X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב פועל משרד האוצר כלוביסט עבור חברות הביטוח, הבנקים והמוסדות הרפואיים ומנסה להגניב את הצעת חוק ההתיישנות, שנדחתה בכנסת הקודמת, לחוק ההסדרים בתקווה שאיש לא ירגיש
▪  ▪  ▪
התערבות נערי האוצר [צילום: פלאש 90]

בכנסת הקודמת נעשה מאמץ אדיר לקדם חקיקת חוק התיישנות חדש. הצעת החוק נולדה בעבודת ועדה מיוחדת ומדובר בהצעה מורכבת שתכליתה עידכון הוראות החוק בסוגיית ההתיישנות. ליבה של הצעה היה קיצור משמעותי בתקופת ההתיישנות שלאחריה לא יוכלו ניזוקים לתבוע את נזקם. בנוסף קוצצה באופן דרמטי תקופת ההתיישנות לקטינים, שהוריהם לא תבעו את נזקם, וכן תקופת ההתיישנות לנפגעי זיהומים תעשייתיים, שהמאפיין את הפגיעה בהם היא תקופת החביון הארוכה של מחלתם.
ועדת החוקה של הכנסת הקדישה ישיבות רבות להצעת החוק ובפניה הופיעו עשרות נציגים של ארגונים שונים שבאו למחות על ההצעה מטעמים מגוונים ולהבהיר שהצעה זו משרתת אך ורק את האינטרסים המוסדיים של גופים חזקים, כמו המדינה, המערכת הרפואית וחברות הביטוח ופוגעת פגיעה קשה בשכבות החלשות שאינן זוכות לייעוץ משפטי צמוד.
בסופו של יום קיימה ועדת החוקה הצבעה מיוחדת ביחס לנושא קיצור תקופת ההתיישנות וכל ההצעות לקיצוצה נדחו ברוב מכריע. חברי הוועדה השתכנעו שייגרם כאן עוול בלתי מוצדק ובלתי מידתי לנפגעים על חשבון העשרת המזיקים. כשהבינה הממשלה שתקופת ההתיישנות לא תקוצץ היא משכה את הצעת החוק מאחר והרפורמה בחוק ההתיישנות כשלעצמה עניינה אותה כשלג דאשתקד. כל רצונה של הממשלה היה לקצר את תקופת ההתיישנות ולסייע למזיקים הנתבעים ומשזממה לא צלח בידה כל היתר כבר לא עניין אותה.
ניתן היה להניח כי לאחר דיון כה ממצה ולאחר מפלה כה ברורה יירגעו מעט פקידוני האוצר הרואים את החקיקה בישראל דרך המשקפת הכלכלית בלבד והכוונה למשקפת המקרבת רק את האינטרסים של ההון והגופים המוסדיים הגדולים כמו חברות ביטוח, בנקים וקופות החולים. תקוות שווא הייתה תקווה זו. אם קיים מטרד בעל אופי מתמשך, עליו לא ניתן להחיל עליו את דיני התיישנות, מטרד זה הוא אטימותם המוחלטת והנמשכת של נערי האוצר לכל נימוק המבוסס על צדק חברתי.
טיוטת חוק ההסדרים תקציב 2009-2010 שפורסמה על-ידי ח"כ שלי יחימוביץ' כוללת שוב את חקיקת הצעת חוק ההתיישנות והפעם מתכוונים פקידי האוצר להגניב חקיקה זו במסגרת "חוק ההסדרים" שכלל לא נועד לשמש אכסניה לחקיקה מהותית ובניגוד להתחייבויות חד-משמעיות להפסיק להשתמש בחוק זה, שצריך לכלול הסדרים כלכליים דחופים בלבד, לשינוי המשפט המהותי בישראל.
ללא כל בושה מכריזים שוב פקידי האוצר על מטרתם שהיא לצמצם סיכוני התביעות, במיוחד בתחום תביעת בשל רשלנות רפואית ולצמצם את הפרמיות המשולמות לחברות הביטוח בגינן. העובדה ששתי ועדות ציבוריות נכבדות חקרו את הנושא לעומקו והגיעו כל אחת למסקנה שאין להטיל מגבלות על נפגעי טיפול רפואי רשלני במימוש זכותם לתבוע, אינה נזכרת כלל. העובדה שהצעת החוק אליה הם מפנים נידונה באופן היסודי והמצה ביותר בוועדת החוקה ונדחתה אף היא מועלמת מחברי הכנסת החדשים. מי יודע אולי במסמך הכולל מאות הצעות חוק ניתן יהיה להגניב גם הצעה לקיצור תקופת ההתיישנות?
טוב עשתה ח"כ יחימוביץ' שפרסמה את המסמך המזעזע הקרוי טיוטת הצעת חוק ההסדרים וטוב ייעשה אם ייאמר לנערי האוצר להפסיק ולהתערב במה שאינם מבינים בו ובמה שאין תפקידם להסדיר. מוטב שמשרד האוצר יתמקד בתחום תפקידיו ולא יתפקד כלוביסט עבור קבוצות אינטרסים עתירות הון והשפעה. גם כך אמון הציבור בפקידים המדלגים, לאחר תקופת הכשרה קצרה יחסית, מהשירות הציבורי לשוק הפרטי ומשרתים בפועל את ההון, הוא אמון מוגבל ביותר.

תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האטימות אינה מתיישנת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גולדבלט כמו גולדבלט
קורא נאמן  |  3/05/09 16:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
מהסרט, כשהארי פגש את סאלי - זוכרים בעיקר את "זיוף האורגזמה" - במסעדה    מהפגישה עם ביבי והילרי יזכרו בעיקר "זיוף האורגזמה" - על הסדר שלום במזרח התיכון
ד"ר תניר אלוויס, ד"ר אלכס פישר
אחת מכ-4,000 נשים בישראל מתבשרות בכל שנה שאובחן אצלן סרטן השד    זהו הגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב נשים בישראל ובעולם המערבי
גד גזית
כנראה שנדרשת פשיטת עורם של בני האדם והצגתם במערומיהם חשופי איברים, על-מנת להמחיש את אפסותם וארעיותם, כדי לשבור את גאוותם וערכיותם העצמית הטבעית בעולמם הזמני החולף
אמיר ודפנה רטר
ה-NLP ממוקד ודורש עבודה ואקטיביות בעוד הדמיון המודרך מאזנו ומאפשר פסיביות והטמעה של השינויים שאירעו
ישי פרידמן
האם החברה החרדית עוברת שינוי ביחס לרב קוק ולתורתו? תלמידים מישיבת ר"ג מפיצים במעוזים החרדיים עלון המספר על היחס החם של רבנים חרדים לרב קוק ולתורתו. העלון מסתבר, נחטף    ועוד: איך מרגיש בדיוק חסיד גור שלומד את הרב קוק ולא יכול לספר לאף אחד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il