X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתרבויות מסויימות הוצאת כרטיס ביקור, המונח דרך קבע בכיס האחורי, נחשבת לעלבון בסביבה העסקית הגשת כרטיס הביקור הינה טקס איכות הנייר והאינפורמציה הרשומה בו, מצביעים על אישיותו של מוסר הכרטיס
▪  ▪  ▪
נא להתנהג בהתאם

דפוסי ההתנהגות בפגישות העסקיות, אינם זהים בכל המדינות. מרבית אנשי העסקים ינהגו על-פי קוד התנהגות במדינה אחת, שאינו זהה במדינות אחרות. מסירת "כרטיס ביקור" שלא על-פי הקוד התרבותי הנהוג באותה מדינה, יכול לפגוע ברושם של המבקר.
היפנים
מייחסים חשיבות רבה לאיכות הנייר ולעיצוב הכרטיס. הם מעריכים מאוד סטטוס והיררכיה ומקפידים על שם נותן הכרטיס ותוארו. במהלך הפגישה (אם היא מרובת משתתפים) ימקם היפני את כרטיסי הביקור על-פי סדר הישיבה ויפנה לכל אחד מהנוכחים בשמו כאל טקס. הם נוהגים לתת את כרטיס הביקור כשהם אוחזים בו בשתי ידיהם. מקבל הכרטיס יאחז אף הוא בכרטיס בשתי ידיו.
הסינים
אינם דוברי אנגלית ולכן הכרטיס יודפס בשפתם.
בהודו
חשוב לציין בכרטיס הביקור תואר אקדמאי או כל תואר אחר. ההודים מייחסים חשיבות רבה לתארים. הגשת כרטיס הביקור תעשה תמיד ביד ימין. מחווה זו נהוגה במדינות מוסלמיות ובאזורים מסויימים באפריקה. ההודים מחליפים כרטיסי ביקור לא רק במפגשים עסקיים. אין צורך לתרגם כרטיסי ביקור להינדית, שכן קהילת אנשי העסקים ההודית דוברת אנגלית.
בכווית ובערב הסעודית
החלפת כרטיסי הביקור הינו עניין שבשגרה.
באנגליה
אין מייחסים משמעות טקסית להחלפת כרטיסי הביקור, והיא נעשית בנינוחות, בתחילה או בסיום המפגש העסקי. עם זאת, אין האנגלים רואים בעין יפה החזקת כרטיסי ביקור בכיס. האנגלים מעדיפים כרטיס נקי וייצוגי.
קוריאה
בעת קבלת כרטיס הביקור, יש להניד את הראש כמחווה של כבוד ולהודות למוסר הכרטיס על ההזדמנות שניתנה להיפגש עימו. בניגוד למדינות אסיאתיות אחרות, נהוג בקוריאה להכניס את הכרטיס מייד לתיק. מבט ארוך מדי בכרטיס מתפרש כחוסר נימוס ובורות. הקוריאנים מצפים שתוציא את כרטיס הביקור שלך לפני שהם "ישלפו" את שלהם.
יפן
מסירת הכרטיס כמו ביפן - בשתי ידיים כשהצד המתורגם לקוריאנית כלפי מעלה והכתוב מופנה לעבר מקבל הכרטיס. מחוות אלו חשובים בקוריאה בעיקר במפגשים עם בכירים בקהילה העסקית.
רוסיה
החלפת כרטיסי ביקור בפגישות עסקיות הינה חלק מהתרבות העסקית הרוסית. ולמרות שהרוסים מייחסים חשיבות להצגה העצמית, ללחיצת היד ולמסירת/קבלת כרטיסי הביקור, המהלך נעשה ללא פורמליות טקסית. את כרטיסי הביקור מחליפים מייד עם ההיכרות. לנוסע לרוסיה מומלץ להכין כרטיס ביקור כשמצד אחד מופיעים הפרטים באנגלית ומצידו השני בשפה הרוסית, בכתב קירילי.
בארה"ב
כרטיסי ביקור בארה"ב מוחלפים באופן שגרתי בעת ההיכרות או לחילופין כשאחד מהמשתתפים עוזב. אין ל"קשקש" או לצייר על כרטיס שקיבלת. יש להביט בכרטיס מספר שניות. יש להתייחס לכרטיס בכבוד: אין ל"כתוב", או לצייר על כרטיס שקיבלת. אין לנקות שיניים או ציפורניים. היזהרו מלזרוק כרטיס ביקור בהיסח הדעת לאחר פגישה ובטווח הראייה של בעל הכרטיס.
ובישראל:
מוסר הכרטיס אוחז את שתי פינות המלבן בבוהן ובאצבע המורה, ומגישו כשהכתוב מופנה לעבר מקבל הכרטיס. מקבל הכרטיס מצידו, אמור לאחוז את פינתו השנייה של הכרטיס בשתי אצבעות - בוהן ובאצבע המורה ובוחן אותו מספר שניות.
כדאי לדעת, כי מקורו של כרטיס הביקור הינו בגרמניה, טרום העידן הטכנולוגי, כאשר הגיעו מבקרים לדלת נעולה היו משאירים כרטיס "ביקרתי אצלך". מכאן גם שמו של הכרטיס Visit Card - כרטיס ביקור מאפשר למקבל להיזכר בשם מוסרו וכחלק מתקשורת טובה, לחזור ולהזכיר את שמו במהלך השיחה.
הצעות מעשיות לעיצוב כרטיס הביקור:
1. איכות הנייר והאינפורמציה הרשומה בו, מצביעים על אישיותו של מוסר הכרטיס.
2. יש לציין: שם, תפקיד בארגון או תחום עיסוק כעצמאי, כתובת הכוללת מספר טלפון, פקס, אתר אינטרנט וכתובת הדואר האלקטרוני.
3. גודלו הסטנדרטי של הכרטיס 9X5 ס"מ (כגודל הקופסא).

מחברת המאמר עוסקת בתרבות עסקית מזה כ-15 שנה, ומלווה ארגונים ופרטיים בכל הקשור לשיפור הפרזנטציה והנימוסים כמקובל בסביבת העבודה והעסקים בעולם המערבי
תאריך:  29/03/2009   |   עודכן:  29/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גלילי
בגין חתם על הסכם השלום כשהוא נתון בלחציהם של משה דיין, אהרן ברק וג'ימי קרטר    היום אנו כבר יודעים שבגין סבל מהפרעה דו-קוטבית ושקרטר אנטישמי ונהנה מכספים סעודיים    מה היו התקוות שתלו בהסכם ומה נותר ממנו    אין סיבה למסיבה
תמי אדיב
יש לכם קצת זמן פנוי בפסח - זמן טוב להתחיל לשאול את עצמכם למה אתם באמת אוכלים
ד"ר אזי לב-און
הבחירות ה"ידניות" לעומת הבחירות ה"אינטרנטיות" - יתרונות וחסרונות, בעד ונגד
ראובן לייב
תוכניות "האח הגדול" ו"הישרדות" אינן יותר מאשר אחיזת-עיניים. הצפייה בהן מסוכנת במיוחד לבני הטיפש-עשרה, הרואים בגיבוריהן מושא להערצה ומודל לחיקוי
ענבל בר-און
במקרים ובהם אין חשש ל'ספק נישואין' ואין צורך ליתן 'גט לחומרא' ניתן להתיר קשרי נישואין אזרחיים בישראל ללא גט    על המהלך המשותף של ברק ודיכובסקי דובר רבות בכנס לכבוד פרישתו של הרב דיכובסקי לאחר כ - 33 שנות דיינות בבית הדין הרבני הגדול לערעורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il