X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שופטת מקומית חוזה ממשלתי החמישיה הפחדנית של העבודה מודעת אבל רחובות אשדוד
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

חוזה ישראלי
משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה (איך זה -ביבי לא הבחין שלמשרד יש שלושה שמות ואפשר היה למנות לו שלושה שרים?) מעודד העסקת עובדים בפריפריה. מודעות מספרות שכל מי שיעסיק שם יותר מ-15 עובדים חדשים יקבל השתתפות המדינה בשכרם, עד 40% משכרם בשנה הראשונה, עד 30% משכרם בשנה השנייה וכ-10-20% משכרם בשנה השלישית. (וברביעית בטח יכריזו על תוכנית עידוד חדשה. תנוח דעתכם).
ההוראות והכללים הקשוחים של המשרד אורכים כחמישה עמודים ומציבים המון תנאים ודרישות, אבל אפשר לחיות עם זה, בעיקר לגבי משקיעים בפריפריה שלא פעם משקיעים בעורכי דין ושתדלנים יותר מאשר בהקמת המפעל עצמו. הכל ברור עד שמגיעים לסעיף הבא בהוראות הממשלתיות לתמיכה, שזו לשונו:
"הסיוע ישולם בתוך 60 ימים ממועד הגשת הבקשה לקבלת הסיוע. על אף האמור, אם החשב הכללי במשרד האוצר לא יעביר את מלוא המימון החודשי בהתאם לתקציב המאושר של המשרד, יהיה המשרד רשאי לדחות לזמן סביר חלקים מתשלום הסיוע עד להשלמת המימון ע"י משרד האוצר והחברה לא תהיה זכאית להצמדה, ריבית או כל פיצוי בגין העיכוב כאמור".
ובתרגום לעברית: אנחנו עושים איתכם הסכם שאתם תקימו מפעל ותישכרו עובדים ואנחנו נשתתף בהוצאות, אבל לאור הברדק הממשלתי שלנו אנחנו בכלל לא אחראים לכם שתקבלו את הכסף - ונא לחתום שאתם יודעים זאת.
כל הכבוד לממשלת ישראל שמנסחת חוזה בו כתוב שהיא לא חייבת לקיים אותו. עכשיו אני מבין למה גם המשקיעים מקימים בפריפריה מפעלי פיקטיביים. זה כנראה נוסח החוזה, משני הצדדים.

אחד נפטר

אחד, יואב רובין, נפטר. המודעה משכה את העין. היה משהו צנוע בסיגנון. "חברי מעגל הקבוצות מודעים בצער רב על פטירתו בטרם עת של חברינו ושותפנו, יואב רובין, חבר קהילת בית ישראל". והם המשיכו : "יואב היה חבר יקר ומסור במעגל הקבוצות והקדיש חייו לפעילות חברתית ענפה עם שותפים וחברים רבים". הם מסרו שיושבים שבעה בבית אימו בירושלים, וחתמו בשמות הקבוצות: "מגוון, תמוז, בית ישראל, קמה, מפרש, חורש, בת-גלים, תבו"א, שחר".
זה היה מוזר, אז בדקתי. מדובר בקבוצות של צעירים, חלקם בוגרי נח"ל ומושבים, שבחרו לגור יחד בעיר בצורה של שיתוף וקירבה, משהו שבין קיבוץ עירוני קטנטן לקהילת אוונגארד סוציאליסטית, והם מעורבים בחיי הקהילה והסביבה. פה הם 9 חברה, שם הם 30 משפחות, מפוזרים באשדוד ושדרות, בחיפה ותל אביב, והם עדין מאמינים בסולידריות ובחברה לא דורסנית.
זה באמת כמו שזה נשמע. משהו סוציאליסטי, משהו חלוצי, משהו יהודי, משהו עברי וציוני טהור. זה עברי ונקי אפילו בבחירת השמות. ובלי פראזות.
אני בטוח שיש להם המון בעיות וקשיים ובעיות, כי כל צורת חיים שיתופית מגלמת בתוכה מחירים קשים. אבל אחרי כל הנפקות הנד"לן של הקיבוצים ולאור מעברה הסופי של תנועת העבודה למגדלי אקירוב, טוב היה לגלות שמישהו לקח איתו את הגחלת האמיתית הזו ומחזיק אותה אצלו בלי נאומים מיותרים. ובעיקר קינאתי באמת באנשים צעירים שעל מותם אפשר לומר שבחייהם הם חיו ופעלו עם שותפים וחברים רבים, כאלה שחותמים בשמות עבריים כל כך נדירים ויפים. משהו מעברה של החברה והמדינה שכבר אין לנו נתגלה במקרה, במודעת אבל של צעירים.

