מדעינים בבסיס רייט-פטרסון של חיל-האוויר האמריקני באוהיו מצאו שיטה לאתר היפוקסיה (הזנה נמוכה של תאי הגוף בחמצן), המתרחשת כשדיחוס תא הטייס נפגע בטיסה בגובה רב, וגורמת לאבדן הכרה לפני שהטייס יכול להגיב.
הבדיקה נעשית על-ידי זיהוי תגובות גופניות - ובעיקר, נשימה - באמצעות מכשור אוטומטי, שיפעיל את מערכות המטוס, או יזעיק את הטייס מבעוד מועד.
המחקר נעשה על שמונה טייסים מתנדבים, שעברו סימולציות של היפוקסיה בגובה רב ויציאה ממנה. המידע שנצבר בסימולציות משמש לפיתוח מכשור, שיתריע על היפוקסיה, או יפעיל את מערכות המטוס להתגבר על המצב - אומר ד"ר שון הרשמן, חוקר בכנף 711למחקר בבסיס רייט-פטרסון, שניהלה את המחקר.