X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חקיקת המס החדשה פוטרת ממס הכנסות של עולים חדשים ותושבים חוזרים שמקורן גם בהכנסות, אשר הופקו בישראל
▪  ▪  ▪
העלייה עולה המיסים יורדים [משרד התיירות]

חוק העולים החדשים והתושבים החוזרים, אשר התקבל אך לאחרונה בכנסת, נועד לעודד קליטת עלייה, להשיב הון אנושי איכותי למדינת ישראל ולעודד משקיעים בעלי יכולת כלכלית גבוהה להיות תושבי ישראל. חוק זה מבורך, במיוחד על-רקע המשבר הכלכלי העולמי כאשר מדינת ישראל משוועת להון אנושי איכותי, אשר יוזרם אל המשק הישראלי.
החוק מעודד עלייה לישראל או חזרה לישראל של ישראלים לשעבר אשר הינם תושבי חוץ למעלה מ-10 שנים (במקרים רבים גם חמש שנים בלבד) להפוך לתושבי ישראל (להלן: עולה או עולים) באמצעות פטור גורף מדיווח ומחבות במס, למרות שיטת המיסוי הפרסונלי החלה בישראל, הן בגין הכנסות פירותיות והן בגין רווח הון.
כך, למרות תושבותו ה"חדשה" של העולה ולמרות משטר המיסוי הפרסונלי החל בישראל, העולה זכאי לפטור ממס בגין הכנסות פירותיות או הוניות מחוץ לישראל כל עוד הן הופקו או הוצמחו בתקופה של 10 שנים מהיום בו הפך להיות תושב ישראל, וכל זאת בלא כל קשר למועד בו נוצר מקור ההכנסה או הנכס ההוני. בין השאר, לא יתמסה העולה על הכנסה מעסק, הכנסת משכורת, דיבידנדים וריבית, אשר הופקו או הוצמחו לו מחוץ לישראל. כמו-כן, הכנסות של חברת משלח יד זרה (חמי"ז) ושל חברה נשלטת זרה (חנ"ז), אשר העולה הוא בעל שליטה בה או בעל נתח מאמצעי השליטה בה, לא תמוסנה כלל או שלא תמוסנה כדי חלקו של העולה.
הקלה נוספת, אשר ניתנת לעולים, היא האפשרות לבחור בשנה הראשונה מיום הגעתם לישראל כשנת הסתגלות. כך, במשך שנת ההסתגלות לא ייחשב העולה לתושב ישראל וכפועל יוצא מכך לא תיפגענה ההטבות הניתנות לו כתושב חוץ מכח חוק לעידוד השקעות הון והוא יהיה זכאי לפטורים על רווחי הון ופטור על ריבית מפיקדון בנקאי כתושב חוץ. כמו-כן, במידה שהעולה יבחר שלא להיחשב לתושב ישראל לפני תום תקופת ההסתגלות הוא לא יהיה כפוף למס יציאה המוטל על אדם החדל מלהיות תושב ישראל.
כפי שעולה מהוראות החוק, נראה כי מעבר לאמור לעיל, ביקש המחוקק לפטור גם הכנסות מסוימות של עולה הנובעות מפעילות במדינת ישראל.
לצורך מתן ההטבות לעולים שינה המחוקק את הגדרת "תושב ישראל" של חברה. בהתאם להגדרה החדשה, חברה, אשר התאגדה מחוץ לישראל ואשר אמצעי השליטה והניהול בה מופעלים על-ידי עולה, לא תחשב לתושבת ישראל בין אם אמצעי השליטה והניהול בה מופעלים מישראל ובין אם מופעלים מחוץ לישראל. כל זאת כמובן עד לתום תקופה של 10 שנים מיום ההגעה לישראל.
הוראות החוק החדשות קובעות בין השאר, כי הכנסות שמקורן בנכסים מחוץ לישראל פטורות ממס. כלומר, גם דיבידנד, אשר מחולק מתוך הכנסות של חברה כאמור, פטור אף הוא ממס גם אם ההכנסות של החברה האמורה הופקו בישראל.
מכאן, שעולה אשר הופך לתושב ישראל, יכול לפעול בישראל באמצעות חברה תושבת חוץ. כך, הכנסות החברה אשר יופקו או יצמחו בישראל ימוסו במס חברות, אשר שיעורו השנה מגיע ל-26% ואילו החל משנת המס 2010 שיעורו - 25%. לכשימשוך העולה דיבידנד מהחברה יהיה פטור העולה ממס שכן בהתאם לחוק החדש מקורו של הדיבידנד הינו מחברה תושבת חוץ, קרי מחוץ לישראל, למרות העובדה שהכנסות החברה מופקות בישראל. באופן הפעולה המוצע ימוסה העולה (ברמת החברה וברמת היחיד) בשיעור מס אפקטיבי של 25% או 26% (בהתאם לשנת המס) במקום בשיעור מס אפקטיבי של 46% או 44% (בהתאם לשנת המס).
עוד נציין, כי קיימת אפשרות לפיה העולה יהיה פטור ממס לגמרי גם על הכנסות שמפיקה החברה עצמה בישראל.
על-פי מרבית האמנות למניעת כפל מס עליהן חתומה מדינת ישראל, זכות המיסוי הראשונית למדינת ישראל על רווחי עסקים של חברה זרה המפיקה הכנסות בישראל, ניתנת אך ורק כאשר לחברה הזרה יש מוסד קבע בישראל (permanent establishment) שבאמצעותו היא מנהלת את עסקיה. כך, בהעדר מוסד קבע בישראל לא תוכל מדינת ישראל להטיל מס על חברה תושבת חוץ בשליטת עולה, אשר השליטה והניהול בה מופעלים על ידו ממדינת ישראל. כמובן שגם הדיבידנד הנובע מהחברה יהיה פטור ממס בישראל כך שלמעשה בבחירת דרך פעולה זו יהיה העולה פטור לגמרי ממס בישראל הן ברמת החברה על הכנסות שמפיקה החברה בישראל והן ברמת היחיד על ההכנסות מדיבידנד.
לסיכום, יש לומר, כי אדם, אשר מתכוון לעלות לישראל, יעדיף לפעול בישראל באמצעות חברה שתתאגד מחוץ לישראל. דרך פעולה זו תאפשר לעולה מיסוי נמוך על הכנסות שמקורן בהכנסות, אשר הופקו בישראל (כגון דיבידנד), בשיעור מס אפקטיבי של 25% ולעיתים אף בפטור ממס מלא הן ברמת החברה והן ברמת היחיד.

