X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממשיך לתקוף ואומר שאם היינו מקשיבים למתלהמים בפופוליזם ההרסני והמסוכן של חלק מחברי הקבינט בשנה האחרונה, היינו נמצאים באינתיפאדה שלישית מתייחס גם להמשך דרכו הפוליטית ביחס לחקירות נתניהו
▪  ▪  ▪
יעלון. שקט חסר תקדים [צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה]

"מזל שההגה בצוק איתן היה בידיים של נתניהו, של גנץ ושלי. טוב שלא נגררנו אחרי הפופוליזם ההרסני והמסוכן של חלק מחברי הקבינט. הילדותיות וחוסר האחריות שלהם הייתה משאירה את צה"ל עד היום בעזה". כך אמר (יום ד', 25.1.17) שר הביטחון לשעבר משה יעלון. הוא דיבר בכינוס של המרכז לחקר הביטחון הלאומי של אוניברסיטת חיפה.
בהתייחסות נוספת לצוק איתן, לאור הדיווחים בתקשורת על דוח מבקר המדינה למבצע, דיבר יעלון על תוצאות המבצע והשלכותיו. "כל מערכה צבאית היא מערכה קשה שיש בה אבדות, אבל אני לא יכול להסתכל על צוק איתן ככישלון. מתקפת הרקטות נהדפה תוך שהיא גורמת לנזק מינימלי, הפיגועים הקשים שתכנן חמאס מהים ומהאוויר וגם באמצעות המנהרות כנגד אזרחים סוכלו. הפסקת האש הושגה על-פי התנאים שלנו ללא שום השג לחמאס. טפטופי הרקטות על-ידי חמאס נפסקו. תשתית המנהרות ספגה פגיעה קשה והחשוב ביותר, החמאס חלש ומורתע ותושבי הדרום זוכים לשקט חסר תקדים במשך שנתיים וחצי".
"אי-אפשר להתייחס לביטחון רק דרך כוונת הרובה"
כמו-כן התייחס יעלון לביקורת המושמעת מצד השר בנט, בנוגע לאי-טיפול בבעיית המנהרות "צריך להסתכל על התמונה הכוללת ולא דרך פיר המנהרות. הייתי צריך לפסול מטרות פופוליסטיות ולא אחראיות. הייתי צריך להחליט את מה שנכון ולא פופולרי באותו הרגע. טוב שלא נגררנו אחרי הפופוליזם ההרסני והמסוכן של חלק מחברי הקבינט שכבר עשו פוליטיקה תוך כדי המערכה וממשיכים לעשות זאת גם היום.
"הילדותיות וחוסר האחריות שלהם הייתה משאירה את צה"ל עד היום בעזה במחיר כבד ביותר ובתוצאות רעות מכל בחינה. אם היינו מקשיבים לאותם מדליפים ומתלהמים בקבינט בגל הטרור בשנה האחרונה, היינו מוצאים את עצמנו מזמן באינתיפאדה שלישית. אי-אפשר להתייחס לביטחון רק דרך כוונת הרובה, חוץ מאלה שנשארו בקורס מ"כים", דבריו.
לפי יעלון, החומר בנוגע למנהרות היה זמין ומוכן לכל שר שהיה מעוניין לקרוא אותו. לדבריו, לאחר הבחירות האחרונות ובשל הביקורת שהושמעה בנושא, הוחלט על קיום ימי עיון אליהם לא הגיעו רוב חברי הקבינט "ליום עיון באמ"ן הגיעו פחות מחצי והנותרים בוטלו בגלל חוסר הענות. כשהצגנו את התוכנית האסטרטגית של צה"ל "גדעון" הצעתי לכל שר שרוצה לשבת עם ראש אג"ת, כדי שיסביר לו את פרטי התוכנית, לכמה זמן שהוא מוצא לנכון. אף שר לא ביקש זאת".
על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון ועזיבת הליכוד, אמר יעלון שמדובר ביותר מתפישה מדינית, אלא בנושאים ערכיים "מה זה להתייחס לתקשורת ומערכת המשפט כאליטות ישנות שמפריעות לנו לשלוט? זו בדיוק מערכת האיזונים והבלמים שדרושה לכל דמוקרטיה. אז בתקופה כזו פוגעים בשידור הציבורי? אני שומע שרה וחבר כנסת אומרים שצריך לשלוט בתקשורת? ארדואן לא אומר את זה. הוא עושה את זה, אבל לא אומר את זה".
על מקרה עמונה מתח יעלון ביקורת על הפוליטיקאים המוליכים שולל את התושבים, והביאו למחשבה כי מדובר בהתיישבות חוקית. יעלון ציין כי בתחילה הממשלה קבעה כי תקבל את פסיקת בג"ץ בנושא, אולם לאחר מכן הצביע נגד פסיקה זו. יעלון מציין כי דבר זה הביא לאי הטלת הווטו של ארה"ב במועצת הביטחון של האו"ם בהחלטה 2334 נגד ההתנחלויות.
אשר להמשך דרכו הפוליטית, אמר יעלון שהוא יוצא לדרך חדשה מחוץ לליכוד "אני נערך לבחירות הבאות ולכן הקמתי עמותה שנקראת 'העמותה למנהיגות אחרת'. כבר ברישום הצהרתי שהיא תהפוך לפלטפורמה פוליטית מתישהו, רק החלטתי להשאיר את כל האופציות הפוליטיות פתוחות". יעלון ציין כי חשב שיעבור זמן רב יותר עד שיחזור לפוליטיקה, "אולם יכול להיות שזה יהיה יותר מהר ממה שחשבתי, בגלל כל החקירות האלה שאנו שומעים כרגע עם הארבע ספרות".

