X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לקראת מפגש ביבי-אובמה בוושינגטון יש לזכור, כי אובמה הוא נשיא של מדינה שאחריותה היא גלובלית, בעוד שביבי הוא ראש ממשלה של מדינה קטנה יותר, שאינה יכולה להתקיים מבלי לקחת בחשבון שהיא אינה השחקן היחיד בזירה שני האישים יגנו על העמדות החשובות בעיניהם והחיוניות לטובתם
▪  ▪  ▪
דרוש אורך רוח [צילום: מטה הליכוד]

בארץ ישראל קם פעם העם היהודי ואחת מן התקנות הראשונות שתיקן היא שהוא עם מזן חדש, נבדל ברוחו ובאונו מן הזן שהצמיחו אלפיים שנות גלות מנוונת, עם היודע ליטול את גורלו בידו, שלא יכרע ולא ישתחווה לא לפריצים ולא לשועים, עם שיעמוד על נפשו ולא יתחנן עליה תחינה של קינות ונהי. מיד מלאה הארץ דברים ברורים וגאים על היהודי הגלותי שהיה ואיננו עוד ועד לעצם היום הזה, ימי זקופי הקומה וזקופי הר חומה וזקופי כל מהומה ומהומה, מתקיימת החלוקה בין יהודי גלותי נרפה ומעורר חמלה אם לא יותר מזה, ויהודי איתן, המעורר יראת כבוד ודרך ארץ אפילו בעיניו הוא.
הנה יוצא ראש הממשלה שלנו למפגש המדיני הראשון עם נשיא ארצות הברית. זקופי הקומה שלנו כבר ממלאים את טורי העיתונים ואת ראיונות המדיה האלקטרוניות באזהרה לאובמה הפריץ כי ביבי עומד בראש מדינה יהודית היודע טוב מכל ראש מדינה אחרת מה טוב ליהודים ומה חלילה לא. אל יצפה על כן ולו לרגע, כי ביבי יאמר לו הן על גזירת שתי מדינות או על עלילת אי חוקיות ההתנחלויות ואל יעלה על דעתו להזכיר לאורחו הבטחת קודמיו לפרק היאחזויות בלתי מורשות בלשון עם הספר. ראש הממשלה שיפגוש איננו גלותי.
ביבי אינטליגנטי דיו להבין כי זקופי הקומה מדברים אל אובמה אך מתכוונים אליו. הוא נתבע לא להגיר אף לא נטף של זיעה בעומדו כשלוחה של מדינת היהודי החדש מול האימפרטור שידרוש, איך לא, מה שדרשו כל ראשי האומות שקמו עלינו לכלותנו. כנגד זקופי הקומה האלה ממהרים זקופי הקומה האוניברסאלית להעלות על הבמה מין אובמה משלהם, ואוזרים את מותניו בחגורות ניפוץ כל אשליות ישראל, ומלבישים אותו במו ידיהם הם שריון אטום שהמשוננים בחיצי הדרישות הקיומיות של ישראל לא יחדרו אותו והם מזהירים את ביבי לא לנסוע לוושינגטון אם הוא מתכוון לקיים שם דו שיח בין ראש מדינה לראש מדינה בלי להבין כי מיהו בכלל בעולם הריאלי שרק ישראלי זקוף קומה יודע עד כמה אין לישראלי כל השפעה עליו.
היהודים הגלותיים מסוף מערב ועד לסוף מזרח לא כך שמרו על שיעור הקומה היהודית. לא רבי למה יצחקי ולא רבנו משה בן נחמן, לא סעדיה גאון הבבלי ולא המהר'ם האשכנזי, לא המורמים מעם ולא יהודי הכרכים והכפרים, לא הלמדנים המופלגים ולא חולמי מציון חוזי השיבה לארץ ולא הסופרים ולא המשוררים ולא בעלי המלאכה וסוחרי הסידקית. הם ידעו את סוד הכוח שבהכרה במגבלות הכוח ולא חילקו את העולם בין מוכי ההלם לבין ההולמים המכים. הם עמדו בלחץ, בגלויות הנאורות ובגלויות שהיו נאורות קצת. הם לא התחזו לנשרים ולא נתפזרו בלהקות מנוסה כחוגלות מבוהלות. הם היו בוודאי גלותיים פחות מן הצברים שהכלימו אותם כגלותיים. אין גלותי יותר מן הצבר היהיר, זה המזדקף על כל חומה וזה הפורץ אותה מהתאהבותו העיוורת בפיתויי האוניברסליזם המתוק מדבש.
