X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לחולי הפירומניה ל"ג בעומר הוא סתם עוד יום של "חג", שבו לפחות ניתן להבעיר מדורה ללא מורא
▪  ▪  ▪
קופסת גפרורים - נשקם האישי של הפירומנים [צילום: פלאש 90]
באורח שיגרתי הם נוהגים להשליך, הרחק מעין רואה, בדלי-סיגריות, או סתם גפרור בשדה-קוצים, ומי שלא ראה את שמחתם למראה השדה הבוער - לא ראה שמחה מימיו

הסולידים יותר שבין הפירומנים מסתפקים בהבערת אח בביתם ומרכזים את חייהם סביב האש הבוערת בו לאיטה. ויש ביניהם גם כאלה הנושאים, דרך קבע, לפידים בוערים ברחובות ומפיקים מהם הנאה גלויה. סיסמתם, "באנו חושך לגרש, בידינו אור ואש" - לא רק בשמונת ימי החנוכה, אלא במרוצת כל השנה

ל"ג בעומר אינו רק חגם של הילדים, מדליקי המדורות. הוא גם, רחמנא לצלן, חגם של אלה הלוקים בפירומניה - משוגעי ההצתות. אלה הסובלים מ"תסמונת אש" והנוהגים להבעיר אותה בכל ימות השנה ולבוא בדרך זו להנאתם ולסיפוקם הנפשי.
"אשרי הגפרור" היא סיסמתם הקבועה של אנשי "אש התמיד" - אלה שאין להם רגע אחד של שקט ללא להבות. נשקם האישי הוא קופסת-גפרורים, שלעולם לא יזוזו בלעדיה.
באורח שיגרתי הם נוהגים להשליך, הרחק מעין רואה, בדלי-סיגריות, או סתם גפרור בשדה-קוצים, ומי שלא ראה את שמחתם למראה השדה הבוער - לא ראה שמחה מימיו.
שלב מתקדם יותר של התסמונת הזו הוא הצתת מכוניות. מעת לעת מתפרסמת ידיעה על איזשהו מצית סידרתי, שהתמחה בהצתת כלי-רכב, הניצבים בחזיתות-בתים. בחקירה מאומצת עולה כי המדובר איננו בחיסול-חשבונות של העולם התחתון, אלא במישהו הסובל מפירומניה. זכורים מקרים שבהם נהג מצית כזה להבעיר מכוניות מתוצרת גרמנית דווקא. בשלב ראשון של חקירה כבר התברר שמדובר בפירומן מן השורה, שפעל מתוך דחף שאינו ניתן לכיבוש, אבל שניסה לטשטש את זהותו, תוך יצירת רושם שהוא אכן שונא תוצרת גרמנית.
האויב: מכבי האש
בשלב מתקדם עוד יותר של הפירומניה מציתים "חולי האש", לא אחת, גם בתי-עסק בשעות החשיכה. גם כאן מתברר שהעילה למעשה אינה בחיסול-חשבונות מאפיונרי, אלא בפירומניה לשמה.
הסולידים יותר שבין הפירומנים מסתפקים בהבערת אח בביתם ומרכזים את חייהם סביב האש הבוערת בו לאיטה. ויש ביניהם גם כאלה הנושאים, דרך קבע, לפידים בוערים ברחובות ומפיקים מהם הנאה גלויה. סיסמתם, "באנו חושך לגרש, בידינו אור ואש" - לא רק בשמונת ימי החנוכה, אלא במרוצת כל השנה.
וישנם גם "בולעי האש" - כביכול קוסמים לעת מצוא, שאינם אלא פירומנים מוסווים. אלה נוהגים לעמוד בקרן-רחוב ולהריק לפיהם, מול קהל-סקרנים, כוסית של נפט מבקבוק הניצב לידם, להצית גפרור וליצור אשליה כאילו הם אכן "בולעים אש". בדרך כלל זו גם פרנסתם לעת מצוא, כאשר קהל המשולהבים החוזה בהם, מרוקן את מעותיו אל קופסת הנדבה הניצבת לצידם.
לפירומנים משמש, אפוא, ל"ג בעומר עוד יום במסכת "אש התמיד" של כל ימות השנה. המדורה, שהיא האטרקציה השנתית של ל"ג בעומר, היא בשבילם שבלונה, ויש להם רק אויב קבוע אחד העלול להשבית את שמחתם הגדולה: מכבי האש!

תאריך:  11/05/2009   |   עודכן:  11/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
צלצולי פעמוני אזהרה חזקים במיוחד נשמעים בנגב בעקבות המהומות שפרצו ברהט בסוף השבוע, כאשר נעשה בהן שימוש באמל"ח רבים - חלקם ללא רישיון, וגם אם כן - עצם הימצאותם בכפרי הנגב מסכנת ומסוכנת
איתן גנור
הכתבים הכלכליים אשמים בהטעיית הציבור ובהטיית השיח הציבורי    המלחמה הפופוליסטית נגד פקידי האוצר רק מחמירה את הבעיה ונותנת פתח התחמקות לאחראים האמיתיים. לכל הנעשה באוצר אחראי שר האוצר, הוא ולא פקידים    לחקיקת חוק ההסדרים אחראים חברי הכנסת, הם ורק הם
יחיאל (חיליק) רוזמן
קשה לשנות את סדרי העדיפויות של המשק האירני הממקד את כוחו ביצירת "כח גרעיני" למרות הבידוד והסנקציות הבינלאומיות, משום שהאופוזיציה כולה לא מעזה להתנגד וכך משכפלת החברה האירנית את עצמה ואת צרותיה: אחוזי אבטלה גבוהים ופערים בלתי נתפשים בין עניים לעשירים
קובי לירז
הכחשת השואה, שהאפיפיור הזוכה בימים אלה להתקבל בארצנו התייחס אליה בקלות דעת, אינה מקרה בודד בתרבות הנוצרית והאנטישמית בכלל. האם אין כאן דפוס הכחשות קבוע?
יצחק מאיר
כראש כנסייה, לא ימצא מי שיעמוד בראש היהדות כדי להידבר עמו. אין דבר כזה. גם אם יש בכל מקום וגם בישראל יהודים טובים המדמים לנפשם כי זה אפשרי, זה היה בלתי אפשרי, וזה נשאר בלתי אפשרי, וכן זה יהיה תמיד
רשימות נוספות
חגיגת שבועות בצובה  /  מיטל רוזנר-בנור
שבועות בגן לאומי עין חמד  /  מיטל רוזנר-בנור
שבועות בגן לאומי בית גוברין  /  מיטל רוזנר-בנור
בָּרוּךִ שֶׁפְּטָרַנִי מֵעָנְשָׁה שֶׁל זוּ  /  אורנה רב-הון
יום הזיכרון - מה ראוי שנזכור בו?  /  מנשה בן-מאיר
כוחו של סיפור  /  ד"ר מוטי גולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il