תרגום SLP
יוסי 31  |  27/03/09 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
הקוסם לא שיקר    הוא אמר מראש שהוא רוצה ממשלת אחדות ולא ממשלת חרדל    אחדות פירושה המכנה המשותף הנמוך ביותר, ולעולם איננה בהירות מוסרית    זה מה שהעם רצה, וזה מה שיקבל
בעז מלט
כל הרעיונות היפים, כל היוזמות הברוכות לא יצליחו להתרומם, לפני שהחתן לא יזמין את הכלה אל ביתו, לפני שהמדינה לא תחיל את ריבונותה בבקעה
יואב לוי
נתניהו בגד בבוחריו – האומנם? האם גם פנייה של ציפי לבני לנתניהו, להצטרף לממשלת אחדות, הייתה נחשבת לבגידה שלה בבוחריה?
יוסי עבדי
האשמות בדבר ביצוע "פשעי מלחמה", טענות על שימוש ישראלי בילדים פלשתינים כ"מגן אנושי", ועדויות על רצח חסר הבחנה    כל זה, ואנחנו ממשיכים לשתוק    אנשי מערך ההסברה היקרים, אל תתביישו ללמוד מהאויבים, בן-לאדן יעשה לכם בית ספר
ד"ר רונן יצחק
כישלון המשא-ומתן עם החמאס בעניינו של החייל גלעד שליט עלול להוביל לניסיונות גוברים של ארגוני החבלה לחטוף חיילים ואזרחים ישראל נוספים כדי ללחוץ על ממשלת ישראל לשחרר אסירים פלשתינים    באחרונה הודיע דובר החמאס, פאוזי ברהום, כי לגלעד שליט יצטרפו בקרוב אחים נוספים לשבי החמאס. האם ישראל מוכנה לכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il