בוושינגטון מחכה נשיא שנבחר על-ידי העם האמריקני לשרת את האינטרס האמריקני, כדי לפתוח בשיג ושיח עם ראש ממשלת ישראל על האיך ועל המתי שמקרבים בהם את האינטרסים של ישראל כמות שהיא לאינטרסים של ארצות הברית כמות שהיא. שני האישים ידברו ושני האישים יאזינו. שני האישים יגנו על עמדות החשובות בעיניהם כחיוניות לטובתם ושני האישים יבחנו עד כמה הם יכולים לבא איש לקראת רעהו בלי לסכן את מעמדם ואת מטרות מדיניותם.
בוושינגטון ידע אובמה בדיוק כי הוא נשיא של מדינה, שאחריותה היא גלובלית וידע ביבי בדיוק כי הוא ראש ממשלה קטנה קצת יותר, שאינה יכולה להתקיים בלי לקחת בחשבון כי היא אינה השחקן היחיד בזירה וגם לא הגדול מכל השחקנים. השרידות הישראלית תלויה בהכרה מושכלת במציאות הכוחנית בעולם ובשבועה לא לשעבד את הקיום הלאומי גם לא לכוח הגדול מכל כוחות תבל ומלואה. כך נתקיימו גלויות ישראל כל הימים. לא הייתה להם ארץ, אבל הם לא היו גלותיים. אין סיבה שעכשיו שיש לנו ארץ נהיה גלותיים, נזקוף חומה במקום שאי-אפשר ונבקיע אותה במקום שאסור, נחלק את העולם בין כולו נגדנו אבל אנחנו מי כמונו ונוכל לכולו, לבין כולנו מלכתחילה עולם אחד ונכבוש אותו בהיעלמותנו מתוכו. התפיסה הישראלית הגלותית האחת היא הבל,השנייה היא רעות רוח. האחת מסווה את גלותיותה בזקיפות קומה מדוקלמת, השנייה מתפרקת ממנה בהזיה מבויימת. היינו הך!
בסך-הכל, וזה לא מעט, יוצא ראש ממשלה שנבחר על פלטפורמה פוליטית ימנית למפגש ראשון עם ראש מעצמה ידידותית שנבחר על פלטפורמה פוליטית של שינוי. שניהם ישילו בהכרח את הטוגה של הקנדידטים וילבשו אצטלות של מנהיגי מדינות רבוניות. תהיה שם דרמה, תמיד יש, אבל לא מערכה אחת, בה יש גם רובה והוא גם עשן, אלא ראשיתה של דרמה מדינית בת מערכות הרבה שתוכרע לא על-ידי אקדח ולא על-ידי רקה. אורך רוח. זה סודה של ריבונות.

תאריך:  14/05/2009   |   עודכן:  14/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
את תרגיל השופינג יתמרנו אי-אלו אינטרסנטים שמיקום המשפט - תל אביב - נוח ל'קייס' שלהם    מי הם האינטרסנטים ואיזה 'קייס' הולך להירקם נגד קצב?
ד"ר אברהם בן-עזרא
צדקה לעניים? אין להפריז בה, לא "כל המרבה הרי זה משובח", אלא - מידת הצדקה על-פי היהדות צריכה להיות מוגבלת לכדי 20% מהרווחים
ידידיה ארגמן
להיתקע בפקק בגלל ביקור של נשיא ארה"ב לשעבר - זה בסדר - הרי הוא היה המנהיג של המעצמה שאנו נתונים לחסדיה. אבל להיתקע בפקק בגלל ביקורו של האפיפיור - זה לא בסדר - הרי הוא לא ממש אוהב אותנו
איתמר לוין
מה שנראה כמערכת של מצוות המיועדת למנוע הצטברות של עושר רב בידיים מעטות, טומן בחובו גם ובעיקר מסר רוחני חשוב מאין כמותו של עבודת ה'
אורן פרסיקו
הארץ מדגים איך משיגים ראיון עם נתניהו    "ישראל היום" הפך למשעמם    וב"כלכליסט" השתרבבה לכתבה על בנק הפועלים פליטת קולמוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il