X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמחת ירושלים העופות של רמי לוי לומדים על המדינה סוד החוסן הכלכלי סיפור אירני
▪  ▪  ▪
הרבה אנטיביוטיקה לקילו [צילום: AP]

ציפור יקרה
רמי לוי ומתחריו מספקים לציבור בנשר והצפון עופות במחירי בדיחה. שקל לקילו, חצי שקל לקילו, 49 אג' לעוף ואף 39 אגורות לקילו. קשה להאמין וקשה להבין במה בדיוק מאכילים את הפרגיות הללו עד שקילוגרם מבשרן עולה רק 49 אג', אבל ברור שמישהו טועה פה ובגדול: הרי רק האנטיביוטיקה שיש בכל ק"ג תרנגולת ישראלית קשישה שווה יותר משקל לקילו.

שמחת ירושלים

לקראת יום ירושלים הובאו לבירה חידושים מפליגים: תושבי השכונות הירושלמיות גילה, נווה יעקב ופסגת זאב חוברו מהחודש בקו אוטובוס ישיר לת"א. חסל סדר הנסיעה דרך מרכז העיר החרבה והמצולקת (עשן קרבות הרכבת הקלה עדין מיתמר ברחובות) עד לתחנה המרכזית של ירושלים רק כדי להגיע לבסוף לת"א. מעכשיו קווי 480 ייסעו מכל שכונה ושכונה ירושלמית הישר למרכז העיר תל אביב. ולא זו בלבד, אלא שבימי חמישי אחה"צ גם יצאו דחופים אוטובוסים מהקמפוס של האוניברסיטה העברית בהר צופים הישר לערי ומושבי השפלה, כדי שגם הסטודנטים יוכלו להמלט מבעוד מועד ולא להילכד בהר למצור השבת הירושלמית. בירת ישראל מתחברת אט אט למדינה. ותודה לפלמ"ח שפתח את באב אל ואד.

פסים לארכיאולוגיה

כל מי שבונה בירושלים, יודע שכל מקום בו אתה קודח 2 מטר באדמה הופך מיד לאתר חפירות ארכיאולוגיות. זה די מעניין לגלות מה עשו פעם. לכן חופרים. ירושלים היא תמיד חגיגה לארכיאולוגים.
אני מנסה לתהות מה יקרה לארכיאולוגים שיחפרו בעיר בעוד 4,000 שנה ובכל מקום יתקלו בחפירות המוזרות של הרכבת הקלה. מעניין כמה דוקטורטים יכתבו באוניברסיטאות של ממלכות היקום והחלל של אסימוב וחבריו, בניסיון להבין מה לעזאזל חפרו הישראלים הקדומים בכל רחבי העיר שלהם ומה היה שוויו האגדי של מה שהם חיפשו, משהו שלמענו הם היו מוכנים לחפור לעצמם את עירם לאבדון, לשתק את תחבורתה, להרוס את תשתיתה, למרר את חיי תושביה ולראות את ילדיהם נמלטים מהעיר ללא שוב, והכל רק למען החפירות.
אין לי מושג, אבל ייתכן שבינתיים נפתרה תעלומת נטישתן של ערי המאיה הקסומות שבדרום אמריקה: בטח היה שם איזה פרויקט עירוני שאנו עדיין לא מבינים את פישרו. חפשו שם פסים.

סוד הכלכלה היציבה

בואו נכיר: המשבר העולמי אינו יכול לזעזע את מדינת ישראל, ירידה בביקושים, פגיעה ביצוא, אובדן הכנסות - זה לא משהו שאמור לזעזע אותנו.
וכי מישהו מעובדי הנמלים יאבד פרנסתו בגלל המשבר? משהו ייגע בשכרם של עובדי חברת החשמל? אתם מכירים פקיד כלשהו באיזו עירייה שיפוטר בגלל שהיצוא נדפק? מישהו מעובדי המדינה יתבקש לחסוך עכשיו בשעות נוספות? משהו יגרע מהקצבות המדינה לאברכי הישיבות?
אז איזה זעזוע צפוי במדינה? בשביל כמה עצמאים קטנים אתם מתרגשים? תראו – אפילו הממשלה רגועה. עובדה.

לומדים מדינה

בדומה לארה"ב, גם אצלנו כל דבר הפך ל"מסלול אקדמי" ויש אומרים שהסיבה שאי-אפשר להשיג יותר נגרים אמיתיים נעוצה בכך שפשוט יותר להגיש כיום עבודת גמר ל-M.A. במכללה מאשר לדעת להבחין בין עץ אורן לעץ אלון.
בינתיים האוניברסיטאות והמכללות חוגגות, ואוני' בן-גוריון שבנגב הקדימה את כולם. היא פתחה לימודים לתואר אקדמי מתקדם ב"לימודי מדינת ישראל". כאן לומדים על המדינה. אומנם זה נושא שפעם למדו אותו מצוין מסתם קריאה בעיתון, אבל בוגרי בתי הספר הציבוריים שלנו איבדו כבר מזמן את היכולת לקרוא ולהבין כתבה שאין בה תמונות של נינט. אז היום נותנים להם הרצאות והסברים עם שקפים ותמונות על המדינה.
ובאיזו מחלקה לומדים על "מדינת ישראל"? במחלקה להיסטוריה. לא לומדים אותנו במדע המדינה, לא בכלכלה, לא ביחסים בינלאומיים ולא בתעשיה וניהול. לא לומדים על המדינה כמשהו שקיים ונושם ועושה ופועל, אלא כהיסטוריה. היינו. חדלנו. עברנו. אנחנו פסה.
הי, חבר'ה שם בדרום, לא הקדמתם קצת? אולי תחכו קודם לסגירה?

