X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מחלת הכימשון, הנגרמת על-ידי הפטרייה Phytophthora infestans, גורמת כבר מספר שנים לנזקים משמעותיים לגידול העגבניות בישראל. המחלה נפוצה בעיקר בבתי-רשת ובחממות בעונות הסתיו, החורף והאביב, כאשר שוררים בחממה תנאי לחות גבוהה. המחלה מתפשטת במהירות רבה בתנאים כאלה, ומחייבת ריסוסים מונעים תכופים לצורך הדברתה. בשנים האחרונות החלו להופיע גזעים חדשים של הפטרייה שהינם עמידים יותר בפני חומרי ההדברה המקובלים בשוק. הדברה לא מדויקת יכולה להביא במקרים קיצוניים לאובדן היבול כולו. בעידן של חקלאות "ירוקה" ששמה לה למטרה להוריד את רמת הריסוס בחומרי הדברה, לעבור לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ואפילו להגיע לגידול ללא ריסוס בחומרים מלאכותיים, הכימשון מהווה בעיה קשה.
צוות חוקרים של "הזרע ג'נטיקס", בראשותם של דר' רון אקר (הח"מ) ודר' יניב רותם, פיתח לאחרונה מספר זני עגבנייה הנושאים עמידות גנטית למחלת הכימשון. העמידות הועברה לעגבנייה התרבותית ממיני בר של עגבנייה, בתהליך טבעי של הכלאות וסלקציה שנמשך שנים רבות. עוצמת העמידות נבחנה בחשיפה למספר גדול של גזעי פטרייה בתנאי הדבקה מחמירים, הן במעבדה והן בחממה. יש לזכור כי העמידות לכימשון אינה עמידות מוחלטת. בתנאי הדבקה קשים יכולים להופיע סימפטומים של כימשון גם בזנים עמידים. עם זאת, העמידות מעניקה הגנה אפקטיבית ביותר כנגד מחלת הכימשון בתנאי שטח סבירים ומאפשרת צמצום משמעותי של השימוש בחומרי הדברה מלאכותיים.
מבין הזנים שפותחו על-ידי צוות החוקרים של "הזרע ג'נטיקס" למגוון של שווקים ברחבי העולם הסובלים ממחלת הכימשון, שונמית היא זן שטופח במיוחד עבור השוק הישראלי. הזן הותאם לתנאי גידול עגבניות חממה בישראל בעונות הסתיו, החורף והאביב. לזן זה פרי איכותי - מוצק, סדיר ובעל צבע אדום עמוק - במשקל 160-220 גר', יבול גבוה, ועמידויות לפוזריום גזע 1 ו- 2, לווירוס ה- TMV ולווירוס צהבון האמיר. הזן מתאים להרכבה על כנת העגבנייה ResiStar של "הזרע ג'נטיקס".
שונמית הוא הפיתרון האידיאלי לחקלאים הסובלים מבעיית כימשון ומעוניינים לגדל עגבניות חממה איכותיות תוך צמצום השימוש בחומרי הדברה. הזן יושק בישראל במהלך שנת 2009.

תאריך:  08/04/2009   |   עודכן:  08/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שונמית - זן עגבניות חממה עמיד לכימשון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גולשי ג'יי דייט
"המדריך לדייט המושלם" הינו ספר טיפים, שנכתב מניסיונם האישי של רווקי ורווקות אתר ההיכרויות JDate    הטיפים נאספו במסגרת תחרות שערך האתר, ודורגו על-ידי הגולשים    וגם: עובדות שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדייט
ענבל בר-און
השר נאמן יוזם: הצעת חוק תקציבית תעבור רק ברוב 55 ח"כים    יהיה יותר קל לפרוש מסיעות גדולות    האם נאמן מכין התשתית לפרישת מופז מקדימה?
אברשה טנא
איזו לגיטימציה יש לממשלה המציבה את שלטון החוק כערך עליון - אך מקבלת לתוכה שר חוץ אשר נמצא בחקירות על הלבנת הון, מרמה, הפרת אמונים, הקמת חברות-קש, שוחד ושיבוש הליכי חקירה?
גלית רז
הבנתי עד כמה חשוב לשמור על ערוצי התקשורת בינינו לבין הפלשתינים פתוחים - ואם המנהיגים ואנשי התקשורת שלנו נכשלים לעשות זאת, האחריות של כל אחד מאיתנו הרבה יותר גדולה
תמי מולד-חיו
חברי הכנסת של העבודה, כמו גם רבים מחבריה, מוכנים לכמעט הכל, פרט לדבר אחד - הם אף פעם לא מוכנים לשלם את המחיר הפוליטי הנדרש ממי שיש לו אידיאולוגיה ומטרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il