X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע לא נהג הירשזון כמו שאר נאשמי הפרשה? הרי היה ברור לו שאין סיכוי שהסבריו יתקבלו על-ידי בית המשפט, והתעקשותו להמשיך ולנהל משפט באורך מלא ועד הסוף – תתבטא במידת העונש שיוטל עליו דומה, שהתשובה לשאלה זו נמצאת פעמים רבות במקום אחר – במקום שהוא בין אדם לבין עצמו ובין קונו: כי ישנם אנשים שהעינוי וההשפלה הכרוכים בהודאה בעבירה שביצעו – קשים עבורם ממחיר הענישה
▪  ▪  ▪
לא מסוגל להודות באמת בפני מכריו. הירשזון [צילום: פלאש 90]

כל מי שעוקב אחר פרשת שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, וקורא את פסק הדין שהרשיעו בגניבה, מתקשה לעכל ולהבין את עדותו והסבריו באשר לנסיבות שבהן נטל מן הקופה הציבורית לכיסו סכומי כסף אדירים – קרוב לשני מיליוני שקלים.
הירשזון הואשם בגניבת הסכומים הללו, והוא מצידו, לאחר שהכחיש בחקירתו במשטרה את עצם נטילת הכספים, אישר בבית המשפט שאכן נטל את הסכומים, אך טען להגנתו שהכספים - כספיו הם והוא לא גנב אותם.
לא נפליג כאן בתיאורים על דרך התגוננותו והסבריו של הירשזון בחקירותיו במשטרה ובהמשך בבית המשפט. די אם נציין, כאמור, שדבריו והסבריו רצופים אמירות מופרכות, סתירות ותמיהות קשות שאפילו הירשזון עצמו הודה בפה מלא שאין הוא מסוגל להסבירן. הוסף לכך את העובדה ששותפיו של הירשזון למעללים חתמו על עסקות טיעון ובהמשך העידו נגדו, ותגיע למסקנה, שאחת הייתה דתו של אברהם הירשזון: הרשעה.
וכשזו תמונת המצב - אתה תוהה מה טעם היה בקו ההגנה הבלתי אפשרי הזה? הרי הירשזון ראה כיצד הנאשמים האחרים בפרשה חותמים בזה אחר זה על עסקות טיעון, שבמסגרתן הם מודים במה שמודים, מקצרים לעצמם את עינוי הדין, חוסכים מזמנו של בית המשפט, וזוכים בשל כך להתחשבות בית המשפט בגזירת העונש.
ובכן, מדוע לא נהג הירשזון כמו שאר נאשמי הפרשה? הרי היה ברור לו שאין סיכוי שהסבריו יתקבלו על-ידי בית המשפט, והתעקשותו להמשיך ולנהל משפט באורך מלא ועד הסוף – תתבטא במידת העונש שיוטל עליו לאחר שיורשע. יתרה מכך, השופטת עצמה רמזה לא פעם ולא פעמיים במהלך המשפט על נכונותה לקדם בברכה עסקת טיעון.
הייתכן שהירשזון לא ראה את הדברים לאשורם? הייתכן שהוא לא הבין את משמעות התנהלותו מבחינת העונש הצפוי לו? האם הוא באמת האמין שבית המשפט יקנה את הסבריו? קשה להניח.
מה, אם כן, הניע את הירשזון להסתבך כך ולהתבזות שוב ושוב בהסברים נפתלים ותלושים מן המציאות?
מה טעם מצא הירשזון בעינוי הדין המזוכיסטי הזה שסופו הוודאי - בית סוהר?
דומה, שהתשובה לשאלה זו נמצאת פעמים רבות במקום אחר – במקום שהוא בין אדם לבין עצמו ובין קונו: כי ישנם אנשים שהעינוי וההשפלה הכרוכים בהודאה בעבירה שביצעו – קשים עבורם מיסורי שאול, והם מוכנים לשלם מחיר מלא בענישה, ובלבד שלא יודו במו פיהם בעבירה פלילית – גם אם בית המשפט ירשיע אותם ללא ספק.
