X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההפצצה השגויה על בסיס חיל-האוויר הסורי באזור א-זור הביאה בעקבותיה השתלטות של דאעש על הבסיס
▪  ▪  ▪
הקונספירציה גוברת [צילום ארכיון: AP]
עירק: טורקיה מפריעה
ראש ממשלת עירק, חיידר אל-עבאדי, אמר השבוע, שנוכחותם של חיילים טורקיים ליד העיר מוסול, פוגעת במאמצים לשחרור העיר מידי דאעש, וזאת בנוסף לפגיעה בריבונותה של ארצו. הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים שנערכה בבגדד.
לדברי אל-עבאדי, אם טורקיה מעוניינת לעזור בלחימה נגד דאעש, עליה להסיג את כוחותיה מעירק. עוד הוסיף אל-עבאדי, הדברים נאמרו לאחר הדיווח לפיו כניסת כוחות טורקיים לעירק נעשתה ללא ידיעת הממשלה המקומית, שרואה בכך פעולת איבה. בהתייחסו לקרב לשחרור מוסול אמר אל-עבאדי, כי ממשלת עירק מחויבת ללוח הזמנים שנקבע לכך. הוא לא אמר האם המליציות השיעיות ייקחו חלק בשחרור העיר הסונית. מדבריו של אל-עבאדי השתמע, כי שילוב המליציות השיעיות ייעשה במידת הצורך ובהתאם לקרבות.
עוד אמר אל-עבאדי, שלעירק אין בעיה עם טורקיה והממשלה הטורקית, אלא עם המנטליות הטורקית ביחסים שבין המדינות. ממשלת טורקיה הגיבה ואמרה, שלא תסיג את כוחותיה מעירק, שלדבריה נמצאים במדינה "במסגרת אימונים".

ההתקפה האמריקנית על צבא סוריה, הביאה בסופו של יום להשתלטות לוחמי דאעש על הבסיס בו שהו. אירוע זה לא רק שישפיע על הסכם הפסקת האש המעורער, אלא גם מחזק את הקונספירציה לפיה ארה"ב ודאעש משתפים פעולה.
בסוף השבוע האחרון הפציצו מטוסי קרב אמריקניים בסיס של הצבא הסורי באזור דיר א-זור. אחרי ההפצצה, בה נהרגו עשרות חיילים מצבא סוריה, טענה ארה"ב, כי סברה בטעות שמדובר במוצב של דאעש. ההפצצה נעצרה, רק לאחר שרוסיה הודיעה לארה"ב על טעותה. סוריה ורוסיה טענו, שמדובר בהוכחה לכך שארה"ב ודאעש משתפים פעולה.
מאוחר יותר הסתבר, שארה"ב אכן עזרה בעקיפין לדאעשן. ההפצצה האמריקנית נמשכה כ-20 דקות, ולאחריה תקפו לוחמי דאעש את הבסיס שהופצץ וכבשו אותו. נכון לעכשיו ישנם דיווחים סותרים על-אודות גורל הבסיס. בדיווחים רוסיים וסוריים נאמר כי הם הצליחו לשחרר את הבסיס מידי דאעש. דיווחים אחרים מלמדים, כי דאעש עדיין שולט באזור ואף הצליח להפיל מטוס סורי.
לאחר ההפצצה, קראה רוסיה לפגישת חרום של מועצת הביטחון של האו"ם. ארה"ב גינתה את המהלך ואמרה, כי ידוע שהיא לא תפגע בכוונה תחילה בחיילים מצבא סוריה. לאחר ישיבת מועצת הביטחון, שננעלה מוקדם מן הצפוי לאחר נאום אנטי-רוסי מצד נציג ארה"ב, אמרו פקידים רוסיים שמדובר באירוע חשוד, המתווסף לסירובה של ארה"ב לתאם מול רוסיה את ההפצצות נגד דאעש.
נכון לעכשיו, לא ידוע האם וכיצד אירוע זה ישפיע על הפסקת האש בסוריה. מעבר לכך, לא ידוע כיצד הדבר ישפיע על יחסי רוסיה-ארה"ב בכלל, ועל שיתוף הפעולה בין המדינות בסוריה בפרט. החשש הוא ששיתוף הפעולה בין המדינות לא יימשך, מאחר שרוסיה לא תהיה מעוניינת בכך ולאור תלונות פקידים אמריקנים על התנהלות רוסיה.

תאריך:  19/09/2016   |   עודכן:  19/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב עזרה בעקיפין לדאעש בסוריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
עידן יוסף
מטוסי הקואליציה בהנהגת ארצות הברית מעניקים סיוע אווירי לכוחות הטורקיים    ארדואן: נטהר את אזור הגבול עם סוריה מנוכחות דאעש
איתמר לוין
מזוז: מתחם זה מחמיר מהענישה שהייתה נהוגה עד כה    ברק-ארז: ייתכן שגג המתחם צריך להיות גבוה יותר; ההחמרה בענישה צריכה להיות הדרגתית
אריאל י. לוין
הביון הבריטי מנע מהסקוטלנד יארד לעצור את המטיף אנג'ם צ'ודארי, אשר השפיע על 500 מוסלמים בריטים להצטרף לדאעש, בנימוק שהוא חיוני לחקירה מתמשכת של הביון
אריאל י. לוין
טהרן אפשרה למטוסים רוסיים להמריא משטחה כדי להפציץ מטרות של דאעש בסוריה - ולשיתוף הפעולה הזה יהיו השלכות גיאו-פוליטיות נרחבות
יוני בן-מנחם
איימן אל-זוואהירי, מנהיג ארגון אלקאעדה תוקף בחריפות את תנועת "האחים המוסלמים" ואת מנהיגיה. הרקע למתיחות הינו התכחשותם של "האחים המוסלמים" לכל קשר עם אל-קאעידה ודאעש מחשש מתגובת מדינות המערב
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
מודיעין פרטי נגד דאעש  /  אריאל י. לוין
חוסל מנהיג דאעש באפגניסטן ופקיסטן  /  מירב ארד
המודיעין האמריקני זייף דוחות על דאעש  /  אריאל י' לוין
מכה לטרור במצרים  /  יוני בן-מנחם
כשמטוסי ארה"ב הורגים אזרחים סורים  /  עמוס גלבוע
סוסים וזברות  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il