תאריך:  26/01/2017   |   עודכן:  26/01/2017
+"בעיית המנהרות חדשה, אין לנו מענה"
11:12 26/01/17  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

יממה לאחר חשיפת גופות שלושת הנערים החטופים דרש השר בנט בקבינט תוכנית לטיפול במנהרות הטרור  ▪  ראש הממשלה טען שאין לישראל מענה לבעיה החדשה הזאת ולעומתו טען השר יעלון שיש תוכנית  ▪  ראש אמ"ן דבק בקונספציה שלפיה חמאס לא מעוניין בהסלמה גם כשחמאס הפר את הפסקת האש

חשיפת מנהרת טרור ברצועה [צילום: דו"צ]
+בקצה המנהרה
11:06 26/01/17  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

הממשלה חייבת התנצלות לתושבי הדרום על שהתעלמה מדיווחיהם על חפירת המנהרות  ▪  אם צה"ל היה באמת מפקיר את אלאור, מלכתחילה לא היה משפט

התעלמו [צילום: דו"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון ברמיזה לבנט: מוביל לאינתיפאדה שלישית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בוגי -היה בג במערכת הבטחון!ח ח ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  26/01/17 23:29
2
הבעיה עם נבואות בוגי, שהן
רפי לאופרט  |  14/02/17 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עידן יוסף, איציק וולף
אושר דוח המאשים את ישראל בפשעים מכוונים בעזה כנגד לא מעורבים וקורא לחקירה בביה"ד בהאג    חברי הכנסת לביא ואלאלוף יצגו את ישראל: "מצג שווא מעוות וראוי לגינוי"
אריאל י. לוין
תוקף גם את נתניהו ואומר שיש צורך במנהיגות שמאחדת את העם, ולא בשנאה אחד כלפי השני    הוסיף ואמר שיש צורך בהנהגה שאיננה חוששת מביקורת ושאין על מה לחקור אותה
אריאל י. לוין
טוען כי יש לעבור לקונספציה חדשה של ניצחון מוחלט; כמו-כן, מציג את משנתו לגבי הקמת אוטונומיה פלשתינית ביהודה ושומרון
איציק וולף
פרוטוקולים של דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני חושפים עד כמה עמוק היה הכשל המודיעיני ערב מבצע צוק איתן    השר יעלון טען שיש להכיל את איום המנהרות ושאסור 'להפשיט' את הפלשתינים לחלוטין מהמנהרות    ראש אמ"ן והרמטכ"ל דבקו בקונספציה שגויה: "עשרות אינדיקציות שחמאס לא רוצה עימות"    השר בנט דרש פעולה תקיפה נגד המנהרות ותקף את הרמטכ"ל: "תהיו סוסים דוהרים, לא שוורים עצלים"
איתמר לוין
הדרג המדיני לא הכין תוכנית מקיפה עליה החליטה הממשלה ביוני 2014    חלק ניכר מן הממ"דים והמקלטים בצפון אינם כשירים    לא הוכנה תוכנית לפינוי מסודר של אזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il