X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחזיקי האג"ח ממנים מעריך שווי

אפריקה בהסדר חוב שני

ככל הנראה הבנק הרוסי יממש את העיקול על אפימול מחזיקי האג"ח מעדיפים מהלך של השתלטות על אפריקה ומימוש של הנכסים מחזיקי האג"ח הגדולים הודיעו לנאמן האג"ח על מינוי של מעריך שווי לנכסי אפריקה מחזיקי האג"ח הגדולים דורשים מלבייב הזרמה של 500 מיליון שקל כתנאי להישארותו בחברה
▪  ▪  ▪
לבייב. לקראת השתלטות על החברה [צילום: פלאש 90]

איש העסקים לב לבייב מרים ידיים ומכניס את אפריקה ישראל להסדר חוב שני. כפי שפורסם ב"גלובס" בתקופה האחרונה ההחרפה במשבר ברוסיה הביאה את הבנק הרוסי שהלווה כסף לאפי פיתוח לשלוח מכתב לחברה כי החברה מפרה את התחייבויותיה ולכן בכוונתו להעמיד את ההלוואות שנתן לה לפירעון מידי.
מחזיקי האג"ח של החברה נזעקו ודרשו לכנס את המחזיקים הגדולים כדי לבחון צעדים להביא לפירעון החוב אליהם שמסתכם בכ-3 מיליארד שקל. בחברה טענו כי הם מקיימים מו"מ עם הבנק הרוסי ולמרות שפג האולטימטום של הבנק לחברה, נשמעו בכיריה אופטימיים.
מהודעה שמפרסמת החברה בשעה האחרונה עולה כי בכוונתה להיכנס למו"מ עם כל מחזיקי האג"ח במטרה לפרוס את החובות מחדש.
מחזיקי האג"ח הגדולים הודיעו לנאמן על סדרות האג"ח כי הם מסמיכים אותו (ודורשים ממנו) למנות מעריך שווי לנכסי אפריקה ישראל לקראת מהלך משמעותי של השתלטות על החברה ומכירת נכסיה. המחזיקים הגדולים דורשים מלבייב להזרים סכום של 500 מיליון שקל עד מיליארד שקל כתנאי להישארותו בחברה.
מניתוח שנעשה לסדרה כ"ח עולה כי גם אם הבנק הרוסי יממש את העיקול על אפימול הרי שפירוק אפריקה ישראל יניב להם החזר שבחישוב שמרני יעמוד על כ-50 אגורות לשקל ובחישוב שמרני פחות אף 70 אגורות לשקל, כך שבפועל כדי לצמצם את נזקי הסדר החוב הרי שמחזיקי האג"ח מעדיפים להשתלט על החברה, לפרק אותה ולהיפגש עם הכסף.
יש לציין כי ללא אפימול אין כמעט סיכוי להחזר מלוא החוב של אפריקה ישראל גם אם כלכלת רוסיה תחזור לעוצמתה מלפני המשבר הגדול.
בהודעת החברה נכתב כי בתקופה האחרונה, כפועל יוצא מהחרפת הקונפליקט המדיני - פוליטי בין רוסיה לבין אוקראינה שגרר הטלת סנקציות כלכליות על רוסיה על-ידי הקהילה הבינלאומית, לצד ירידה דרמטית במחירי הנפט בעולם ופיחות חריף בשער החליפין של הרובל לעומת הדולר, נקלע המשק הרוסי למשבר עמוק שטרם ניתן לעמוד בבירור על סיומו בטווח הקצר ואף מעבר לכך.
השלכותיו של משבר כלכלי נרחב זה, לא פסחו על חברת-הבת המהותית של החברה, אפי פיתוח, המרכזת את נכסיה ופעילות הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה. החברה ספגה שחיקה מתמשכת בהכנסותיה ורווחיה, ורשמה הפחתות בהיקף מצטבר של מאות מיליוני דולר בשווי נכסי הנדל"ן להשקעה שלה.
עוד נכתב בהודעת החברה כי הבנק הרוסי בוחן פירעון של ההלוואות שהעמיד לאפי פיתוח בתמורה למימוש נכסים מהותיים, כלומר מימוש אפי מול - הנכס המרכזי של אפי פיתוח. נראה בשלב זה כי בעלי האג"ח יאלצו לפעול במהירות כדי שלא יוותרו ללא הנכס המרכזי עליו בנו לריקוברי של האג"ח של החברה.

תאריך:  18/05/2016   |   עודכן:  18/05/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש הממשלה מברך על הקריאה המצרית לפיוס בין ישראל לפלשתינים    במערכת הפוליטית מעריכים שמבובר במהלך מבוים שנועד לרצות מדינות
עידן יוסף
התמונה החינוכית משלבת בין ערכים, תרומה לקהילה והישגים לימודיים    לראשונה, הישגים ישקפו גם את היקף שילוב ילדי החינוך המיוחד, גיוס לצה"ל/שירות לאומי/אזרחי, מעורבות חברתית, נשירה, קירבה ואכפתיות בין מורים ותלמידים ועוד
אלעזר לוין
מגיב בספקנות על התקנות שהוציא שר האוצר לפיהן יש להוציא היתר בנייה בתוך 90 יום    "התקנות לא יעזרו במקרה שהיזם מבקש הקלות - וזה קורה ב-80 אחוז מהבניינים"
אלעזר לוין
דירות 4 חדרים יעלו בממוצע 875 אלף שקל, וכל קונה יקבל מענק של 40 אלף שקל    דירות 3 חדרים - 710 אלף שקל, פחות מענק    יואב את רמי תבנה 252 דירות, וכוכב הנגב תבנה 226 דירות    האוצר: הדירות יהיו זולות ב-34% ממחיר השוק
איתמר לוין
פרקליט הצמרת ביקש לדון שוב בעניינו של שודד שנדון ל-13 שנות מאסר - אך נאור קבעה: בפסק הדין אין שום הלכה חדשה, ודאי שלא כזו שראוי לקיים בה דיון נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il