הכותבים הינם מומחים למיסוי בינלאומי ממשרד שגיב בלזר ושות' עורכי דין.
תאריך:  24/04/2009   |   עודכן:  24/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבל פטור ממס גם על הכנסותיך בישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יש לשפר את המישטר, לא מיסים
הנרי אזולאי  |  24/04/09 18:52
 
- אנו וילדינו לא נלחמים כדי לתת
לאוליגרכים לשלוט.  |  25/04/09 11:50
2
ואת מי שטחון מילואים דופקים!
fgrt4ree  |  24/04/09 22:03
 
- לאחרונה אישרו הטבות
בר ברע  |  25/04/09 16:03
3
למגיבים הקוטרים
מויה  |  29/05/09 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
מי ששבע ויש לו משכורת מובטחת, לא ממהר לעשות שינויים    מי שעסוק באירן ובתחזוק הקואליציה, איננו ממהר לעשות; אין מה להתייעל, אין צורך לבצע צעדים דחופים
נסים ישעיהו
ביסודה של ההתבוננות מונחת העובדה שעל-פי התורה, כל דבר גשמי הוא רק השתקפות של אותו דבר ברוחניות    אם צצה איזו מחלה בגוף כלשהו - לא החיידקים אשמים בהתפרצותה, אלא פגם רוחני כלשהו איפשר לחיידקים לחדור לאותו גוף ולהחלותו
אליקים העצני
ליברמן ו'ישראל ביתנו', על-פי דעותיהם המוכרזות, הם עמוק בתוך השמאל, יותר עמוק ממרצ    ובכל זאת ישראל ביתנו ממשיכה להכריז על עצמה שהיא ימין, ואפילו יותר מן הליכוד    המצחיק והטראגי כאחד הוא, שליברמן מעולם לא רימה את הציבור ולא הסתיר מפניו את דעותיו
צבי גיל
שייטי הבלוגוספרה מעדיפים שלא לנחות על החוף
אמילי לנדאו
אמנם אירן וצפון קוריאה חולקות עבר של שיתוף פעולה בתחום הלא-קונבנציונאלי, אבל אין זאת אומרת שהן מתכננות מסלולים גרעיניים זהים    השוואות פשטניות המסתמכות על השערות אוטומטיות בדבר קווי דמיון בין שתי המדינות - עלולות להוביל למסקנות בעייתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il