X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נועם בדין פובליציסט מרכז תקשורת חברתית שדרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חצי שנה לעופרת יצוקה אך היום יותר מתמיד נראה כי לאירן השפעה רחבה על המתרחש ברצועת עזה בן טיפוחיה של אירן, ארגון החמאס, ביצע מהפכה שהציבה 1.4 מיליון פלשתינים תחת שלטון "חמאסטן" צבאי, איש לא חשב כיצד ישפיע הדבר על אזרחי דרום ישראל
▪  ▪  ▪
החמאס. בסיס צבאי אירני [צילום: AP]

בעוד שהעולם צופה בהתפתחויות באירן על במות ה-Youtube, לאזרחי דרום ישראל מזמן כבר היו כיסאות בשורה הראשונה.
עוד בטרם ניתקה מדינת ישראל מיישוביה היהודיים מרצועת עזה באוגוסט 2005, הבטיחה הרשות הפלשתינית שטחים רבים מיישובים אלו לחמאס. ארבעה חודשים לאחר מכן, בינואר 2006, נחל ארגון החמאס ניצחון מדהים בבחירות לרשות הפלשתינית, שהוביל להסכם מכה במרס 2007 - הסכם אשר חייב את הרשות הפלשתינית לחלוק עם החמאס את כל אמצעי הסיוע החיצוניים המתקבלים על ידה.
ההתפתחויות הנ"ל הציבו את ארגון החמאס בעמדה אסטרטגית, ממנה היה מסוגל החמאס לשגר טילים לעבר מדינת ישראל, הרבה לפני המהפכה הצבאית שביצע.
טקטיקות הטרור של החמאס האירני הפכו לחלק בלתי נפרד מחייהם של תושבי שדרות. לאחר ספיגה של מתקפות טילים מתמשכות במשך יותר משמונה שנים, הפכה שדרות לעיר היחידה בעולם במאה ה-21 הנמצאת תחת מצור ממושך.
בשנת 2008 משטר החמאס העזתי היה אחראי לירי של יותר מ-3,300 טילי קסאם, פגזי מרגמה וטילי גראד לעבר הנגב המערבי ודרום ישראל, עלייה של 50% לעומת השנה שקדמה לה.
בחלוף חמישה חודשים ממבצע "עופרת יצוקה", במסגרת "הפסקת האש", ירה החמאס למעלה מ-215 מיני טילים לעבר מדינת ישראל. האם מישהו מונה בכלל את מספר הפעמים בהם הוכרזה הפסקת אש כושלת בין ישראל לחמאס בשנתיים האחרונות?
עבור תושבי שדרות, 'הפסקת האש' השלישית שלאחר 'עופרת יצוקה' בין ישראל לחמאס הינה כושלת כקודמותיה ואינה מפתיעה כלל. בדיון בכנסת שנערך ב-17 ביוני, הזהיר ראש השב"כ יובל דיסקין ש"החמאס ממשיך להעצים את כוחו, לייצר טילים בעלי טווח פגיעה ארוך יותר ולהבריח טילים איכותיים הרבה יותר לתוך הרצועה". לאור המידע הזה, כל אזרח בדרום ישראל יודע שההסלמה המסיבית נמצאת ממש מעבר לפינה ושהיא עומדת לאלץ מעל מיליון ישראלים לנוס על נפשם ולתפוס מחסה בחדרים מוגנים ובמקלטים.
שושנה סוויסה, מחנכת בגן ילדים בשדרות, סיפרה לאחרונה למרכז תקשורת חברתית שדרות ש"אפילו היום, בימים היחסית שקטים שעוברים על שדרות, אנחנו מקיימים תרגילי בטיחות עבור הילדים בני השלוש שבגן. הסגל מלמד אותם כיצד לרוץ לעבר המרחב המוגן בתוך 15 שניות מרגע הישמע אזעקת ה'צבע אדום'".

הפיכת החמאס לאנושי, הזמנת אירן

כיום, החמאס נתפס יותר כארגון התנגדות בקרב סקטורים פוליטיים ברחבי העולם, כאשר מחוות הקבלה הגדולה ביותר נעשתה לאחרונה על-ידי נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר, שביקר בעזה בחודש יוני. קרטר ביקש מהאיחוד האירופי להסיר את החמאס מרשימת ארגוני הטרור.
אין זה מפתיע שארגון טרור כמו החמאס, אשר רצח ופצע אלפי ישראלים באמצעות פיגועי התאבדות וירי טילים, מקבל כיום הכרה ולגיטימיות של גוף ממשל. אם הנשיא האירני, אחמדינג'אד, מוזמן לפתוח דיון בנוגע לזכויות אדם באו"ם ולאחר מכן מוזמן לפגישה עם נשיא שוויץ, הכל אפשרי. בינתיים, כל מה שנותר לתושבי שדרות ולאזרחי לדרום ישראל זה להתכונן לסיבוב נוסף של טרור הטילים בחסות אירן, שיגיע ממשטח השיגור העזתי, מתישהו בעתיד הקרוב.

