X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכינוס עורכי הדין השנתי בשדרות דנו בהשפעת התקשורת על השופטים והמסקנה הרווחת היא שקיימת השפעה אני סברתי שלעורכי הדין שלנו יש רמת אינטליגנציה בסיסית ולצערי - התבדיתי ודאי יודעים עורכי הדין על מה שנקרא פרסומת סמויה הנכנסת כמעט ישירות למוחנו מבלי שהחושים שלנו מבחינים בה בפועל כי אם השופטים הולכים לשירותים, הם ודאי קוראים עיתונים, ואם הם קוראים - הם ודאי מושפעים
▪  ▪  ▪
משפיעים גם אם מתכחשים לזה [צילום: AP]

איזה חכמים; איזה פיקחים הם עורכי הדין האלה. בכנס השנתי שערכו בשדרות, כאות הוקרה לתושבי העיר על שנות הסבל, הם הסיקו שהעיתונות משפיעה על השופטים.
מזל שהם עורכי דין, משאת נפשם של כל אם יהודייה, ערבייה, או דרוזית.
ואני עד אז דווקא חשבתי שהשופטים הם סופרמנים, לא הולכים לשירותים, ולכן לא קוראים עיתונים וממילא לא מושפעים מהעיתונות. למה אם הם הולכים לשירותים הם ודאי קוראים עיתונים, ואם הם קוראים, הם ודאי מושפעים. כי השפעה על אדם, יש בה מרכיבים מודעים ומרכיבים לא מודעים, ודברים שאנו רואים, קוראים ושומעים משפיעים עלינו גם אם איננו מודעים לכך.
אני סברתי שלעורכי הדין שלנו יש רמת אינטליגנציה בסיסית ולצערי, התבדיתי (וכאן מדובר דווקא בחתך השמן והוותיק ולא ב"פושטקים" החדשים המצטרפים למקצוע מידי שנה). ודאי יודעים עורכי הדין על מה שנקרא פרסומת סמויה (האסורה בחוק), הנכנסת כמעט ישירות למוחנו מבלי שהחושים שלנו מבחינים בה בפועל, על אחת כמה וכמה דברים אותם אנו רואים מול העיניים למשך זמן רב (ובגיל של עורכי הדין בהם מדובר, ובגיל הממוצע של שופטינו, עצירות היא חזון נפרץ).
הכי מקורית הייתה השופטת של השר חיים רמון, השופטת חיותה כוחן. על-פי האמור בסקירתו המאד מקיפה של עו"ד פכטר, מתגאה כבוד השופטת כי העיתונות רצתה לזכות את רמון, והיא ברוב אי תלותה בעיתונות – לא הושפעה.
אז גם חיותה חיה בסרט. על-מנת לתת איזה שהוא בסיס איתן לדבריה, היה עליה להוכיח שהעיתונות פעלה לזיכויו של רמון. ואם יוכח אחרת, הרי שרק על-פי טיעוני השופטת, ברור כי הייתה מושפעת מן היסוד.
ובכלל, כיצד ניתן להוכיח (ברמה מדעית) להיכן נשבה רוח התקשורת באותה עת, ודאי שהייתה עיתונות "בעד" רמון, הייתה עיתונות "נגדו" ועצם ההצהרה הבלתי מדעית לחלוטין, לדעתי, של כבוד השופטת הנכבדה, מעידה על צורך בתירוצים חסרי בסיס ממשי לספק הניכר המקונן בליבה פנימה, בין שהיא ערה לו ובין אם לאו.
יש מספר נקודות ודאיות בסיפור הנ"ל:
1. רמון סוכל כשר משפטים, והיה לפחות שלישי בסדרה אחרי יעקב נאמן ורובי ריבלין.
2. רמון נהג בחוסר תבונה קיצוני שבקיצונים.
3. על רמון היה לשלם לציבור באמצעות כללי המינהל (ככל שהם תקפים לגבי שר) וודאי שלא במישור הפלילי.
4. השר לא עבר עבירה ללא קלון, במעשיו קלון ענק – ללא כל עבירה.
5. נגרם נזק אדיר למדינה לדורותיה, בכך שמורשע פלילי שודרג לתפקיד המשנה לראש הממשלה מיד לאחר שסיים את ריצוי עונשו, ללא תקופת צינון של שעה.
השופטת ובית המשפט, מתוך תמימות וכוונות טובות, גרמו לביזיון ממשי של בית המשפט (אינני מדבר על ביזיון על-פי פקודת הביזיון אלא על-פי רוחה ותכליתה של הפקודה). מי שביזה לכאורה את בית המשפט היה ראש הממשלה אולמרט [צד ג' אשר על-פי הפסיקה נושא באחריות על-פי הפקודה (בעיקר על-פי תקדימיה המשפטיים), לו הייתה ישימה כלשונה].
פרשת רמון הייתה עוד שלב בהזניית המנהל הציבורי במדינת ישראל, ולבית המשפט ולעיתונות היה חלק נכבד בהזנייה זו.
מזל שלפחות הם נותנים כבוד לשדרות, ותהיה זו התרומה השנתית הצנועה של עורכי הדין, לקהילה בישראל.

תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  27/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
ראש מדינה ערבית שאינו מכיר בישראל כמדינת העם היהודי - כמוהו כהיטלר וכקודמיו (פרעה ועמלק) מבחינת היחס אל היהודים ואל מדינת היהודים. תומכי השלום אמורים להתנגד להתגרענות אירן, כמו גם להקמת מדינת טרור פלשתינית לאורכה של מדינת ישראל
גרשון אקשטיין
אכן ניתנו נאומים מכוננים ע"י אובמה ונתניהו, עדיין שורר ערפל לגבי העתיד, אך לא קשה לנבא מה תהיינה האפשרויות לאור המצב החדש    האם הולכים להסדר, או מה שהיה הוא שיהיה, או התחדשות מאבק דמים
רפי מן
"הילדה הבוכה" מווייטנם, "האיש הנופל" מהתאומים, "איש הטנק" מכיכר טיאננמן, וכעת הסטודנטית מטהרן    צילום דרמטי של דמות אחת, קונקרטית, ברגע של משבר, הוא משהו שרעיונות, תנועות ומהפכות אינם יכולים בלעדיו
רפי פרידמן
חטאו הגדול של בניזרי איננו ניצול קשריו, כי אם ניצול כישוריו. אילו לא היה ניחן בשלמויות ייצוגיות מופלאות שכאלה - מתת אלוה ממעל - ספק רב אם הייתה יד האספסוף התקשורתי מבקשת אותו
לימור בן-חיים
היוגורט מהווה חלק חשוב ביסודות התזונה הים-תיכונית, הידועה כיום מחקרית כקשורה באריכות חיים ובהקטנת תחלואה ותמותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il