X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"דרוש ממאמיניך לראות באיסלאם הפונדמנטליסטי סכנה אטומית לאנושות"
▪  ▪  ▪
בנדיקטוס ה-16. ארכי-גלח [צילום: AP]

השבוע, בל"ג בעומר, יחול 'יומא דהילולא' של התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי, הקבור במירון צופה פני כנרת. השבוע, להבדיל, צפוי ביקורו בישראל של הארכי-גלח, האפיפיור, שאולי ינסה להלך על פני הכנרת בעקבות משיח שִקרם. נקטתי בביטוי 'גלח' כפי שהיה נהוג בקרב יהודי מזרח אירופה כתחליף למילה 'כומר' שלא עלתה על דל-לשונם. התואר 'גלח' נולד על ברכי פסוק פרשתנו שצוטט לעיל ("לא יקרחו... לא יגלחו"), וכמריהם היו מאופיינים בגלחותם, כדברי הרמב"ם שצוטט ף לעיל.
מה היה אילו נפגשו?
'זקן אהרן' מול ה'גלחות'
ראשית וחיצונית; ללא ספק רשב"י היה עטור בזקן מידות לתפארת (לא רק בהעדר תנאי תגלחת י"ג שנים במערה) וכדלהלן; פטירת רשב"י מן העולם מתוארת בסיום ספר הזוהר, המיוחס לו, בחתימת האידרא זוטא (רצו,ב). אגב, המלים האחרונות של הזוהר הן הפסוק האחרון בספר דניאל (יב,יג): "ואתה לך לקץ ותנוח ותעמוד לגורלך לקץ הימין". מספר שורות קודם לכן מתוארת הסתלקותו מן העולם כאשר על שפתיו הפסוק (תהלים קלג,ג) "כי שם ציוה ה' את הברכה [חיים עד העולם]", ולא הספיק לומר "חיים" עד שנשתתק, ובת קול השלימה בפסוק "אורך ימים ושנות חיים ושלום יוסיפו לך" (משלי ג,ב).
לפסוק האחרון בפי רשב"י ("כי שם ציוה ה' את הברכה") קודם פסוק, מסתורי למדי, המתאר זקן-קודש: "כשמן הטוב על הראש יורד על הזקן, זקן אהרן שיורד על-פי מידותיו, כטל חרמון שיורד על הררי ציון" (תהלים קלג,ב). והנה להפתעתנו, ואולי לא, רשב"י נפטר מן העולם בגילוי סוד י"ג המידות היורדות ומשתלשלות מן הזקן האלקי כביכול - 'דיקנא קדישא'. מכאן נקטו המקובלים שאין ראוי לגלח כלל את שיער הזקן כדי שלא לפגוע חלילה בצינורות הקדושה.
לפי דרכנו למדנו שרשב"י מעוטר היה ב"זקן אהרן שיורד על-פי מידותיו", ספוג ב"שמן טוב" וב"טל חרמון" וכולו עמוד אש וענן.
ובכן, מה היה אומר רשב"י לראש ה'גלחים'?
הנצרות והקבלה
מן הסתם היה מגלה לו את סודות האר"י הצפתי, מתלמידי תלמידיו, שגילה (פרי עץ חיים שער ר"ח חנוכה ופורים פ"ג) כי 'ישוע' משיחם חצוב משורש 'עשיו' = שוויון אותיות. שורש זה הוא הרקע למקובל במקורותינו ובתרבותנו שהנצרות היא 'מלכות אדום' הקשה, על שם עשיו "האדום אדום הזה". יש לשער כי היה מפנה לדברי גדול תלמידי האר"י, רבי חיים ויטאל, שרימז בתורה על 'אותו האיש', בפסוק "כי יסיתך אחיך בן אמך" (דברים יג,ז), שהייתה אמו מישראל ואביו נכרי. וסופו (שם י): "ידך תהיה בו בראשונה להמיתו" - יד בית דין של ישראל, "ויד כל העם באחרונה" - ידו של הנציב מרומא (ו"בראשונה" - רמז לפסח, הרגל הראשון בחודש הראשון).
