X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכנית ויסקונסין אשר פוגעת באופן שיטתי בזכויות היסוד של קבוצות מוחלשות בחברה, יוצאת מתוך הנחת יסוד ולפיה "מי שעובד תורם לחברה" האמנם? עבדים נהיה (3)
▪  ▪  ▪
ראובן אדלר. תורם לחברה או משבש הליכים דמוקרטים? [צילום: פלאש 90]
טפילים, נמאסתם!
ענבל בר-און
כמו ילדים קטנים זבי חוטם שזקוקים לקצת ממתקים וטפיחה על השכם מן הדודה כדי לעשות נפשות לאגו שלהם, כך השרים לענייני שום דבר או השרים שמונו למרות היעדר ניסיון בתחום - מזינים את האגו הפגוע שלהם על חשבון טובתם של אזרחי ישראל
לרשימה המלאה

עבדים נהיה (1)
ענבל בר-און
תוכנית ויסקונסין עומדת לאפשר לגופים פרטיים סמכות לשלול את קצבתם של אנשים אם לא ישתתפו בתוכנית * משתתפי התוכנית בעל כורחם מספרים על פטרנליזם, השפלה ועזרה אפסית, אם בכלל, במציאת מקום עבודה * כתבה ראשונה בסדרה
לרשימה המלאה

עבדים נהיה (2)
ענבל בר-און
הכינוס כנגד הרחבתה של תוכנית ויסקונסין לכלל המדינה נמשך * אקדמאים תקפו אותה כתוכנית מנשלת, נבזית * טענו כי ההפרטה והשחיתות כרוכים זה בזה * הזהירו מפני שיסוי כנגד הקבוצות המוחלשות
לרשימה המלאה

