X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מטרות נוספת: מקומות מקודשים לאיסלאם וכוחות הביטחון הסעודיים במכה ובסביבתה בפיגוע בתחילת אוגוסט נבחנו כנראה סידורי האבטחה הסעודיים, שתוגברו לקראת החאג'
▪  ▪  ▪
[צילום: חאליד מוחמד/AP]

החאג' - מסע הצליינות השנתי של מוסלמים למכה, שעתה מצוי בעיצומו, לקראת חג הקרבן - בסכנה, כיוון ששיירות הצליינים מהוות מטרה קורצת לדאעש, שרוצה להפיל את המשטר הסעודי, שאחראי למכה ולמדינה, הערים המקודשות למוסלמים.
עד כה מנעה סעודיה התארגנות של תאי דאעש בתחומה, למרות שהארגון נשא באחריות על שלושה פיצוצים בסעודיה ועל פיגוע בכוויית - מאז חודש מאי. כל הפיגועים נעשו על-ידי סעודים צעירים, שאין מידע שנסעו לחו"ל.
המלך עבדאללה המנוח אסר אשתקד על נסיעת בני ארצו ללחימה בסוריה. עד אז נסעו כבר כ-2,500 צעירים מבני ארצו לסוריה. שר הפנים הסעודי מסר כי כ-600 סעודים חזרו מסוריה מאוכזבים למדי.
כידוע, סעודיה משתתפת בקואליציה בהנהגת ארצות-הברית, התוקפת את דאעש בסוריה, ואסרה מאות מיליטנטים השנה - בהמשך לצעדי דיכוי, הננקטים בהצלחה מאז 2006.
משרד הפנים הסעודי, שבראשו עומד נסיך הכתר מוחמד בין נאיף, מוביל את המאבק בדאעש בסעודיה. הוא מבטיח ששיירות הצליינים יאובטחו השנה היטב, כדי לתת ביטחון לכל באי הממלכה. הסעודים השקיעו השנה מאמץ רב באבטחה ובמודיעין, ומסרבים לפרט את היערכותם השנה.
דאעש טען שהצליח לבצע פיגוע בסעודיה ב-6 באוגוסט - בנוסף לשני פיגועים במזרח סעודיה ולפיגוע בכוויית ביוני. כל הפיגועים היו נגד מסגדים שיעיים, ונהרגו בהם 53 איש. בפיגוע באוגוסט הייתה המטרה מסגד במתחם המשטרתי אבהא - בירת מחוז אסיר, כ-500 ק"מ מדרום למכה. בפיגוע נהרגו 15 איש, ש-11 מהם השתייכו ליחידת העלית ללוחמה בטרור, שמשימתה בין השאר להגן על החאג'. את הפיגוע ביצעה קבוצת "חבל נאג'ד" - השם המסורתי למרכז סעודיה, שממנו הגיעה המשפחה המלכותית.
מעריכים, כי הפיגוע באוגוסט נועד לבדוק את סידורי האבטחה של הצליינות, שצפויים להשתתף בה כשלושה מיליוני מאמינים. סעודיה היא יעד חשוב לפיגועי דאעש בגלל המקומות המקודשים לאיסלאם. עם זאת, התקפה ישירה על שיירת צליינים יכולה להיות מסוכנת לדאעש, כיוון שתגרור תגובה נזעמת של העולם המוסלמי. למרות זאת, הודיע דאעש, כי אין לו "קווים אדומים", וסבורים שיתקוף מקומות מקודשים וצליינים.
עם זאת, יש מטרות נוספות, שדאעש יכול להתקיף, והם כוחות הביטחון הסעודיים במכה ובסביבתה. הארגון יכול להתנפל על שיירות של צליינים שיעים שמגיעים למשל מאירן - הנחשבים בעיני הארגון לכופרים.

תאריך:  11/09/2015   |   עודכן:  11/09/2015
+רוסיה: על העולם לחמש את סוריה נגד דאעש
19:06 11/09/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה

מחשש לקריסת הברית עם אסד, מוסקבה מתעלמת מחששות ארה"ב ונאטו וממשיכה לחמש צבאית את צבא סוריה  ▪  שר החוץ לברוב: "אנשי הצבא והמומחים לנו שם כדי לתחזק ולתת שירות"

לברוב עם אסד. לא נוטשים את הברית [צילום: AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דאעש ינסה לתקוף שיירת צליינים למכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על המידע. אני דווקא חשבתי
עטרה שגב קלימי  |  14/09/15 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מה שהחל ביידוי אבנים ועבר לבקבוקי תבערה, הגיע אתמול לפיגוע ירי נגד רכב ישראלי ביו"ש    מאיר דגן מציע כיצד לחסל את מנהיגי דאעש; האימונים של גדוד קרקל מול איום דאעש מסיני כנראה יישארו ללא מימוש
אריאל י. לוין
מזהיר שבמקרה של מלחמה עם הארגון, ישראל תחזיר את לבנון שנים רבות לאחור    דגן: הקואליציה המערבית לא יכולה לנצח את דאעש בלי הכנסת כוחות קרקעיים
אביתר בן-צדף
אם סרטי הווידאו, שהוצגו בטוויטר, אותנטיים, זו הוכחה, שרוסיה נכנסה ללחימה נגד דאעש, כדי להציל את משטר בשאר אסד בדמשק    בינתיים מכחישה מוסקבה כל ידיעה על מעורבות מטוסיה בתקיפת מטרות דאעש בסוריה
יוני בן-מנחם
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מתווך בין מצרים לתנועת חמאס כדי למנוע מעשי אלימות בסיני, סגירת מעבר רפיח וירי רקטות לעבר ישראל    מצרים וחמאס אינן מעוניינות בהסלמת היחסים ביניהן
חיים שטנגר
ארגון דאעש בנה באירופה ח'ליפות איסלאמית - מעשה של קביעת עובדות בשטח - תחת עיניהן של מדינות אירופה שהיו פקוחות למחצה ולא חזו, בבוא מועד, סכנה דמוגרפית ותרבותית זו
רשימות נוספות
ארה"ב מפנה משפחות חיילים מטורקיה  /  אביתר בן-צדף
טורקיה: הצטרפנו למתקפה נגד דאעש  /  איציק וולף
דאעש איים על אוויראים אמריקניים בבריטניה  /  אביתר בן-צדף
תפישות ומציאות  /  אריאל י. לוין
טורקיה מתקרבת לבחירות ומלחמה  /  גבריאל מיטשל
לי כל גל  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il