אך עיקר ענייננו במה שהיה רשב"י זועק באזני ה'כס' הרומאי של ימינו? ייתכן שהיה מפנה עורף בקריאת תגר מתגרה, כפי שנהג כלפי הרומאים בני דורו: "כל מה שתקנו - לא תקנו אלא לצורך עצמן" (שבת לג,ב), ויזכר לטוב הרב מרדכי אליהו שליט"א שכך נהג בשנות כהונתו כראשון לציון שסירב להיפגש עם האפיפיור. אך אילו נאלץ היה להיפגש בתוקף תפקידו כראש הרבנים, "משום איבה" או "מפני דרכי שלום", מן הסתם היה מרעים בקולו משהו כמו:
דרישות תקיפות מ'מסע הצלב'
"הצידוק היחיד לקבל אותך בארץ הקודש הוא אם תחבור אלינו, ותטיף למאמיניך, לראות באיסלאם הפונדמנטליסטי, באזורנו ובעולם כולו, סכנה לאנושות בקנה מידה אטומי. עליך לדרוש מהעולם הנוצרי הסר למשמעתך שירדפו עד מוות את התנועות המוסלמיות הללו. עליהן לנתק מגע עם כל גורם מוסלמי עד שישבע ב'זקנו של מוחמד' שאיננו דוגל בנשק ההתאבדות והטירור.
"יתר על כן, אנו דורשים ממך במפגיע שלא תושיט את הלחי בביקורך באיזור, ובכלל, לנישוק וחיבוק מצד מנהיגי פלשתין בארץ הקודש, עד אשר יצהירו על זניחת דרך הפיגועים והוקעתה בריש גלי. ובמקביל, אנו תובעים ממך בשם ה'חמלה' - מילה שכה שגורה על לשונך - להורות למדינות העולם המצויות באמתחתך לפרק את מחנות הפליטים במזה"ת המונצחים כ'פליטים לשם ניגוח פוליטי אנטי ישראלי'. ובאותה הזדמנות, שמא תמליץ על שחרור פולארד הכלוא כבר 22 שנה!
"ולבסוף, אנו דורשים ממך במפגיע כי תצהיר על היות מדינת ישראל מדינת העם היהודי, כקורטוב כפרה על עלילות הדורות תחת כנפי הצלב. ללא מילוי דרישות אלו - מסע הצלב שלך אינו רצוי על אדמת הקודש".

תאריך:  08/05/2009   |   עודכן:  08/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשרשב"י יפגוש באפיפיור...
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מילים של יהודי גאה - כל הכבוד ל"ת
קורא ותיק  |  8/05/09 11:30
2
אתה לא קיים!!! VIVA IL PAPA
נוצרי גאה  |  8/05/09 13:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
גיל, אתה שחקן מעולה, לא פחות של עצמך, העוטה על פניך שלל מסכות    מכתב גלוי לגיל קופטש
אברהם (פריצי) פריד
חינוך מחדש בסין    האח הגדול שוב צומח    ריאליטי בממלכתית    פקידי האוצר והעשן    שרי נורא התרגשה
ראובן לייב
בשל הלהיטות למכור, מצויים מוצרים לא מעטים שבפרסומם השוגה יש משום הטעיה
דוד פרידמן
שפעת העופות, מחד, ומעטפות האנתרקס ששלחו טרוריסטים לאמריקנים לאחר אירועי ה-9/11, הובילו את ארצות הברית להיערכות למגפות, מתוכננות או טבעיות    היערכות ראויה לשפעת החזירים תוביל להיערכות עתידית ראויה למתקפת טרור ביולוגי
יורם שויצר ואפריים אסכולאי
הטליבאן מעמיקים את אחיזתם באזורים נרחבים בפקיסטן ובאפגניסטן    נשק גרעיני עלול להגיע לידיהם    לא בכדי מודאג הממשל האמריקני    מלחמה בטרור - לא רק באירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il