X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוצאות ההסכם, שנכנס לתוקפו לפני שעות ספורות, ישפיעו על ישראל וגם על ההגירה לאירופה. מעבר לכך, המצב הנוכחי מעניק לישראל הזדמנויות לבריתות אזוריות
▪  ▪  ▪
יצר נקמה חזק [צילום: AP Photo/SANA]

ישנו סיכוי נמוך שהסכם הפסקת האש בסוריה יצליח. כך מעריך (12.9.16) שר הבינוי והשיכון יואב גלנט. את הדברים אמר בכינוס הבינלאומי השנתי של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה.
לדבריו, ישנן מספר סיבות לאי ההצלחה. דבר ראשון, קיים יצר נקמה חזק לאחר חמש שנות מלחמה ומאות אלפי הרוגים. דבר שני, לא ידוע מהם האינטרסים הטורקים והסעודים ועד כמה הם יאפשרו התבססות של משטר עלאווי שנשען על אירן. דבר שלישי, לכל אחד מהשחקנים בסוריה יש עוד אויבים.
גלנט מעריך כי ההסכם מהווה בעייתיות עבור אירופה וישראל. לדבריו, קיומו של הסכם שמחזק את הכוחות השיעים בסוריה, יגביר את ההגירה הסונית מסוריה לעבר אירופה. מבחינת ישראל, אמר גלנט כי ההסכם מהווה אתגר למקבלי ההחלטות, לאור נוכחות אירן וחיזבאללה. בכל הסכם שיהיה, אמר גלנט, צריך להבטיח את הרחקתם של אירן וחיזבאללה ממוקדי הכוח.
בנוסף לכך, לפי גלנט יש גם הזדמנויות הנוגעות לעולם הסוני המתון. מאחר שמדינות אלו מחשיבות את השיעים והסלאפים כאויב, ניתן לכרות איתם בריתות גלויות או נסתרות ולחזק את הציר נגד הטרור.
עוד סקר גלנט את ההתמודדות הישראלית מול אתגריה הביטחוניים הנוכחיים. לדבריו, האתגרים הנוכחיים נובעים מניצחון ישראל במלחמותיה. ניצחונות אלו הם שהביאו מצד אחד להסכמי השלום עם ירדן ומצרים, ומצד שני למסקנה כי הבסת ישראל צריכה להתבצע במלחמה לא סימטרית המתבצעת על-ידי ארגוני טרור, ובאמצעות כלים לא קונבנציונאליים אותם מנסה אירן לפתח.
עם זאת, אמר גלנט, שהמצב המורכב במזרח-התיכון יכול להביא לחזרת האיום הקונבציונאלי. כדי להיערך לאיום זה, מסביר גלנט, יש צורך ביכולת שינוע הכוח בהתאם, שילוב המודיעין וכוח האש, לשפר את המהירות וניידות התגובה ובעיקר הסתכלות על המציאות האזורית.

תאריך:  12/09/2016   |   עודכן:  12/09/2016
+צבא סוריה ניסה להפיל מטוסים של חה"א
11:00 13/09/16  |  מירב ארד    |   לרשימה המלאה

צה"ל הכחיש את ההודעה הרשמית של צבא סוריה לפיה הצליחו להפיל מטוסי קרב ישראלים  ▪  הודיע: המטוסים היו רחוקים ממקור הירי וכי הוא לא היה איום על כוחותינו

לא נפגעו מהירי [צילום: פלאש 90]
+צה"ל תקף הלילה תותחים סורים
08:11 13/09/16  |  

בתגובה לזליגת הירי בצפון רמת הגולן אמש, תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תותחים השייכים למשטר הסורי במרכז רמת הגולן הסורית.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
יואב יצחק
התקיפה - תגובה ישירה לנפילת פגז מרגמה בצפון רמת הגולן, על-רקע המתקפה של המורדים על מתקני צבא סוריה באזור הפרבר הצפוני של קוניטרה
מירב ארד
במסגרת התוכנית תיכנס לתוקפה הפסקת האש כבר ביום שני הקרוב, ותינתן גישה לארגוני הסיוע לכל האזורים הנצורים בסוריה    עוד סוכם על פעילות צבאית משותפת בין ארה"ב ורוסיה במלחמה נגד דאעש
ענבל בר-און
עמוס הראל מהארץ
איציק וולף
סוריה התלוננה בפני מזכ"ל האו"ם ומועצת הביטחון על הפעולות של טורקיה, התומכת במורדים, במבצע 'מגן הפרת'    השר הטורקי לענייני האיחוד האירופי: לאף אחד אין זכות לומר לטורקיה באיזה ארגון טרור היא יכולה להילחם"
עידן יוסף
מטוסי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית מעניקים סיוע אווירי לכוחות הטורקיים    ארדואן: נטהר את אזור הגבול עם סוריה מנוכחות דאעש
רשימות נוספות
מודיעין פרטי נגד דאעש  /  אריאל י. לוין
יש להרוג לוחמים אירנים ורוסים בסוריה  /  אריאל י' לוין
האם נפרץ המצור מעל העיר חלב  /  איציק וולף
שימו לב לרוסיה-אירן  /  אריאל י. לוין
למי מסייע הסיוע  /  אריאל י. לוין
בשאר אסד מתחזק  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il