X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההבדלים בין דיקטטורה לדמוקרטיה אמורים להיות ברורים, שם רחוק זו דיקטטורה ואצלנו יש דמוקרטיה אך כאשר מתברר שדמוקרטיה כרוכה בסחבת, צדקנות וביורוקרטיה, לא נותר לנו אלא לשאוף לקצת דיקטטורה
▪  ▪  ▪
בירוקרטיה מאוסה

לכאורה, ההגדרות בין דמוקרטיה לדיקטטורה ברורות. שם רחוק, אצלם, זו דיקטטורה. כאן, אצלנו, זאת דמוקרטיה. שכן בדיקטטורה הרי ישנו מיעוט כוחני הכופה דעתו, ואילו אצלנו... אצלנו יש מפלגות הנכנסות לקואליציה, תופסות עמדות של כוח ומעניקות למיעוט שבחר בהן זכויות יתר ופטור מחובות. אצלנו יש את בג"צ, הרואה את הכל שפיט, ואת עמדותיו כמדד הבלעדי לצדק. אצלנו יש תקשורת, אשר באותה במה בה היא מיידעת מה מצוי, לעולם לא מפספסת לקבוע מה רצוי. אצלנו יש קבוצות כוחניות המשתלטות על שטחים לא להן וקובעות מחדש את גבולות המדינה, ביהודה ושומרון, בגליל ובנגב. אבל אצלנו, אצלנו יש דמוקרטיה.
אולם לעתים, כשמגלים שוב ושוב כי המילים הנרדפות לדמוקרטיה, הן "ביורוקרטיה", "סחבת", ו"צדקנות", אין לנו אלא לקוות לקצת, ממש קצת, דיקטטורה.
דווקא אותם אנשי ציבור כוחניים, שכשהיו במשרדים אחרים עם אינטרסים אחרים עוררו בי כעס ומירמור, כשהם ממוקמים במקום הנכון ובזמן הנכון, הם יכולים להניע את גלגלי המדינה. שר הפנים אלי ישי פועל לביטול אזרחותם של ארבעה ישראלים ערבים שפעלו נגד המדינה בארגוני טרור. זה כל-כך ברור, זה כל-כך נכון. אין צורך בדיונים בבתי משפט, בהתלבטויות על צדק, וחופש תנועה וחופש הדת. לפעמים אותו היגיון הישרדותי קדום, שגורם לשערינו לסמור, ולציפורנינו להישלף, הוא הנכון ביותר, שהרי מול אויבים - נלחמים, לא נותנים להם ביטוח לאומי. כמה פשוט, ככה נכון!
שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס, הקים בצורה חד-משמעית יוזמה רדומה של רפורמה במנהל מקרקעי ישראל. אותו אטיאס, שהשכיל להפריח חיים במשרד התקשורת המשעמם, באופן שנגע לכיס של כולנו, עושה את אותו הדבר במשרד השיכון והבינוי. הדברים הם פשוטים בעיניו, הוא נשלח בשם הציבור על-מנת לקדם, להקל, לשפר. וכך הוא עושה. החוקים כבר יתכווננו בהתאם. לא במקרה שתי דוגמאות אלו מאופיינות בקנאות דתית ובדטרמינזם מחשבתי. מסתבר שלעיתים כדי להניע, כדאי להיות מקובע. וכל שר, בין אם משרדו חשוב, בינוני או תמוה לחלוטין, יודע מה נכון, יודע מה צריך, אז פשוט שיעשה כך. ולעזאזאל עם חופש התעסוקה, הדת, התנועה, וההתפלספות.
שר התחבורה חייב למנוע מבעלי עבירות חמורות לעבוד בתחבורה ציבורית. שר החקלאות צריך לעצור את כמויות המים לחקלאות המיוצאת, ולהשקיע בתוצרת מותאמת אקלים. שר הביטחון נדרש לדרוש שירות חובה מכל נער כשיר. שר איכות הסביבה נצרך להתחיל להגן על ים המלח מבעלי הון. ושר הדתות נקרא לפטר את אותם חברי קדישא העושים כסף על אבלים בכאבם. ולמען האמת, בשביל הרעיונות לא צריך אותי, מספיק להציץ בכותרות דוח מבקר המדינה ולהבין את מה שעומד בבסיס דוח - שעם כל הפקידותידיה, טופסלוגיה, וקישקושידיה במדינה, לא ניתן להזיז דבר.
אז נבחרי ציבור יקרים, תעשו טובה, תהיו קצת דיקטטורים. למען העם.

תאריך:  07/05/2009   |   עודכן:  07/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחי הדיקטטורה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה היא...
מני לוי  |  8/05/09 09:35
2
צר לי עד מאד. כתיבתך=חבל"ז.
לכותבת 'המבריקה'  |  9/05/09 01:08
3
ל2 אני למדתי איתה
רבקי  |  12/05/09 08:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי זנו
כשהלקוח נפגע, מי שככל הנראה נפגע יותר הוא דווקא בונה האתר    מה אפשר לעשות כדי להפוך לקוח קיים ללקוח מרוצה שחוזר ומתעדכן ומבקש עוד?
עו"ד פנחס פישלר
המפכ"ל רנ"צ דודי כהן שבע-רצון ומביע "סיפוק" מדוח מבקר המדינה ה"חיובי" (בעיניו) החושף את מחדלי המשטרה וערוותה. לדודי כהן בעיות בהבנת הנקרא. עולה כיתה אך לא בבית ספרנו
אליקים העצני
איזה מין עסקה יכול עוד אובמה להציג לנתניהו: גם נסיגה לקו הירוק וגם לחיות בצל הפצצה? 6 מיליון יהודים יצטופפו בגטו צר, ומעליהם איום השמדה יומיומי?    תשובה: אובמה ויועציו היהודים עוכרי ישראל, מדברים על תכתיב: למסור לערבים את לב הארץ ואת בירתה כנדוניה, לצרכי השידוך האמריקני-אירני!
אריה יואלי
מצווה שכל כולה באה לציין את הייחודיות שבלאומיות היהודית, שיהדות זה אומה ולא דת
ציפי לידר
יוזמה מבורכת של ברקת. איך לא חשבו על זה קודם?    זיכוי הנאשמים ברצח שלחוב - ציון לגנאי. הפשע משתלם?    נפקדות הח"כים בסדר הציבורי    מלשינון החמץ והצביעות    שידור הטקס האלטרנטיבי בערב יום הזכרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il