X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי השיפור הקולינרי במטבח הצבאי מתוכנן עכשיו גם שינוי דרסטי בתנאי המגורים של החיילים בלוז ללובשי המדים
▪  ▪  ▪
אלה חיילים של שוקולד?

כדרכם של רבים מלובשי המדים, ביליתי גם אני פרק נכבד משירות החובה שלי בצה"ל בינות ליריעות הבד של האוהל ההודי המיתולוגי. גם בשרות המילואים לא שפר חלקי: ביחידת השדה שבה שירתּי, התכרבלתי בינות לקירות הבד של אוהל-סיירים צר, שלעומת האוהל ההודי המרווח דמה בעיני לצינוק מחניק.
מאז ראשיתו של צה"ל היו אלה תנאי השרות המקובלים של החייל המצוי. אבל, כיאה לצבא מתרענן ומתחדש, דאגו פרנסיו ברבות הזמן לשפר אותם מן הקצה אל הקצה. בעוד שנתיים, למשל, ייסתם סוף סוף הגולל על יריעות הבד, שהבלאי הגדול שלהן כבר זועק מזמן לשמיים. בשלב ראשון ייעלם כליל האוהל המיתולוגי מבסיסי הטירונות וההדרכה, ובשלב מאוחר יותר כנראה גם מיתר הבסיסים. את מקומו של משכן הברזנט, בקיץ כמו בחורף, יתפוס אז מבנה נייד מבטון, עם קירות מוצקים בטיח וסיד. בכך ייסדק עוד מיתוס צה"לי משכבר הימים, לרווחת החייל ה"מפונק" של היום. את מקומם של ארבעה "כיווני האוויר" המלאכותיים, שרק בקושי ניתן לנשום בהם, יתפסו מזגנים בקיץ ומערכות-חימום בחורף. שרק לא יהיה קר או חם מדי לחיימ'קה שלי.
צבא מודרני
בצה"ל מתרצים את המעבר מאוהלים למבנים בצורך לשפר את תהליך ההכשרה של החיילים וכתוצאה מכך גם את רמתם המבצעית. בד-בבד יחסוך המהלך החדש כסף רב בעטיו של הבלאי הגבוה במיוחד של האוהלים, הפגיעים כל כך מגשמים ורוחות. כך יהפוך צה"ל, לאט לאט, לצבא מודרני בנוסח הקיים זה שנים בצבאות זרים מתקדמים.
למהפך הלוגיסטי בתנאי המגורים קדם מהפך, חשוב לא פחות, בתחום הקולינרי. בעקבות סקר מקיף שנערך בשעתו בין חיילי צה"ל, שופר לאין ערוך התפריט היומי שלהם: לא עוד לוף או "מצופה" של פעם, אלא בשר וחטיף מזינים ובריאים הרבה יותר.
גם המסטינג הגס מפח, ששימש כלי-קיבול קבוע למנת האוכל ושהתמלא תמיד בנמלים ובחול, הוחלף זה מכבר בצלחת רגילה. ואילו את משחת השיניים, שהבריקה אותו לקראת מסדר הרס"ר האימתני, מחליפים עתה מי הברז והסבון הקולחים. ובמקום ההמתנה מורטת העצבים בתור מתמשך לאוכל, יש עכשיו שירות הגשה של תורני-מטבח, שממנו נהנה אפילו הטירון הירוק.
ואולי, מי יודע, יבוא גם היום שבו יתגשם חלומו הכמוס של כל לובש-מדים: במקום צבא חובה יקום לו צבא שכירים, ובמקום חיילים קרביים הניצבים על משמרתם, ישרתו להם, בהשקט ובבטחה, חיילים של שוקולד, ממש כמו בצבא השוויצרי.

תאריך:  20/06/2009   |   עודכן:  20/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל עובר מהפך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חייל שמאל דהוי שטופח אגו עצמי
מה רצית להגיד  |  20/06/09 17:40
2
אתה מזלזל בצבא השוויצרי?
fdrt43  |  20/06/09 18:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם טוען: לא ידוע אם ראיד עביאת נהרג בלחימה    גדודי אל-אקצה: עביאת היה מפקד הארגון ונהרג לאחר שפתח באש לעבר כוח צה"ל    שוב מוכח, כי אין לסמוך בעיניים עצומות על דיווחי בצלם ויש לבחון בדקדקנות את מהימנותם ושלמותם.
השר מיכאל איתן
לשנות את כללי המשחק באמצע המשחק - זו פגיעה בנשמת אפה של הדמוקרטיה    המיעוט של היום עלול להיות הרוב של המחר    שינוי הכללים צריך להיעשות מכאן ולהבא, ולא בכדי לעוות תוצאות משחק עכשווי
עו"ד יוסף פנדריך
חופש הדת של החייל עדיף על לכידות היחידה    לכידות היחידה איננה מצדיקה חיובו של חייל דתי לשמוע זימרת אישה
טובה ספרא
השבוע צפויה התאהבות דרמטית ואנרגטית, לצד כעסים והתלקחויות    הרומן הזמני עם השווקים צפוי להביא לאכזבה, ובאירן המהפכה לא תתממש אבל תמשיך לתסוס מתחת לפני השטח
ענבל בר-און
כתבת ידיעות אחרונות, אמירה לם, יוצאת בכתבת שער לרגל צאת ספרה של שרי אריסון "לידה"    הכתבה מספקת במה לסגנון ניהול עסקים שונה וחדשני    אך היא שותקת באשר לשאלות מטרידות אשר נוגעות למסירת הספירה הציבורית לטוב ליבם של אנשי העסקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il