כי זו זכותו של אדם לבנות לעצמו את האמת "שלו", ואף להנחיל את האמת הזו לילדיו ולנכדיו הבאים אחריו. לבית המשפט, להבדיל מהיושב במרומים, אין כל מעמד מיוחד המקנה לו זכות לשמוע מפיו של נאשם הודאה בעבירה. כי אדם אינו חייב בשום פנים להודות בפני אדם אחר – גם אם הוא שופט - שביצע מעשה לא ראוי או עבירה פלילית. אדם אינו חייב בשום אופן להטביע במו ידיו אות קין על מצחו הוא.
אדם מן הישוב כי יודה בעבירה פלילית שביצע – בין במסגרת עסקת טיעון ובין במסגרת אחרת - הופך במידה רבה להיות אדם אחר המאבד את זהותו הראשונה. "אדם אחר" – הן כלפי עצמו והן כלפי זולתו, ובמיוחד כלפי מכריו ובני משפחתו. לא כל אדם מוכן ולא כל אדם מסוגל לעמוד במחיר הפסיכולוגי ובטרנספורמציה הנפשית המסובכת הכרוכים בכך.
לאברהם הירשזון יש ילדים ונכדים וכלות וחתנים ומכרים, וזו זכותו לבנות בפניהם את האמת "שלו" על כל הפרשה. זו זכותו של הירשזון לספר למכריו את האמת שלו – עקומה ומעוותת ככל שתהיה – ולנסות ולשכנעם שזו האמת ואין בילתה.
השאלה איך הירשזון יפלס מכאן והלאה את דרכו בתוך מערבולות האמת שלו והאמת של בית המשפט והציבור – שאלה זו היא עניינו הפרטי בהחלט.

תאריך:  12/06/2009   |   עודכן:  12/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת של אברהם הירשזון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כאשר אין על מה
קורא  |  13/06/09 07:20
2
גנבים תמיד יהיו אבל שימונו ל ל"ת
שר-אוצר?!  |  13/06/09 08:52
3
מ י ד ת י ו ת.
אליפז העיראקי  |  13/06/09 18:23
4
ההסבר שהוא ואולמרט חברו
חץ  |  14/06/09 07:45
5
אינני רוצה את הירשזון בבית כלא
אריה דרוקמן   |  20/06/09 18:06
6
הכל כנראה בשליטה של ביבי ל"ת
שרים בממשלת ביבי  |  24/06/09 13:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
מי שבחר להגיע לארץ ישראל החיל על עצמו, גם אם לא רצה, את חוקי הארץ הזאת הפועלים על-פי התורה, זאת גם אם הוא ציוני חילוני לשעבר, גם אם הוא פוסט ציוני או חרדי או דתי לאומי
טובה ספרא
הרבה קשיים צפויים לאובמה, שחושב שיודע יותר טוב מכולם    למרות הבעיות מולו -מערכת היחסים עם ישראל תישאר יציבה    גם בכלכלה חדשות טובות: המצב יישאר חיובי ואף ישתפר    תחזית כוכבים לשבוע שבין 12-18.6.2009
אברהם (פריצי) פריד
על זקיפות לאומית, קצינים שקרנים ומשרד אוצר ירוק    ליברמן מחנך רוסים, בהודו לא משחדים וסתם חוסר ענין לציבור    מופעים לוהטים בתל אביב ובירושלים וביבי הנואם
ד"ר יובל ברנדשטטר
כיצד אפשר להבין את ההתמקדות הכמעט חולנית של נשיא המעצמה מס' 1 בפעילות הזניחה של בניית מגורונים על גבעות חשופות במקומות שאיש לא שמע עליהם, על פני בעיותיה הרבות והעצומות של ארה"ב?    האבחנה: הנשיא סובל ממחלה הקרויה איסלמיזם    הסימפטומים: השפלת היהודי כל חייו וחיובו בתשלום כופר נפש
אליקים העצני
מצד אחד סירב נתניהו לקואליציה עם לבני כדי לא להצהיר פומבית על תמיכה בשתי מדינות    מצד שני: לשליחויותיו החשובות שולח את פרס ואת ברק שעמדותיהם ידועות לכל    מאבק קשה של מאות אלפי היהודים "שהוציאו עליהם חוזה", ביחד עם נאמני א"י בכל אתר ואתר, חייב להיות לקראת הגזירה הממששת ובאה    יש לאיש מן השורה כוחות, אשר למדינאים ולפוליטיקאים אין; להיפך, הוא עשוי לתת כוח ליושבים בחלונות הגבוהים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il