X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו לא צריך לחשוש מן המילים "שתי מדינות לשני עמים" שני העמים יוכלו לחיות זה לצד זה בשלום וביטחון, אך רק בתנאי שכל הסכמה של צד אחד, תחייב את איזונה בצד השני מילת המפתח - הדדיות
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אינו צריך לחשוש מלהצהיר שמדינת ישראל מוכנה לשאת ולתת עם הפלשתינים, על בסיס כינונן של שתי מדינות לשני העמים שיחיו זו לצד זו בשלום וביטחון. משעה שאמר את מילות ה"אַבְּרָאקַדָּבְּרָא" הללו, איש אינו יכול לבוא בטענה כלשהי אליו. כל שנותר עכשיו הוא להגדיר את ה"מדינות", את ה"עמים", את ה"שלום" ואת ה"ביטחון". כל הגדרה בצד אחד מחייבת את איזונה המוגדר בצד השני. מילת המפתח היא - הדדיות! ולכך קיימות שתי אפשרויות בלבד!
אפשרות ראשונה: המדינה האחת תהיה מדינתו של העם היהודי והשנייה תהיה מדינתו של העם הערבי-פלשתיני. אם תהיה תביעה שהמדינה הפלשתינית תהיה נקייה מיהודים, יש ליהודים את הלגיטימציה ההוגנת על-פי כל קנה מידה ועל-פי עקרון ההדדיות שהמדינה היהודית תהיה נקייה מערבים-פלשתינים. הפיתרון הזה יחייב חילופי אוכלוסין בהסכמה ובערבויות בינלאומיות להבטחת ביטחונן של שתי המדינות.
אפשרות שנייה: גם כאן המדינה האחת תהיה מדינתו של העם היהודי והשנייה תהיה מדינתו של העם הערבי-פלשתיני. באפשרות הזאת ניתן יהיה לשרטט את הגבול בין המדינות מבלי לעקור תושבים - יהודים או ערבים - ממושבותיהם כיום, והמתנחלים יכולים להמשיך ולחיות במקומותיהם תחת ריבונות פלשתינית, כפי שבמדינת ישראל חיים להם מיליון וחצי ערבים-פלשתינים תחת ריבונות ישראלית. גם כאן תידרש מעורבות בינלאומית שתבטיח איכות חיים שלווים ופיתוח ההתיישבות, הן של המתנחלים תחת ריבונות פלשתינית והן של הערבים-הפלשתינים במדינת ישראל. חשוב לציין שאזרחותם של היהודים במדינת-פלשתין תהיה אזרחות ישראלית ואזרחותם של הערבים הפלשתינים במדינת-ישראל תהיה אזרחות פלשתינית.
הבחירה באחת מהאפשרויות הללו נתונה לערבים-הפלשתינים. מאותו רגע בו יתאחדו כל הפלגים הערבים-פלשתינים לידי יישות אחת אחידה השואבת את סמכותה מכל הערבים-הפלשתינים בתמיכת המדינות הערביות, יתקיים משא-ומתן אינטנסיבי ליישום הקמת שתי המדינות על-פי העקרונות המוסכמים שנקבעו כאמור לעיל, בין המדינה היהודית היא מדינת-ישראל לבין המדינה הערבית-פלשתינית.
תנאי בל יעבור הוא שהמדינה הפלשתינית תהא מפורזת מצבא ותחמושת! היא תוכל להשתמש בשירותי נמלי הים והאוויר של מדינת-ישראל ותחזיק כוח משטרה לאכיפת החוק והסדר בכל רחבי מדינתה.
לאחר יישום התוכנית וכינונה של מדינה ערבית-פלשתינית לצידה של מדינת היהודים, שיחיו בשלום וביטחון זו בצד זו בשלום וביטחון במשך עשר שנים, יתקיים משא-ומתן על חלוקתה של העיר ירושלים לשתי בירות, ערבית-פלשתינית ויהודית-ישראלית, תוך מתן חופש הדת והפולחן לכל האזרחים משתי המדינות, לרבות התיירים שיגיעו אליהם אל כל המקומות הקדושים לכל דת.
התפוח הלוהט יימצא מעתה במחנה הערבים.

תאריך:  12/06/2009   |   עודכן:  12/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפוח האדמה הלוהט - לפלשתינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
hot potatoe
Person of the wor  |  13/06/09 22:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
התנ"ך והציונות לא מוכרים לנשיא אובמה, וגם לא שיקום הפליטים
ד"ר אברהם בן-עזרא
נתניהו במרכז, משמאלו לבני שרוצה לחלק את המדינה לטובת ייסודה של מדינת טרור פלשתינית לאורכה של מדינת ישראל, ומימינו ד"ר בן-ארי - שלא מסכים לרעיון אשר העלה חברו, חבר הכנסת אלדד, בדבר התייחסות לירדן כאל המדינה הפלשתינית, מהטעם שלדעתו של בן-ארי - ירדן היא חלק ממדינת ישראל
עמי דור-און
השאלה האמיתית הנשאלת לקראת נאומו הצפוי של רה"מ פשוטה וברורה: האם בעקבות הנאום יקום בישראל מנהיג יחיד בדורו בנוסח צ'רצ'יל שיבטיח לנו "דם יזע ודמעות", או אולי יהיה זה מנהיג מחדש שיציג בפנינו את תקוות המתווה של "שעתם היפה ביותר"
איתמר לוין
התנהגותם של בכירי צה"ל בפרשת צ'יקו תמיר מהווה הוכחה נוספת לכך שהצבא חי בעולם משלו
איתן לרנר
מה תעשה, המדען הדגול בנימין נתניהו? את זה נדע רק ביום ראשון    הייה איש מדע טהור, שמור על מצפונך, ודבוק בעקרונות שעל בסיסם עלית לשלטון. מי שבחר בך אינו מעוניין לפנות עוד שטחים או מאחזים. ארץ ישראל, לנו היא
רשימות נוספות
ארה"ב תמנה שגריר בדמשק  /  מאיה שני
האמריקנים פסימיים ביחס לנאום נתניהו  /  איציק וולף
מדינה פלשתינית בגבול זמני  /  עידן יוסף
נתניהו, זמן הכרזת 'עם ישראל חי' הגיע  /  מיכאל בור
הקסם שבנאיביות  /  עו"ד אברהם פכטר
המלחמה הבאה  /  יוסף כהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il