הפיכת עזה לבסיס צבאי אירני

במהלך "הפסקת האש" השנייה של ישראל והחמאס שהתקיימה באופן רשמי בחודשים יוני-דצמבר 2008, לא בזבז החמאס אפילו רגע בהרחבת יכולותיו הצבאיות. מקורות מודיעיניים ישראלים מאשרים שהחמאס חפר בין 400 ל-600 מנהרות הברחה המחברות בין עזה לסיני, על-מנת "לייבא" רובים, טילים, חומרי נפץ, כספים, מחבלים, נפט, דלק, מתכת, בגדים, אלקטרוניקה, ואפילו אריה עבור גן החיות של עזה - מהלך שהניב למשטר החמאס רווח של בין 50-30 מיליון דולר בחודש מחפירת המנהרות ומהסחורות שהוברחו דרכן.
ההשפעה והמעורבות האירנית ברצועת עזה הגיעה לשיאה בקיץ של שנת 2008. בקיץ זה הוברחו לרצועה מאות טילים אירניים אשר נורו לעבר אזרחי דרום ישראל חודשים ספורים לאחר מכן, במסגרת פעולת צה"ל האחרונה ברצועה. באותו הזמן, אימן משטר החמאס רבבות נשים וילדים עזתיים, כהכנה לתגובה צה"לית צפויה למשטר הטילים שלו.

מרכז תקשורת שדרות
כותב המאמר הינו הינו צלם עיתונאי, המתגורר בשדרות. לפני שלוש שנים הקים את עמותת 'שדרות - מרכז תקשורת חברתית' ועומד בראשה. כתבות שכתב פורסמו בכלי תקשורת רבים בארץ ובעולם ביניהם Jerusalem post, Los Angeles Times ,BBC, The New York Times, CBN News, The Sunday Times ועוד.
תאריך:  28/06/2009   |   עודכן:  28/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן כשכן קרוב - חצי שנה לעופרת יצוקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף שכן קרוב מאח רחוק??
איציק בת ים  |  29/06/09 10:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פלד
"כשהנכים מלווים ע"י אנשים "בריאים", לא מתייחסים לנכים. שאלות מקוממות כמו: איזה מידה הוא לובש? מה המידה שלו? איזה צבע הוא אוהב? וכדומה, נשאלות ללא בושה, כאילו הנכה אינו קיים"    ראיון מיוחד עם נשים גיבורות הנשואות לגיבורי צה"ל
צבי גיל
הבאת אנשים לארץ ישראל על-מנת שיראו ויתרשמו מתוכנה היא הדרך האולטימטיבית לנהל איתם סיג ושיח. מפגשים יש להם תמיד ערך חיובי, אם לא בטווח הקצר הרי בטווח הביניים או אפילו כהשקעה לטווח הארוך
גרשון אקשטיין
מצב הסופרים הנו בכי רע - אם שפר עליהם גורלם - הם מרוויחים משהו, אם לא - הם מרוויחים שקלים בודדים
עמוס שריג
נתניהו וחבר מרעיו לא היו מעיזים לנסות להעלות את החוק המאפשר לשבעה ח"כים לפרוש ממפלגתם ולהיחשב לסיעה אילמלא הסכמתו בשתיקה של מופז למהלך הנפסד הזה. כל ניסיונותיו להיתמם לא יצלחו. הוא כבר צעק פעם אחת "זאב, זאב", אבל הסתבר שזה דווקא "שפן, שפן". לכן רק תם או מטומטם יאמין לו, ובפוליטיקה אין הרבה מהסוג הראשון
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מגלה איפוק בדיווחים על מות מייקל ג'קסון    מעריב ו"ישראל היום" לא    ומה צריך לעשות צעיר שנפצע קשה בהפגנה כדי להגיע לכותרות העיתונים החילוניים?
רשימות נוספות
לא ייחקר חשד להסתה נגד ח"כ אחמד טיבי  /  רותי אברהם
מצרים פותחת את מעבר רפיח לשלושה ימים  /  יואב יצחק
ישראל מציעה מו"מ בילטרלי  /  עידן יוסף, צבי נצי"ב
אהרן ברק עוכר ישראל  /  עו"ד יוסי דר
מן הדהימה של מוחמד ועד לטלאי הצהוב  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
הברק שטועה ומטעה  /  דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il