X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משא-ומתן עסקי בארצות המזרח אינו כמשא-ומתן בארצות המערב - בסוף המשא-ומתן מתעוררות אי אלו טענות באשר לעסקה. נקווה שנורמה זו לא תחלחל אל עמיתיהן הקניינים אשר גרים בארץ הקודש
▪  ▪  ▪

כל יצואן מכיר את הבקשה "תן לי מחיר טוב אחרון". זוהי בקשה המגיעה מאת הלקוח שלו. אם הבקשה הזו מגיעה אחרי שהלקוח קיבל דוגמאות מוצר, או תיאור מדויק של המוצר המוצע על ידו כמו במפרט טכני, אזי זהו שלב מתקדם מאוד לקראת קבלת הזמנה מאת הלקוח. זהו המצב בכל ארץ מערבית, אך לא בארצות המזרח.
את זה גילה, לא מכבר, יצואן של כימיקלים המשמשים בתור חומר גלם בתעשיית הפלסטיק.
היצואן ביקש לייצא את הכימיקלים מתוצרתו הן לסין והן להודו. זאת, לאחר שבמשך כמה שנים הוא מייצא אותם בהצלחה, ובהיקף כספי גדול, ללקוחות ידועים הנמצאים בארצות המערב, ובפרט באירופה.
הלקוח הפוטנציאלי בסין קיבל דוגמאות מוצר והצעה למחיר טוב. אלא שאז הלקוח גרס כי הכימיקל בא בגרגרים שהם בגודל לא מתאים וכי בנוסף לכך, הוא נודף ריח לא טוב. אלו הן שתי טענות אשר לא נשמעו מעולם מאת לקוחות קודמים של היצואן. מסתבר, כי זו דרכו של הלקוח הסיני להוריד מחיר, אחרי שהוא הסכים לכאורה למחיר אחרון.
והלקוח בהודו?
ובכן, אחרי שהוא קיבל מפרט מדויק של המוצר וגם הצעה למחיר מכירה אחרון, כדרישתו, נותר לו רק לטעון כי המחיר המוצע שלו הוא כפול מהמחיר אותו הוא מוכן לשלם. זוהי טענה תמוהה בענף אשר בו כל לקוח יודע כי הרווח הגולמי של יצואני הכימיקלים האלו הוא בשיעור נמוך, וההנחה הניתנת ללקוח ממחיר המכירה היא מצטמצמת לפיכך לאחוזים בודדים.
נותר לנו לקוות כי נורמה זו של משא-ומתן, השוררת אצל קניינים בארצות סין וגם הודו, לא תחלחל אל עמיתיהם הקניינים אשר גרים בארץ הקודש שלנו.

הכותב הוא מנכ"ל מכון ציגלמן לחקר השיווק וכן, מדריך מיטיבי הלכת באגודת "חובבי הטבע-חיפה". כלכלן, משפטן, מוסמך למינהל עסקים ומומחה לחקר שווקים.
תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לימור בן-חיים
בחלב עצמו ישנם חומרים כנראה חלבוניים המשפרים הפרשת אינסולין לאחר ארוחה    תזונה עשירה במוצרי חלב רזים, ירקות ופירות, יכולה להוריד את לחץ הדם
ד"ר מוטי גולן
התנהגותו ההירואית והמיוחדת של אהרון היכתה שורשים בעם ישראל ושימשה במשך מאות ואלפי שנים מודל לחיקוי והילל הזקן קבע לשעתו ולדורות: "הוי מתלמידיו של אהרון הכוהן, אוהב שלום, רודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה"
יורם דורי
פן נוסף באישיותו של ישראל בן לביא ז"ל, האיש שנלחם במחבל ברחובה של העיר תל אביב בשנת 1993, ושהלך השבוע לעולמו במפתיע
ד"ר אולגה רז
מותר ואף רצוי לשתות עם אוכל, על חולים עם בעיות בתפקוד הלב או הכליות להקפיד על הגבלת כמות הנוזלים ולילדים קטנים, ובעיקר לתינוקות, יש להרתיח את כל סוגי המים
אורן פרסיקו
לא רק קהיר מתמרקת לקראת נאום אובמה - גם העיתונים    הביקורת מובלעת, או שנדחקת לעמודים האחוריים    ובינתיים מידרדר מחירו של אדם בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il