X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הלקחים מפרשת הגירושין של שרי אריסון ועופר גלזר - מהסכם ממון ועד מרוץ הסמכויות וגם, מהי סיכת הביטחון המוכחת של כל קשר זוגי
▪  ▪  ▪
אריסון וגלזר [צילום: פלאש 90]

בשבוע שעבר רעשו כותרות העיתונים על פירוק הנישואין של שרי אריסון ועופר גלזר. ההתבטאויות בפרשה נעו בין "זה היה צפוי", לבין "איך הוא שיחק אותה ויצא עם רבע מיליארד שקל אחרי שש שנות 'עבודה'".
השאלות שהכי מסקרנות אותי כעורכת דין מומחית בדיני משפחה היא האם הם חתמו על הסכם ממון ומי יזם את הגירושין. כאישה אני מקווה ששרי יזמה את הגירושין, כי אחרי שעמדה לצדו ברגעי השפל, והיו רבים כאלה, לא מגיע לה שהוא יזרוק אותה. בטח לא עכשיו, כשהיא מנהלת מלחמה בחזית העסקית.
לגבי הסכם ממון התשובה הרבה יותר מורכבת.
זוגות רבים שמגיעים אליי לפני החתונה מתלבטים בסוגיה הזו, אלא שלרוב הנשים הן אלה שמסרבות לחתום על הסכם בגלל הפגיעה לדבריהן, ברומנטיקה. כך למשל, הייתה אצלי שרית, רווקה בת 40, שבן זוגה חיים, בן 58, דרש ממנה לחתום על הסכם ממון כדי להגן על הרכוש הרב שצבר. דנית אמרה לי שהיא לא תמימה וברור לה שאדם בן 58 שצבר רכוש רב בחייו ירצה להגן עליו ולוודא שאדם שחי עמו לא נגוע בתאוות בצע ולא חומד את כספו, כפי שבני משפחתו ושאר "נשמות טובות" אמרו ביותר מרמז. מצד שני, החברות הקרובות שלה אסרו עליה לחתום על ההסכם כי לדבריהן זהו אקט משפיל ומבזה. לאחר לבטים רבים, ופרידה זמנית, היא באה אליי לחתום על ההסכם ואמרה לי את אחד המשפטים המרגשים ששמעתי בתחום: "כדי לבנות אמון באהבה נדרשים שנים, כדי לבנות אמון כלכלי צריך לחתום רק על נייר אחד".
אני מבינה היטב את עמדתה ואת החתימה שלה, כי באמצעותה היא הבטיחה את היציבות של הנישואין שלה להרבה שנים. ידוע הרי שבקרב זוגות רבים, ובעיקר כאלה שיש לאחד הצדדים רכוש רב, הסיבה העיקרית שגורמת למריבות ולפרידות היא כסף. לכן, באמצעות חתימה על הסכם ממון מורידים מעל סדר היום סיבה אחת למריבה, וזה לא מעט בתחילת הקשר.
ההנחה הזו נכונה בקרב פשוטי העם והיא נכונה עוד יותר בקרב אצולת הממון. ברור שאם לא קיים הסכם ממון בין שרי לעופר הרי שהגירושים האלה יותירו את עופר גלזר איש עשיר מאוד. הוא יוכל לדרוש להותיר בידיו את כל המענקים וההלוואות שניתנו לו לשם ביצוע השקעות כספיות וכן מחצית מזכויות נכסי הנדל"ן שנרכשו במשך תקופת הנישואין.
בשורה התחתונה, כאשר מקרים כאלה מגיעים לפתחי, בין אם מדובר בעשירי הארץ ובין אם מדובר באזרח מן השורה, אני מאמינה ששום דבר לא קונה אהבה, אבל יש "סיכת ביטחון" מוכחת לקשר הזוגי - הסכם ממון.

הכותבת היא מומחית לדיני משפחה
תאריך:  12/05/2009   |   עודכן:  12/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות במבטא יידישאי    "ישראל היום" הולך בין הטיפות    ועורכי מעריב מתפטרים
הדר גלייטמן
כיצד יכולה נפגעת עבירת מין להשתמש בדיני הנזיקין בכדי להיטיב את מצבה? האם חוות דעת פסיכיאטרית הכרחית בכדי להוכיח נזק (לאא)    ומדוע המדינה אינה עוזרת?
משה ניסנבוים
ועדת החקירה הממלכתית לטיפול בעקורי גוש קטיף לא תניב שום תוצאות מעניינות    אבל אולי פעם אחת נעצור כולנו ונחשוב למה תמיד הכל נעשה מהר, העיקר שייגמר?    מצוקתם של העקורים צריכה להדאיג כל אחד ואחת מאיתנו, שהרי מדובר בהפרת הבטחתה של ממשלה לאזרחים שומרי חוק
הרצל חקק
איתן צוברי, תושב הר אדר, מספר על דרך מיוחדת לפתרון בעיות עולמיות ואקולוגיות    מודל לחיקוי!
צ'לו רוזנברג
למערכת החינוך נזקקים תקציבים משמעותיים ושינויים מבניים    הפוליטיקאים הנגועים בשפעת חזירים קפיטליסטים, כובלים את ידיהם של אלו האמונים על שינויים אלו, כדי לגדל בורים שיהיה קל למכור להם סיסמאות נבובות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il