X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק קונסולים - גם שגרירים וצירים, נושאי תווית דיפלומטית, אינם יודעים למלא את תפקידם כנדרש וגורמים בהתנהגותם הקלוקלת בושות למשרד החוץ ולשמה הטוב של המדינה
▪  ▪  ▪

מה לנו כי נלין על שר החוץ, אביגדור ליברמן, שאינו יודע בין ימינו לשמאלו בכל הקשור לאורחות הדיפלומטיה, אם אפילו דיפלומטים, האמורים להיות מקצועיים, אינם מתמצאים בה? גילוייו של מבקר המדינה על כישלון ממושך של שנים רבות במינוי דיפלומטים ללא דיפלומה, הם רק קצה החוט בשרשרת מחדלי המשרד הזה ברחבי העולם. מסתבר שגם דיפלומטים בעלי השכלה, שהוכשרו כדין, אינם יודעים, במקרים רבים, למלא את תפקידם כנדרש.
המדובר איננו דווקא בקונסולים, שלמעשה כלל אינם דיפלומטים, ושתפקידם מתמצה בעבודה פקידותית-לבלרית בלבד של טיפול בדרכונים ושל איתור וסיוע לאזרחים ישראלים נעדרים ופגועים בחו"ל.
הדברים אמורים בדיפלומטים של ממש, כמו שגרירים, צירים ומזכירים. לא מעטים מהם אינם שולטים כלל בשפת המדינה שאליה הם נשלחים, ונאלצים בשל כך להסתייע בשירותי מתורגמנים, דבר שהוא בל-ייעשה בסגל הדיפלומטי. כתוצאה מהמחדל הזה נמנעת התקשורת הישירה וההולמת בין נציגי שתי המדינות ומדיניות החוץ מאבדת ממילא מערכה.
ללעג ולקלס
מספר גדול של דיפלומטים ישראלים המכהנים בארצות שמעבר לים כלל אינם מודעים לכללי הטקס האלמנטריים ולגינוני ההתנהגות המקובלת. בשל כך הם אינם מצליחים להשתלב כהלכה במגעים הדיפלומטיים, ולא אחת מושמים בשל התנהגותם ללעג ולקלס אצל מי שהם באים עימם במגע.
רבים מהדיפלומטים הישראלים אינם מודעים לנימוסי השולחן המקובלים בארצות הנאורות. בארוחות הרשמיות שבהם הם נוטלים חלק, אפשר להבחין, באורח תדיר, באותם אנשי שגרירות שאינם יודעים להחזיק כף ומזלג כהלכה, או שתוחבים סכין לפיהם ומנופפים בה, בעת שיחתם עם עמיתיהם לתפקיד, כאילו באו לאיים עליהם. הדיפלומט הישראלי המצוי גם אינו יודע למלא אחר התנאים האלמנטריים של תרבות-שיחה. הם נכנסים לדברי חבריהם וגם אינם בוררים תמיד במלים הראויות בשיח הדיפלומטי.
חמור מכך הוא כאשר דיפלומטים ישראלים גורמים נזק למדינתם בהתנהגותם המבישה והקלוקלת. עדיין זכור היטב המקרה של שגריר ישראלי נשוי שמת בזרועותיה של יצאנית, שעה שרעייתו שהתה בחדר-ביתם; וזכור גם המקרה של השגריר שכילה את חמתו בתערוכת פסלים בינלאומית, כשניפץ אותם לרסיסים; או אותו שגריר שירד לחייהם של הכפופים לו ושמשרד החוץ נאלץ בשל כך לשלוח, בחשאי, ועדת-ביקורת, כדי שתעשה סדר בעניינים.
לא חוזרים
וישנם שגרירים ישראלים שמעסיקים את בני משפחותיהם בעבודות השגרירות, למרות שהדבר פוגע באתיקה המקצועית; ואחרים שנוהגים בעת שירותם בבזבוז יתר על-חשבון מדינת ישראל, ומגישים את הוצאותיהם המנופחות למשרד החוץ; וישנם אפילו דיפלומטים, ובהם שגרירים וצירים, שמסרבים לחזור ארצה בתום תפקידם, וחוזרים, בסופו של דבר, רק לאחר עימותים מבישים, או כאלה שפשוט מצפצפים על המדינה ומשתלבים בתום שירותם בעיסוקים מעיסוקים שונים במדינה המארחת.
ותיקי משרד החוץ נכספים לימים הרחוקים, שבהם כיהן ראש הטקס המיתולוגי, יוחנן סימון, שידע להרביץ את תורת כללי הדיפלומטיה באנשיו ולהשליט בהם סדר ומופת ראויים. אלא שמן הסתם הימים האלה לא ישובו עוד, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.

תאריך:  09/05/2009   |   עודכן:  09/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדיפלומטיה הישראלית במערומיה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דוגמאות לא מייצגות
אייל.ב  |  9/05/09 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
סטנלי פישר חורג מהחוק: הוא דורש הדחת דנקנר תוך שלילת זכויותיו לשימוע; הוא מנסה לשלול מהדירקטוריון את הזכות למנות מנכ"ל, תוך שלילת זכויות אריסון בגרעין השליטה    האם הנגיד מחזיק מידע נפיץ? האם מתקיימת חקירה ומבוצעות האזנות סתר?
אריה דרוקמן
הגיעה העת שממשלת ישראל תספק לתושבי ישראל ניהול ברמה גבוהה יותר    רמת הניהול הנוכחית במשרדי הממשלה נמוכה, ומעידה על חוסר יכולת לבצע שינויים מהותיים במשרדי הממשלה
מאיה מנדלוביץ
התנגדותו של אריאל זילבר לתוכנית ההינתקות וחזרתו בתשובה הובילו לחרם תקשורתי וחברתי    הומואים, לדבריו, לא צריכים להתגאות אבל הם "יצוריו של הקדוש ברוך הוא"
עמוס גורן
הפגיעה העצמית שלנו באותיות העבריות היא סכנה לעצם קיומנו הלאומי    במסורת היהודית יש לאותיות הללו מעמד של קדושה    אם ימשיכו הישראלים להגיס את ליבם באותיות המקוריות שלהם, יתנקמו בהם האותיות ויפנו להם גב
קנת פרייס
אם נפעל על-פי מה שעושה האו"ם כשאנשיו נחטפים ולא על-פי מה שהוא אומר כשאחרים נחטפים - ייתכן שנצליח לשחרר את גלעד שליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il