יסודות המשפט

שישה דיירים הועמדו לדין בירושלים, בגין אי שיפוץ הבית בו הם גרים ושנדרש בו שיפוץ. השופטת תמר בר-אשר צבן פתחה את הדיון כששאלה את כולם אם קיבלו את ההתראה העירונית. כן, ענו הארבעה. האם כבר שיפצתם? שאלה השופטת. לא, ענו הדיירים, אבל יש לנו הסבר רציני מדוע לא ניתן היה לעשות זאת ונבקש להשמיע אותו ואת העדים שהזמנו.
לא מעניין אותי, אמרה השופטת והרשיעה בו ברגע את כולם. טיעונים לעונש בספטמבר.
10 דקות, 6 הרשעות אינסטנט, בלי עדי תביעה, בלי עדי הגנה, בלי הוכחות ובלי סיכומים. בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים. מוסד יעיל מאד. פה גם שופטים על דוחות חניה. תבואו לבקר.
מה אתם רוצים מביניש? הרי לא אצלה, אלא כאן מתחיל המשפט. כאן, בבית המשפט לעניינים המקומיים ובבית המשפט לתעבורה ובבית משפט השלום, היכן שמרבית האזרחים נתקלים לראשונה בשופטים כמיצגי החוק והצדק. כאן מתנהלים רוב המשפטים בישראל וכאן המערכת נבחנת באמת בעבודתה. וכל השאר, ממחוזי ועד העליון, זו רק הצמרת שצמחה מהגזע הזה שמכיל לעיתים המון כוחניות גסה במסווה של גלימת משפט והרבה מאד זלזול באזרח.
לכן מעניין לקרוא את כל המאמרים המלומדים המסבירים פסיקות תקדימיות של ביהמ"ש העליון, כי בבתי המשפט של מטה אין מה לקרוא ואין תקדימים. שם דבקים עדין במסורת המשפט המקורית, מימי הסולטן.

מורדי פלסטלינה

למפלגת העבודה יש למעשה 2 סיעות בכנסת. האחת היא סיעת ברק, המונה 5 שרים, 2 סגני שרים וח"כ אחד. הסיעה השניה היא חמשת המורדים, ח"כים בלבד. אין ספק שסיעת ברק עשתה עיסקה טובה. כל אחד מחבריה קיבל משרה בממשלה, חוץ מדניאל בן סימון שעוד לא הספיק להיות ח"כ וכבר הספיק להיות רכיכה.
הבעיה היא שחמשת המורדים עשויים מחומר שממנו לא בונים מנהיגים. 5 ח"כים זה יותר משליש הסיעה הנדרש בתקנון בכדי לפרוש ולקבל בכנסת הכרה כסיעה עצמאית, וארבע השנים הקרובות של שלטון נתניהו מבטיחות להם אפשרות לעבוד יפה כאופוזיציה ולהשיג תוצאות מצויינות בבחירות הבאות. פרישתם היום תבטיח להם גם מימון מפלגות אוטומטי עם הרבה מזומנים, שעה שברק ואנשיו ישארו עם מעט כסף אבל עם כל חובות המפלגה (ויש לה, ברוך השם, חובות בהרבה מאד עשרות מליונים).
אלא מה? המורדים משקשקים. הם מפחדים מהצל של עצמם.
אמור מעתה יש לעבודה 2 קבוצות בסיעה: קבוצת הכדאיניקים העלובים וקבוצת השפנים הרועדים, ושתיהן הולכות לשעמם אותנו עד מוות בשטויות שלהן.

עיר ללא הפסקה - הזווית הירושלמית

רק בתל אביב יודעים לעשות זאת: מביאים מצלמות ופרוז'קטורים רבי עוצמה כדי לשדר לכולם איך מכבים אורות.