הקיץ הקרב מקרב אלנו את חודש יולי, ועימו, את חוק התקציב. כזכור, תקופת 'בלון הניסוי' של תוכנית ה'מחנות עבודה ללא גדירות' (תוכנית ויסקונסין) נסתיימה, ואם הכנסת לא תפנים את המשמעויות האמיתיות של תוכנית ויסקונסין (זו לא תוכנית 'כלכלית' רגילה, זו תוכנית ענישה, שיטור ומשטור של שכבות מוחלשות) - התוכנית תהפוך לכלל ארצית. כל אחד מאיתנו בתקופת 'בין עבודות' יתנסה בתוכניות ה'חינוך מחדש' של הפקידונים.
התוכנית - אשר פוגעת בשורה ארוכה של זכויות יסוד של קבוצות מוחלשות בחברה (הזכות לאוטונומיה אישית, הזכות לכבוד, הזכות לפרטיות, והזכות לקיום בכבוד), ואשר לפי עדויותיהם של המשתתפים עצמם גרמה להם סבל, הנמכה והשפלה, יכולה לקיים את הפגיעה הזו בזכויות היסוד של האוכלוסיות המוחלשות, אך ורק בשל ההסתה כלפי אוכלוסיות אלו, אשר מכונות בפי נערי האוצר ותומכיהם בממשלה 'פרזיטים'. האמנם?
כל אקט חברתי מושתת על הנחות יסוד אשר אנו רואים כמובנות מאליהן, אך למעשה הנחות יסוד אלו נוצרו בידי 'בעלי הכוח וההשפעה', והפכו ל'מוסכמות שאין לערער עליהן' בהליכים של הגמוניזציה ושטיפת מוח הציבור. כאשר מכנים את מקבלי הקצבאות 'פרזיטים', מובלעת בתוך הנחת יסוד זו גם הנחת יסוד נוספת, בבחינת 'מכלל לאו אתה שומע הן': "מי שעובד תורם לחברה". הנחת היסוד של תוכנית ויסקונסין הינה שאם אדם קם בשבע בבוקר, מתלבש ומסתדר, ונתקע בפקקים שעתיים, ושב הבייתה אך ורק לעת ערב, הוא ודאי אדם "מאד פרודוקטיבי אשר תורם לחברה". האמנם?
ישנם אנשים אשר "קמים בבוקר, מתלבשים והולכים לעבודה" (הם היו זוכים לח"ח מפקידוני ויסקונסין על המשמעת העצמית), אך בפועל, אך ורק מזיקים לה. עובדי חברות הסיגריות למשל: החל מהיצרנים, עובדי פס היצור, וכלה (ובעיקר) מקדמי המכירות וסוכני המכירות. יצרני ומקדמי מכירות הסגריות גורמים נזק עצום לציבור. לו כל אחד מיצרני הסיגריות, משווקי ומפרסמי הסגריות, לרבות עורכי הדין של חברות הסיגריות אשר תפקידם להדוף תביעות כנגד החברות היה יושב בבית במקום לעבוד (אפילו היה מקבל קצבה מן המדינה) - החברה הייתה יוצאת נשכרת יותר.
כנ"ל לגבי אדלרים למיניהם. כל מיני אנשים דוגמאת אייל ארד, ואדלר, ומוטי מורל, אנשים אשר משבשים את ההליך הדמוקרטי התקין על-ידי כך שמסמאים את מוחנו עם 'מיתוגים' שהם המסכות שמאחוריהם מסתתרים הפוליטיקאים. במקום שמועמד לרשות הממשלה יעמוד אל מול מצלמה וישיב על שאלות נוקבות של עיתונאי, ויחשוף בשקיפות את כל אשר יש לו, מטוב ועד רע, המתמודדים לרשות הממשלה שומרים על שתיקה, ומאפשרים, כמו ה'בובה הממוכנת' משירה של דליה רביקוביץ' ז"ל, לממתגים למיניהם, אדלר, מורל ושות', למתג אותם בעיני הקהל תוך שערך השקיפות השלטונית נזרק לפח ובמקומו יש לנו אופיום של מותגים להמונים: מורל, ארד, אדלר וכל השאר מאביסים את הדמוקרטיה הישראלית ומחליפים אותה במיתוגרטיה.
פרסומאים מזיקים לחברה. פרסומאים מעודדים אנשים לרכוש מוצרים שאינם צריכים, מטמטמים מסממים ומסמאים את חוש הביקורת שלהם על-ידי הפיכת מוחם לגבינה מותכת וכלי קיבולת למסרים מסמאים במקום לאורגן חושב, דינמי וביקורתי. פרסומאים מעודדים אנשים לרכוש יותר, להכנס לאוברדרפטים גדולים יותר, ולהסתכן באובדן נכסיהם עקב החובות שצברו עקב רכישת מוצרים שכלל אינם נחוצים.
אין ספק כי לו פרסומאים כגון מורל, ארד, אדלר, היו מקבלים קצבה במקום "לעבוד" החברה הייתה יוצאת נשכרת בהרבה מבחינת פרמטרים כגון שקיפות, דמוקרטיות, מידת פקיחת העיניים בציבור, יכולת הציבור לבקר את רשויות השלטון ואת התאגידים, ועוד.
כך שהמיתוס ולפיו אינו אלא קלישאה חבוטה.
המיתוס הזה שקרי לגבי כל כך הרבה מגזרי עובדים. כך למשל עובדי תעשיות מזהמות, עובדי ארגונים אשר עובדים למען העשרת הארגון תוך כדי ניצול ציני של אוכלוסיות מסוימות למען התעשרות הארגון.

