X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר על "צוק איתן": היללות בעורף היו הרבה יותר מהבעיות סבור שהאתגר הגדול ביותר של ישראל הוא יצירת אחדות פנימית, שממנה ניתן יהיה לשאוף להסדרת מעמדה במזה"ת
▪  ▪  ▪
גנץ. "פטריות שנאה" [צילום: דן בלילטי, AP]

"נדרשת מגמה של אסטרטגיה מדינית משני הצדדים כדי שיהיה אפשר להנמיך את גובה הלהבות". כך אומר (יום ב', 2.11.15) הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (מיל.) בני גנץ על גל הטרור הנוכחי. הוא דיבר בכינוס של המכון למחקרי ביטחון לאומי ומכללת ספיר.
לדברי גנץ, הפיגועים הנוכחים הם "פטריות שנאה שניזונות מאווירה שלילית ומתסיסה שצריך לדעת לעצור אותה. גם בסוג כזה של מערכה, נדרשת עמידה ביטחונית ואזרחית רחבה. נדרשת עמידה ערכית. אנחנו כחברה חייבים להקפיד שאנחנו לא מוותרים ברגעים קשים, ויודעים להגיב בשיא הכוח כאשר יש אירוע".
על מבצע צוק איתן אומר גנץ, כי הוא אינו מאוהב (כלשונו) במבצע זה, אם כי הוא היה "המעשה הנכון בשעה הנכונה". גנץ משבח את הובלת המבצע בידי בנימין נתניהו ומשה יעלון, אם כי "יש גם הרבה מה לשפר. אנחנו צריכים להמשיך ולחתור לקיצור המערכות, משום שמערכות ארוכות אינן טובות לישראל.
"צריכים להשקיע המון, גם בעתיד, במודיעין בכל הרבדים שלו, שיספק פתרונות אופרטיביים והבנת המציאות. צריך להמשיך ולחזק את הרבדים ההתקפיים של צה"ל וגם את הרבדים ההגנתיים. עוטף עזה, עם כל הקושי, עמד בצורה איתנה. מבחינת העורף הישראלי, היללות היו הרבה יותר מהבעיות. צוק איתן הייתה מערכה קשה עם אתגרים ומחיר כואב".
קשרים עם מדינות באיזור
לדעת גנץ, אחד מלקחי "צוק איתן" הוא הצורך להשקיע בצורה תמידית, יציבה ובלתי מוטלת בספק בפריפריה ובמרחבים הצבאיים. "החמאס עושה מאמץ עליון לשפר את יכולותיו האופרטיביות, ואין לו הרתעה. נכון להמשיך ולתחזק את ההרתעה, את תהליכי ההכנות לעימותים עתידיים, כי יכול להיות שיהיו כאלו וזה אכן סביר", הוסיף.
גנץ קורא לקשור קשרים עם מדינות איתן יש לישראל אינטרסים משותפים, במיוחד מול הג'יהאד העולמי - ירדן, סעודיה, מצרים ואולי טורקיה. לגבי אירן אמר, כי "צריך בעיקר להסתכל קדימה ולהיות מוכנים להתפתחויות לא טובות, ולמצות את החיובי והאפשרות להגיע לחברה האירנית".
גנץ הוסיף: "האתגר הגדול ביותר של החברה הישראלית הוא מבפנים, והוא יותר משמעותי בראיית החוסן והביטחון הלאומי. זוהי זכותנו ההיסטורית והמדינית לחיות כאן. האי-ודאות שבתוכה אנחנו חיים תישאר כאן. אתגרים ביטחוניים יהיו כאן. אנחנו תמיד נחיה עם החרב, ונצטרך לוודא שיש כאן חרב.
"יש צורך לחפש אחרי הסדרה מדינית, שלא בטוח שאפשר להגיע אליה. לא נוכל לעשות את זה באמת, לפני שנעבור בירור פנימי עמוק, על מי אנחנו, מה אנחנו רוצים שיהיה כאן, איך זה ייראה, ורק אחרי זה נגיע לבחירות האסטרטגיות שמתאימות לנו. את הבירור הזה חייבים לעשות, וחייבים לקדם פה מרכיבי אחדות ולא מרכיבי אי-אחידות. זה לא חייב להיות רק כאשר חרב מונפת עלינו. צריך למצוא את המחבר, המשותף, ליצור את העוצמה הפנימית, ואז האתגרים החיצוניים הם בני התמודדות.
"אין הבדל ציוני בין תושב תל אביב לתושב אלון מורה. אנחנו חייבים למצוא דרך להגיד לעצמנו מה אנחנו רוצים. מהמקום הזה, לחתור להסדרה של מדינת ישראל במרחבה. המאמץ להסדרה הוא חשוב. או שהוא יצליח, או שדורות העתיד יידעו מתוך כנות אסטרטגית מוחלטת שנעשה מאמץ לסדר אותו אחרת. אני חושב שאנחנו חברה טובה, יוזמת, אכפתית ויכולה לאסוף עצמה, להתקרב ולהתלכד. הרוב הגדול יודע לחיות ביחד ולא להיפרד בגלל אי-ההסכמות שלו", סיים.

תאריך:  02/11/2015   |   עודכן:  02/11/2015
+צה"ל פשט על תחנת רדיו בחברון
08:48 03/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החרים ציוד טכני ומשדרים השייכים לתחנת הרדיו "אלחוריה" בחברון וסגר אותה בעקבות דברי ההסתה המשודרים בה

דלק לטרור. פיגוע בחברון [צילום: נאצר שיוכי/AP]
+אושר סופית: תוחמר ענישת מיידי אבנים
22:26 02/11/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

החוק החדש מאפשר ענישת קטינים וקובע עונשי מינימום על יידוי אבנים על-רקע לאומני

[צילום: פלאש 90]
+נתניה: פצוע קשה בפיגוע דקירה
18:11 02/11/15  |  עידן יוסף

בשדרות בנימין בנתניה נדקר גבר בשנות השבעים לחייו ונפצע באורח קשה בידי פלשתיני. שוטר ירה במחבל ונטרל אותו. הפצוע פונה לבית החולים לניאדו בנתניה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ: דרושה אסטרטגיה מדינית מול הטרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איש הכלניות משועמם
ארי ספי  |  3/11/15 07:51
 
- בדיחה
יוחאי כ.  |  3/11/15 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריאל י. לוין
ראש אמ"ן לשעבר, עמוס ידלין, סבור שיש להפיל את חמאס אך לא לכבוש את רצועת עזה    טוען שישראל הייתה צריכה לסיים את "צוק איתן" כאשר חמאס חלש יותר
אריאל י. לוין
יום-טוב סמיה טוען שבעיית המשילות בישראל מקשה על צה"ל לפעול מול עזה    בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי: גל הטרור הנוכחי משרת את מטרות הרש"פ
יפעת גדות
כרסום בתחושת החוסן בקיבוצים, עלייה בולטת במספר הפונים לסיוע נפשי ורמת אמון נמוכה בהנהגה, הם רק חלק מהממצאים של מדד חדש שפותח במכללת ספיר על-מנת לבחון את תחושת החוסן של תושבי עוטף עזה
איציק וולף
אסתר שניאורסון גרי
על הטיפול בעומק הבעיה, נתניהו אפילו לא חושב. כי זה אומר להכניס מאחורי הסורגים בכירים ברשות הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il