שטח אימונים

ניצב יוחנן דנינו שלח 2 פלוגות של משמר הגבול לאשדוד בעקבות זריקת רימון רסס על ביתו של ראש העיר. ראש העיר פגש את הרימון שלושה ימים אחרי שרימון רסס אחר נזרק על ביתו של ראש הקואליציה בעירייה ויומים אחרי שרימון דמה הונח עבור מנכ"ל העיר. אכבר עיר אשדוד. מלאה באקשן.
לפני המון שנים הסתובב ברחובות ירושלים זקן נירגן וצעקני שאמר שאם לא נצא מהשטחים אז האלימות שנפתח שם תאחז ותיכנס גם בנו.
אני לא זוכר מהו המרחק בין אשדוד לעזה , אבל אני תמה אם פלוגות משמר הגבול מקבלות את אשדוד כשטח תרגול לפני כניסתן לעזה, או שהן קיבלו את עזה כאימון הישרדות לפני כניסתן לסימטאות אשדוד.

תאריך:  01/05/2009   |   עודכן:  01/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
פליצי, מה קורה בבלעין ונעלין?
שרון ר.  |  1/05/09 19:04
2
אף פרוטקשיוניסט לא שרת בצה"ל
ש. עליון  |  1/05/09 19:49
3
תרומת המשטרה לברדק במדינה
שפמנון ז"ל  |  1/05/09 20:51
 
- כתבו ישירות למזוז
מישהו שמבין  |  2/05/09 06:54
 
- תודה, כבר עשיתי זאת
שפמנון ז"ל  |  2/05/09 09:39
 
- לכול איש יש שם
אורי נטע  |  3/05/09 01:33
4
חמשת המורדים ראו את אשר...
י.ש  |  1/05/09 22:15
5
מערכת המשפט רקובה ומושחתת
אבנייר מספרים   |  1/05/09 23:43
 
- אי אפשר לנקות אורוות כי גם
פועלי הנקיון דרעק  |  2/05/09 15:55
 
- נסתפק בהקמת מערכת משפט
אופור טוניסט  |  2/05/09 21:40
6
שופטים=משתפים. חשוב ! מי משלם
גרשון ה  |  2/05/09 12:25
 
- מערכת המשפט לא רקובה
אבל יש בעיה נשית  |  2/05/09 23:05
7
יסודות השוּפטנות
עידןסובול  |  2/05/09 16:01
8
על נוער חדור אידיאות ועשייה.
על הקומונות בעיר!  |  2/05/09 20:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
לא יהיה מנוס בעתיד הנראה לעין מלהתמודד עם העובדה הקשה לעיכול שאין שום סיבה הגיונית שפלשתינים ערביים בישראל יהיו נאמנים למדינת-ישראל    מדינה דו-לאומית לא תקום בגלל מתנגדיה משני הצדדים, ונידרֵש על-ידי הכאוס שישרור כאן להכריע את הפלשתינים כולם באשר הם
בעז העצני
עו"ד שי ניצן העומד בראש המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות, מנהל משטר של אפליה, דיכוי ורדיפה נגד מתנחלים    ניצן ושותפיו אשמים לא פחות מהדרג הפוליטי בתוצאה העגומה - קרע בעם, פגיעה בדמוקרטיה, אי אמון נרחב ומרחיק לכת במערכת החוק ושנאת המדינה
נרי אבנרי
נברתי בארכיון, וזה מה שמצאתי: רון פונדק מאשר, שיצחק רבין שלח שליחים לדבר עם אש"ף, בימים שהמפגשים האלה היו עבירה על החוק. הייתכן שרבין יעשה דבר כזה? מסתבר שכן. יצחק שמיר: "זה גובל בבגידה"...
עו"ד יוסי דר
פסק הדין של בית המשפט העליון בפרשת קסטנר – פסול ובטל מכל וכל, שכן נשיא בית המשפט העליון דאז, יצחק אולשן, שישב בראש הרכב השופטים שדן בפרשה, היה נגוע בניגוד אינטרסים חמור: הוא היה חברו הטוב של ראש הממשלה משה שרת, שביקש למנוע מהדי הפרשה להגיע אליו ולראשי מפא"י
נסים ישעיהו
הציווי הכי מפורסם בפרשה זו הוא: וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ: אֲנִי, ה'. ללמדנו שאפילו בביטוי הכי נעלה של אהבת ישראל בפרט ויחסי אנוש בכלל, תיתכן הנעה אינטרסנטית. תאמרו, מה הבעיה - העיקר שאוהבים את הזולת, לא?! ובכן, ממש לא, כי אם זה לא מכח הציווי, בהחלט ייתכן שאוהבים מה שהזולת מעניק לנו ולא אותו עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il