מחדל תקשורתי

איש לא שם לב, אבל ביום רביעי האחרון שום ערוץ טלוויזיה לא הציג את תוכניות ההפצצה של ישראל באירן, שום כתב לא סיפר לנו על מספר הצנטריפוגות שיושמדו ושום עורך חדשות לא הקרין על המסך מפות דיגיטאליות עם גבהים, טווחים ותצרוכת דלק מטוסים.
לרגע חשבתי שזה כבר התבצע בזמן שישנתי, אבל אח"כ הבנתי שזו הייתה סתם רשלנות עיתונאית. בתגובה הובטח לי שכדי לכפר על הפאשלה אז ביום רביעי הקרוב יפתחו בזה פעמיים את מהדורת הבוקר, יתנו פרומו וגם יוסיפו את שמות הטייסים ונשותיהם.

עז

לפני כחודש נולדה העז האירנית המשובטת הראשונה. מסתבר שאירן הינה מדינה מתקדמת ביותר בשיבוט בעלי חיים וכבר לפני יותר משנתיים שובטה בה כבשה (ששמה חנה והיא עדין חיה). לשבט כבשים זה כנראה קל יחסית והרבה מדינות כבר הצליחו (אתם אל תנסו בבית), אבל עזים זה כבר משהו אחר. כאן נמצאת אירן בשורה הראשונה של המחקר והפיתוח העולמי.
זהו. אין שום לקח. חוץ אולי מהצורך שלנו להתחיל ולהבין שבתהליך הזה של מחקר, פיתוח ותגליות מדעיות, בין אם הוא מתרחש בביולוגיה, במנועי רקטות או בגרעיני פיזיקה, יש גם איום וגם בשורה. וכדאי מאד שנתחיל לפתור את המחלוקות המטופשות על אבנים ושרידים קדושים וניתן יד לפתרון כמה בעיות שקיימות סביבנו, לפני שהרבה עיזים יתחילו להסתובב פה על חורבות הציביליזציות המקומיות. וזה מאד לא מנחם אותי אם תגידו שאז עוד כמה ציביליזציות מרוחקות תהפוכנה לחורבות.

תאריך:  22/05/2009   |   עודכן:  22/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קרא לאגד לחדש קו מס' 9 היסטורי
לפריד אתה ירושלמי  |  22/05/09 16:20
 
- לחדש גם את השיירות ?
לוחם תש"ח  |  23/05/09 15:10
2
לא רק הקורסים הנלמדים
שומע חופשי  |  22/05/09 17:38
3
ממחורבותיך אבנך הרכבת הקלה
romi  |  23/05/09 14:27
4
מס' הקו נשמר ע"י אגד עד 1967
ללוחם נדרשת תבונה  |  24/05/09 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
השבוע שילובי הכוכבים מציבים בפנינו אפשרות של התעוררות רוחנית גדולה לצד התפכחות מאשליות ותחילתה של התחלה חדשה    תמונת הכוכבים לשבוע שבין 22.05.09-28.05.09
ציפי לידר
נשמה יהודית קולקטיבית? לדעתי יש דבר כזה. על הגר לרכוש סל מצוות כדי לסגל אותה אליו    בין רות ליתרו - גיור כהלכה    היהדות מיסיונרית? גזענית? ודאי שלא. ראו לאן הגיעה רות, שהמשיח עתיד לצאת ממנה וחכמי ישראל הגרים    אז איך זה שקשים גרי ישראל כספחת?
מתי דוד
כל אותן התופעות השליליות וההרסניות שגרמו לאובדן העצמאות של הבית הראשון והשני קיימות ומתעצמות במדינת ישראל שהיא הבית השלישי    האם ההיסטוריה חוזרת? האם ישראל מתאבדת?
ד"ר מוטי גולן
דווקא במקום של "יובש", של חוסר מים, של חוסר חיות, התורה שנמשלה למים ניתנת לעם ש"עדיין חסר חיות". ודווקא שם, ניכרים בתורתנו הקדושה: אקטואליה, רלוונטיות ו"טריות מתמשכת ונצחית"
ד"ר צ'לו רוזנברג
על ישראל לצאת בהבהרה ברורה וחד-משמעית: פתרון בעיית אירן יוביל למאמצים כנים להסדר עם הפלשתינים. זו צריכה להיות המשוואה כי בלתה אין!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il