X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרקע הוא איום הגרעין האירני והחשש שהעולם לא ירצה לשמוע כאשר אירן תפר את ההסכם איתה עמידרור: הצורך במודיעין מיידי עלול להביא להזנחת המודיעין על מיקום האויב וכוונותיו
▪  ▪  ▪
יכולים לייצר פצצה בצפון קוריאה

המשך פעילותה של אירן בניסיון להשיג נשק גרעיני והאיום הנובע ממנה, מחייב שיתוף פעולה בין ישראל למדינות הערביות המתונות לחשיפת פעילותה של אירן. כך אומר (יום ד', 1.7.15) תת-אלוף (מיל.) יוסי קופרווסר, לשעבר מנהל חטיבת המחקר באמ"ן וכיום איש המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בכנס מודיעין ויחידות מיוחדות המשותף למל"מ ולישראל דיפנס.
לדברי קופרווסר, אירן לא הגיעה לפצצה גרעינית בשנים האחרונות בזות הפעילות המודיעינית שחשפה את פעילותה והצרה את צעדיה. אולם המציאות הנוכחית מעמידה בספק שיתופי פעולה מודיעיניים, משום שחשיפת פעילותה של אירן לאחר חתימת ההסכם, יביא למצב לא נעים מצד מדינות המערב שאיפשרו את הדבר. לאור זאת אומר קופרווסר, שהמשימה המרכזית של המודיעין הישראלי בשנים הקרובות תהיה לתגבר את היכולות שלו כדי לחשוף את הדברים שהאירנים יעשו והעולם לא ירצה לדעת; "הם לא ירצו להקשיב", קבע. דבר זה מביא להזדמנות לשיתוף פעולה בין ישראל למדינות ערב באזור המאוימות בידי אירן.
קופרווסר הוסיף: "כנראה הם ינסו להכין את הפצצה בקוריאה הצפונית או במדינות אחרות. ההסכם אינו כולל שום איסור על תנועה של מומחי גרעין מאירן למקומות אחרים. איש לא ירצה לדעת על זה, וישראל תצטרך לדעת איך אירן תתכוון לעקוף את ההסכם וליצור מצב שיהיה להם גרעין כמה שיותר מהר למרות ההסכם. צריך לזכור שמדובר בחלק מהמשימה לשנות את הסדר העולמי".
המודל החדש: סטריטאוקרטיה
ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, אמר, כי המזרח התיכון עובר שינויים של פעם במאה שנים, ואנחנו עדיין לא מבינים את מלוא עוצמתם. לדבריו, הבעייתיות כיום היא שהמצב כה נזיל ועכור, שאפילו אלו המעורבים באירועים לא יודעים להגיד מה יהיה מצבם ביממה הבאה. השאלה היא כיצד המודיעין מתנהל במצב של מציאות כאוטית, הסביר. לדעתו, יש לבחון כיום גורמים כמו היסטוריה, דת ופסיכולוגיה של האנשים וההמון. לצד זאת סבור עמידרור, כי כל האמצעים הקלאסיים שהמודיעין השתמש עליהם במאה האחרונה, יהיו רלוונטיים גם נגד האיומים הנוכחיים.
עוד התייחס עמידרור לנושא הסייבר. לדבריו, כעת מתחילים לקצור את הפירות בנושא, ומדינות המשקיעות בסייבר ירוויחו יותר מאשר ארגונים שונים המשקיעים בו. החשש העיקרי כיום בעבודת המודיעין, הוסיף עמידרור, הוא התעסקות במיידי ולא באופרטיבי, שכן מאחר שהאמל"ח הרבה יותר מדויק, יש צורך במודיעין מדויק שיפעל בצורה נקודתית. הדבר עלול להביא לזניחת הפעילות המודיעין הרגילה כמו מיקום האויב, רצונותיו ויכולותיו, הזהיר.
בנוסף לדברים הללו, המשיך עמידרור, ישנם שני נושאים שהמודיעין לא יידע לתת עליהם תשובה. הנושא הראשון הוא ההתנהגות של ההמון. לא ניתן לדעת כיצד יתנהג המון שאין לו הנהגה. "הרחוב וההמון קיבלו עוצמה הרבה יותר גדולה", אמר עמידרור, המכנה את התופעה "סטריטאוקרטיה". הנושא השני הוא כיצד יתנהגו אנשים שונים כאשר יעלו לשלטון, תוך ציון הדוגמאות של נשיא מצרים אנואר סאדאת ונשיא סוריה בשאר אסד.
"לא מבינים את התרבות הפרסית"
פרופ' דוד מנשרי, מומחה מוביל לענייני אירן, אמר בכנס שהעולם המערבי לא מבין את התרבות הפרסית. לדבריו, טבעו של המשטר האירני הוא ערעור היציבות, ובשילוב הרצון לבסס את מעמדו במזרח התיכון, הדבר מביא להתערבות אירנית בזירות שונות ויצירת אי-שקט באזור.
המשטר האירני דוגל בשלילת הלאומיות, וכעת כאשר האיסלאם השיעי מתחזק לאחר מאות שנים, אירן מנסה לנצל את ההצלחה ולקדם את מטרותיה באיזור, הסביר מנשרי. מעבר לכך, החתרנות האירנית מקבלת חיזוק לאור מה שנראה כחוסר יעילותה של ארה"ב. הדוגמה לכך הייתה חוסר הפעילות האמריקנית לאחר השימוש בנשק כימי בסוריה, דבר שנחשב בחציית קו אדום אך לא נעשה דבר בנושא.
מנשרי הוסיף: "יש כאן העלאת ראש של העולם השיעי. אם העולם המוסלמי חלש מול המערב, אז השיעים הם החלשים בעולם המוסלמי. אם הם חושבים שהדת שלהם הכי טובה ויש להם הרבה נפט, אז למה אנחנו כל כך חלשים? פתאום עולה תנועה שלהם, והשאלה היא איך מתמודדים עם ההצלחה. הם כופרים בלגיטימיות של כל המשטרים באיזור".

תאריך:  01/07/2015   |   עודכן:  01/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקיים שת"פ מודיעיני ישראלי-ערבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אריאל י. לוין
על הגרעין האירני אמר שר המודיעין ישראל כ"ץ: מדינת ישראל לא יכולה לתת יד לתהליכים הללו והיא תצטרך להיערך ולפעול בהקדם
אסתר שניאורסון גרי
יחסו של אובמה אל נתניהו נמרח על כל עיתון ושבועון, ממתי הייתה לאובמה עין טובה כלפי ישראל, או סבר נעים? הרי כל מעייניו ורצונו הטוב נשואים אל אירן
עידן יוסף
ראש הממשלה: אירן תקבל אפשרות לבנות כמות בלתי מוגבלת של סרכזות. שיאפשרו לה לפרוץ לפצצה גרעינית בתוך זמן קצר    על הפלשתינים: "התפישה שחזרה לגבולות 67' תפתור את הבעיה הוכחה כלא-נכונה"
אואן אלתרמן
ההחלטה להשתמש בגוף מדיני ולא ביישות משפטית, כדי להחליט על גורל הסנקציות נגד אירן, מהווה סימן מוקדם לכך שהסנקציות לא יוטלו מחדש. אילו רצו הצדדים באמת בחידוש הסנקציות, הם היו בוחרים בערכת כלים שהייתה מאפשרת להטילן הלכה למעשה
איתמר לוין
צופה שישראל תוכל לנצל אפשרויות להידוק היחסים עם שכנותיה המתונות - אך שיתוף פעולה פומבי יצריך הסדר עם הפלשתינים, שיכלול הסדרי ביטחון נוקשים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il