משרד האוצר יצא בימים אלה בקמפיין רחב, באמצעות תשדירים בטלוויזיה ובאתר האוצר באינטרנט, כדי להסביר לציבור הרחב את חשיבות הפנסיה.
התשדירים הטלוויזיוניים, בכיכובו של עידו רוזנבלום, מזמינים אותנו באמצעות הומור והפחדה להיכנס לאתר שמשרד האוצר הקים לצורך הקמפיין.
התרשמות ראשונית מהקמפיין
תפקיד הקמפיין הוא להעלות את מודעות הציבור בנושא הפנסיה לסדר היום. התשדירים אכן מזמינים להיכנס לאתר מושקע. באתר אפשר לדפדף בין הנושאים העיקריים ולקרוא טקסטים קצרים, פשוטים ופשטניים. בנוסף, באתר שמונה סרטונים באורך של דקה בהם מסביר יואב גפני, מנהל מחלקת הפנסיה באגף שוק ההון ביטוח ופנסיה במשרד האוצר, את הנושאים העיקריים. כן יש באתר השוואה בין עשרת הקופות הגדולות מכל הסוגים וקישורים לאתר האוצר.
התוכן מתאים למטרה?
תפקידו של האתר הוא לגרות את ציבור המבוטחים ולתת בידיהם כלים וידע בסיסי בנושא הפנסיה. בפועל, האתר בנוי כמדריך מקצועי ולא נותן לציבור הרחב את הכלים להתמודד עם בעל המקצוע.
סיכום יוזמת משרד האוצר
היוזמה מבורכת, הגירוי הטלוויזיוני גורם לציבור להיכנס לאתר שבנוי טוב, אך האתר עוסק בנושאים מקצועיים בתמצות רב ומפספס את המטרה האמיתית של הקמפיין, לפחות כפי שאני הייתי רוצה לראות אותה, להקנות לציבור הרחב כלים להתמודד עם בעל מקצוע, סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני.
יחד עם זאת אני ממליץ לציבור הרחב להיכנס לאתר ולנסות להתחבר בעיקר למושגים המקצועיים, כך יוכלו לתקשר עם הסוכן והיועץ מבלי לפחד מהמושגים ואף להבין את המלצותיהם.
חשוב שנדע כולנו להבין את המושגים המקצועיים הקשורים בנושא הפנסיה, על-מנת לבחון בצורה מושכלת את ההמלצות הנוגעות לנו באופן אישי.