X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הישראלי, המצוי מחוץ לבית ומבקש לעשות את צרכיו, סובל מהעדר שירותים ציבוריים זמינים, וגם אלה שקיימים אינם עונים על התנאים ההיגייניים המתבקשים
▪  ▪  ▪
במדינות מתוקנות אפשר למצוא כאלה בכל קרן רחוב. שירותים ציבוריים [צילום: AP]

כמעט כל מי שנמצא מחוץ לבית ונזקק לעשות את צרכיו, מכיר את הריטואל הקבוע של העדר שירותים ציבוריים זמינים. כדי לעשות את צרכיו הוא נאלץ לתור אחר מסעדה, בית קפה, בניין משרדים או מלון קרובים, ואם גם אלה אינם בנמצא, הוא פשוט פורש, בלית ברירה, לפינה צדדית ועושה מה שעושה, כשהסירחון מגיע עד לשמיים.
עד היום לא נתנו הרשויות המקומיות את דעתן לנושא המסריח הזה. עוד סממן מובהק לאוזלת ידן בכל הקשור להענקת שירותים אלמנטריים לתושביהן, אבל גם אותם שירותים קיימים אינם מתוחזקים, בדרך כלל, ולא זוכים לטיפול הסניטרי הראוי להם. סקר שערכה באחרונה המועצה לצרכנות חשף את מצבם התברואי הקשה של בתי השימוש במוסדות החינוך במדינה. הממצאים העלו כי כניסה אל תאי השירותים כרוכה בסיכון בריאותי של ממש, הנובע מתנאי היגיינה ירודים: רצפה מלוכלכת, אסלות שבורות, העדר סבון ונייר טואלט. אז מה הפלא שבשל המצב העגום מדירים יותר ויותר תלמידים את רגליהם מן השירותים המזוהמים ומעדיפים להתאפק למשך שעות ארוכות. אלא שבחירה שכזאת עלולה לחשוף אותם למגוון סיכונים בריאותיים.
נוסחה גואלת
מעבר לצרת השירותים בבתי הספר, נאלצות גם נשים רבות המצויות מחוץ לביתן, להתאפק, ובלבד שלא לחשוף את גופן ל"חולירות" למיניהן. בשל המבנה האנטומי שלהן, מוגבלות יותר, מטבע הדברים, נשים מגברים בעשיית צרכיהן בקרן רחוב. כתוצאה מכך סובלות רבות מהן מבעיות קשות בשלפוחית השתן שלהן.
כך או אחרת, שירותי התחנות המרכזיות של האוטובוסים והרכבות אינם זוכים לטיפול הדרוש, ואותם דברים אמורים ברבות מהמסעדות ובתי הקפה. רק השירותים בבתי המלון ובמשרדים הציבוריים זוכים, בדרך כלל, לטיפול היגייני סביר ורצוף, אלא שלא כל מי שנמצא ברחוב מזדמן אליהם.
במדינות נאורות, בארה"ב ובאירופה, יש התייחסות שונה בתכלית לנושא הכאוב הזה. שירותים ציבוריים מצויים בהן, לפחות בערים הגדולות, בכל קרן-רחוב ולעיתים מזומנות גם על כל צעד ושעל, הגם שהשימוש בהם כרוך, כמובן, בתשלום. שירותים כימיים, שבהם הניקיון נעשה אוטומטית, מקובלים היום במדינות רבות ועומדים לשירותם של כל מי שנזקקים להם. ואילו בשירותים הציבוריים הקונבנציונליים מועסקים תמיד סניטרים, המנקים אותם תדיר וגובים, כמובן, על שירותם תשלום ככל אשר ינדב הלב.
השירותים במטוסים הם בעיה אקוטית בפני עצמה. לא תמיד מקפיד צוות הדיילים לדאוג לנקיונם השוטף ולחיטויים. כתוצאה מכך נאלצים נוסעים רבים לעשות את צרכיהם בתנאים-לא-תנאים, בהעדר סבון, מגבת, או אפילו נייר טואלט, כאשר ישיבה על אסלה מזוהמת עלולה, כמובן, לגרום לנזק בריאותי.
וכדי להקדים רפואה למכה, מצאו הסניטרים בשירותים הציבוריים באנגליה נוסחה גואלת: "Use me well and keep me clean – and I will never tell what I have seen". הלוואי עלינו, הישראלים!

תאריך:  27/05/2009   |   עודכן:  27/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
האם טענות כנגד אפלית מזרחיים הינן בגדר 'העלאת השד העדתי'? או שמא האפליה קיימת, אך יש מי שמטעמי נוחות מעדיפים להכחישה?    על מקרה פרטי של אפליה כשיקוף של הלכי רוח ציבוריים
ענבל בר-און
הצעת החוק לאיסור ציון הנכבה אינה חוקתית    אי-אפשר לצנזר סבל, כאב, אבל או זכרון    עם אמת חלקית יש להלחם על-ידי אמירת האמת כולה    וגם: מדוע אציין את הנכבה בשנה הבאה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשיין
האם שינוי הלכה מהווה עילה לבקשה לתיקון שומה? לגישתנו התשובה בהחלט חיובית    לאחרונה פסקה במפורש כך גם ועדת הערר
ד"ר דוד סער
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מאפשר פיצוי לניזק ללא צורך בהוכחת אחריות המזיק    למעט במקרים שבהם הנהג נהג ללא ביטוח, היה מעורב בפשע וכדומה    אך גם לחריגים יש חריגים
חיים טולדנו, דניאל אגמון
מה כדאי לעשות ו/או לא לעשות כשבוחרים סיסמה למחשב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il