X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאמר המערכת של היומון האירני השמרני "קייהאן" מאשים את אובמה בעיוות פרטי הסכם הגרעין בווינה
▪  ▪  ▪
עמדה חד-צדדית [צילום: AP/Manuel Balce Ceneta]

על-רקע האופוריה באירן ובמערב בעקבות חתימת הסכם הגרעין ב-וינה, ובפרט נוכח התייצבותו הנחרצת של נשיא ארה"ב אובמה במאמץ לסנגר על ההסכם, יש עניין במאמר מערכת של היומון האירני "קייהאן" המזוהה עם האגף השמרני באירן (16 יולי), אשר מצנן את ההתלהבות בסוגיה זו.
העיתון מדגיש כי "הפרשנות למסמך וינה כפי שהוצגה ע"י אובמה לא רק שהיא שונה מהפרשנות האירנית אלא מקוטבת באופן בסיסי לדברים שהוצגו ע"י הנשיא האירני רוחאני בנאומו הטלוויזיוני.
דוגמה מוחשית לכך היא הדגשת העובדה, אליבא דאירן, שהסנקציות ובכלל זה אלו המתייחסות לעניין הטילים הבליסטיים ואספקת הנשק, יוסרו מיידית, יחד עם הסנקציות המוטלות על תחום הבנקאות, הביטוח, מגזר הפטרוכימיה, תחבורה ופיננסים. עוד נטען כי הנשיא רוחאני ציין בדבריו כי כור המים הכבדים ב-אראק יושלם במתכונת של כור מים כבדים על בסיס המאפיינים שסוכמו בהסכם וינה.
מעבר לכך, אליבא דרוחאני, גם לגבי האתר התת-קרקעי ב-פורדו, מספר הצנטריפוגות שיוותרו במקום והנגזרות הנלוות שונה מגרסתו של הנשיא האמריקני בהקשר זה.
העיתון מסכם ואומר כי אין זה מן הנמנע שהפרשנות האמריקנית למסמך וינה אינה מציאותית או כזו שאינה עולה בקנה אחד עם הנאמר בהסכם. על-רקע זה מתריע העיתון כי יש להביא בחשבון שאירן תמצא עצמה שוב בפני נתונים של פרשנויות שונות זו מזו כפי שהיה בעקבות הסכם הביניים בלוזאן.
אין לשלול את האפשרות כי מאמר המערכת של העיתון "קייהאן" הוא בבחינת סנונית ראשונה לתשומות מאתגרות מצד הגורמים השמרניים באירן, שנועדו להכתיב למערב את הפרשנות האירנית כהילך מחייב, נוכח ההערכה כי ההסכם הוא בגדר עניין מוגמר וכי המעצמות לא יישברו את הכלים בעניינים שיוצגו כזוטות.
יצויין בהקשר זה כי פרשן סוכנות הידיעות האירנית "תזנים" מתגדר בעובדה שבמהלך המו"מ נסוגה ארה"ב מ-17 "קווים אדומים" שהציבה קודם לכן.
מכל מקום, חיוני שדווקא בתקופה זו תינתן תשומת לב לכל ניואנס של "הונאה" מצד אירן, גם אם המדובר בסוג של מאבק פנימי בין גורמי הכוח באירן.

תאריך:  16/07/2015   |   עודכן:  16/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השמרנים באירן דוחים פרשנות אובמה להסכם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
צבי גיל
מדינה מסוגרת, מבודדת ומוחרמת, כשהיא נפתחת, מביאה איתה בשער הראשי רוחות של חופש. זאת עושה הכלכלה, התיירות, האנשים שבאים, בין אם אלה משקיעים או סתם מטיילים.לא אתפלא אם אירן תיפתח בשלב כלשהו בפני התיירות העולמית, ובין היתר האמריקנית. האייתולות מן הסתם לא ישישו להתפתחות כזאת, אבל הדינאמיקה של פריחה כלכלית תעשה את שלה
משה גולדבלט
כפי שאמר צ'רצ'יל לאחר הסכם מינכן "נחלנו מפלה גמורה וניצחת". נתניהו אשם לא רק במפלה זו אלא במפולת היחסים עם הבית הלבן בגלל יחסיו המעורערים עם נשיא ארצות הברית שנגדו פעל פוליטית, בשליחות פטרונו המיליארדר אדלסון. עוד כמה הישגים כאלו גם בתחום הדיור והליכוד יזכה לרוב מוחלט בבחירות הבאות - ככה זה אצלנו
יוני בן-מנחם
הסכם הגרעין ירחיב את הקרע ההיסטורי בין השיעה לסונה באיסלאם ויחזק את אירן השיעית. אירן תערער את היציבות של המדינות הסוניות באמצעות המיעוטים השיעים
עמי דור-און
מה יתרחש אם מדינת ישראל תציע ברית הגנה משולבת של כל המדינות האיסלאמיות המאוימות על-ידי אירן
איציק וולף
הנשיא האמריקני התייחס שוב אל הסכם הגרעין והבהיר כי תהום פעורה בין ארצות הברית לבין אירן בשל תמיכת טהרן בטרור    הבהיר כי אירן לא הייתה חותמת על הסכם בעל סידורים הדוקים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il