ארגונים ממציאים לעצמם עבודה

בשבע ימים של ידיעות אחרונות הופיע כתבה אשר סוקרת את המהלכים שהתרחשו מאחורי ניסוי האנתרקס. מסתבר כי המכון הביולוגי בנס ציונה עמד בפני סגירה, ומנהליו רצו 'להותירו בחיים' והיו צריכים 'לייצר' סיבה לקיומו – והם מצאו: התגוננות מפני חיידק האנתרקס.
הם יזמו ניסויים חפוזים, דלגו בקלילות על כללי האתיקה המחמירים של ועדת הלסינקי לניסויים בבני אדם, ופתחו חיסון לאנתרקס שיעיל אך ורק לגברים צעירים ובריאים, ולסוג מסויים מאד של אנתרקס, למרות בשוק ה'עירקי' היו נכון לאז הרבה מאד סוגי חיידקי אנתרקס.
בכלל, זה מאד אופייני שארגונים, בכדי לשמר את עצמם ואת כוחם, "ממציאים עבודות" ולמעשה משכנעים את מקבלי ההחלטות כי שירותם נחוץ.
ד"ר אסתר הרצוג, מבקרת חריפה של רשויות הרווחה, גורסת כי פנימיות לילדים במצוקה הן עסק מפרנס, ועל כן בעלי הפנימיות מפעילים 'לובינג' על מקבלי ההחלטות (חברי הכנסת) בכדי להעצים את כוחן של פקידות סעד להוציא ילדים מן הבית. לא בדקתי עד כמה טענה זו נכונה, ואם כן, באיזה היקף, אך דבר אחד ברור: מוסדות רוצים לפרנס את עצמם, וכאשר הלקוחות 'אינם מגיעים לבד', "מוצאים דרך להביא אותם".
כאשר אחד ממיליון וחצי השרים בממשלה השמנה שנוצרה זה עתה קיבל את המשרד ל"פיתוח הנגב והגליל" הוא הבטיח כי "יצוק תוכן במשרד" מה שמלמד אותנו כי כאשר אנשים מופקדים על ארגונים גדולים ומשרדתם תלויה בעצם קיומו של הארגון, הם כבר "מוצאים תעסוקה לארגון".
הרבה מאד סוגי בעלי תפקידים היו מועילים יותר לחברה אם היו נוטשים את תפקידיהם והיו יושבים בבית ומקבלים קצבה.
הרעיון ולפיו אדם שעובד "תורם לחברה" הינו רעיון כזב שכן אדם העובד תורם לארגון שלמענו הוא עובד ולעיתים האינטרסים של הארגון הזה, בייחוד כשמדובר ביצרני סגריות, מפעלים מזהמים, יצרני נשק, יצרני מוצרי צריכה מזיקים וכדומה, סותרים את האינטרסים של חברה בריאה ומתוקנת.

תאריך:  25/04/2009   |   עודכן:  25/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מי שעובד באמת תורם לחברה?
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ארד-אדלר ובובת הקרטון - ההוכחה
@@@  |  25/04/09 16:45
2
איך בדיוק? נו באמת
יאירר  |  25/04/09 17:04
3
במגזר הציבורי יש הרבה שמבצעים ל"ת
עבודה בעיניים.  |  25/04/09 20:02
4
נו ואז הבטלן הוא התורם לחברה? ל"ת
א מ רול  |  25/04/09 21:55
5
שני צדדים למטבע
חיים וינברגר  |  25/04/09 22:29
6
מה על עתונאים אנטישמיים  ל"ת
גדעון לוי  |  25/04/09 23:23
7
ארגונים ממציאים לעצמם עבודה
טוחס לקר  |  26/04/09 00:21
8
עוד אגדה אורבנית; קבלו נוספות.
ירון זכאי  |  26/04/09 01:04
9
כל כך חכמה
טלילה סטן  |  26/04/09 08:33
10
לא מצליח למצוא את הקשר
אדם חושב  |  26/04/09 10:53
 
- כול האוכלוסיות מוחלשות...
ירון זכאי  |  26/04/09 18:25
11
אשמת איש המערות
איש פרסום ויחצ"ן  |  20/05/09 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אם חפצי חיים אנחנו, חובתנו להפריע לו    מדובר במאבק ברמה של להיות או לחדול    מה נעשה אם שוב יצליח? מה יהא עלינו? האיש הזה עלול למחוק אותנו    התוכנית הכלכלית של נתניהו מסוכנת. לשמאל...
אלון דהן
על אף ההסכמים המדיניים שהביאו אלינו את הסקאדים ואת הגראדים, ועל אף האצת החימוש למען "השלום", זה אשר הביא את השכול לכל בית ואת המאבטחים לכל בית ספר - ישראל 2009 חדורה תקווה
מרדכי קידר
רבים מנציגי המדינות שהטיפו לישראל מוסר בוועידת "דרבן 2" נגד הגזענות - אין כמו מדינותיהם לנקוט גזענות אכזרית ואפליה שיטתית כלפי תושבים שאינם ערבים, שאינם מוסלמים או שאינם "מוסלמים מהסוג הנכון"
עמוס גורן
בתקופה הישראלית הראשונה נתפסה העברית כאחד היסודות החיוניים של הציונות    אחרי עשרות שנים של קיום לאומי מידלדל והולך בצילה של ארה"ב, הופכת העברית הישראלית לפיג'ן הִיבּרוּ, לשון ילידים בלתי מחייבת וחסרת כללים, יוקרה ומעמד ציבורי
לבנה שיפמן
לי ברור מאליו שבני זוג המנהלים מערכת זוגית ומשפחתית משותפת, ינהלו גם חשבון בנק משותף    מסתבר שזה לא ברור מאליו לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il