X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמא-תקשורת נהנתה משנות כהונתו של רמון בכנסת ובממשלה. מדי יום ביומו ניתן היה לנהל שעה או שעתיים של תוכניות או למרוח בעיתון שורות על גבי שורות. ועתה, הבייבי של התקשורת עוזב
▪  ▪  ▪
בן טיפוחין תקשורתי. רמון [צילום: AP]

מי שפותח את העיתון, לא משנה איזה, או מאזין לרדיו, אינו יכול שלא לחוש את האבל העמוק שירד על התקשורת עם עזיבתו של חיים רמון את החיים הפוליטיים, לעת עתה. אין צורך להשתאות על כך, כי הרי התקשורת היא זו שבנתה דמות פוליטית כלבבה: יפה תואר, רהוט דיבור, נשכן ובר פלוגתא של רבים מבין הפוליטיקאים. ואיך אפשר לשכוח את עובדת היותו חברו הטוב של ה"מטאור" הפוליטי, אריה דרעי.
התקשורת נהנתה הנאה רבתי משנות כהונתו של רמון בכנסת ובממשלה. מדי יום ביומו ניתן היה לפתוח באמירה זועקת או קנטרנית, למלא שעה או שעתיים של תוכניות או למרוח בעיתון שורות על גבי שורות. ועתה, הבייבי של התקשורת עוזב.
מעשיו של רמון לא עניינו את התקשורת מלבד אותם טריקים פוליטיים שהזינו היטב את סדר היום הפוליטי שנקבע על-ידי התקשורת עצמה. דרכו הפוליטית של רמון לא הייתה סוגה בשושנים אך גם לא בקוצים ממש. המעטפת התקשורתית הייתה הדוקה ותמיד עין אחת הייתה צופיה שמא "נער השעשועים" של הפוליטיקה לא ייפגע.
הכל זוכרים את נאום "הלוויתנים" והטחת אשמה בכל אותם עסקנים פוליטיים שמלאכתם הייתה מלאכה מלוכלכת. לעומת זאת, מעטים זוכרים אולי את תקופת היותו של מר רמון יושב-ראש ההסתדרות, אשר יחד עם חברו הטוב, עמיר פרץ, הביאו להיעלמותו של ה"דינוזאור" הבלתי רלוונטי, כהגדרתם. שני סוציאל-דמוקרטים בהכרתם אשר הביאו, בהיסח הדעת או במתכוון, לגל ההפרטות ביותר במדינה. נכון שלא הם עצמם דחפו להפרטה, אך כאשר ההסתדרות בתקופתם הייתה גופה מתה, ה"לוויתנים" של ההפרטה הסתערו על טרפם מבלי שמישהו יוכל לעצור בעדם. מפעלי "חברת העובדים" הופרטו והפועלים שעד אז נהנו מזכויות עובד רחבות, הפכו בן רגע או למובטלים או עבדים. הדינוזאור אבד מן העולם. למען האמת ההיסטורית ייאמר, שרבים וטובים ייחלו לרגע זה אך לא תיארו לעצמם שבעוד כמה עשורים לא רבים, הם ירגישו היטב את מחסור הדינוזאור.
לזכותו של מר רמון יש לזקוף את ההצלחה בחקיקתו של "חוק בריאות ממלכתי" שאמור היה להביא למתן שירותי רפואה טובים יותר בעבור מעט יותר כסף. כל מי שמכיר היטב את המצב בתחום הרפואה יודע שלא זו בלבד שמערכת הבריאות לא "הבריאה", אלא שכיום האזרחים נדרשים לשלם סכומי כסף גדולים הרבה יותר עבור שירותי בריאות מועטים יותר. ולא רק זו: הרפואה הפרטית המיועדת לעשירים בלבד פורחת ואילו המסכנים אינם זוכים לטיפול שוויוני. נכון שאף פעם לא היו שירותי הבריאות שוויוניים, אך כיום הפערים הלכו וגדלו בצורה שלא ניתן לתארה.
רמון היה חבר בגוורדיה הצעירה של מפלגת העבודה או המערך, ואם אתם מתעקשים, תקראו לה מפא"י ההיסטורית. חבורה של רפורמאטורים צעירים שכל מבוקשם היה לשנות את הסדרים המזכירים מפלגות ממקומות אחרים. ודאי שבין הקוראים יימצאו רבים אשר יביאו את שמחתם על היעלמות-כמעט של מפלגה היסטורית זו. תככים בלתי פוסקים, עסקנות מן הדרגה הנמוכה ביותר, כל אלה היו לרועץ למפלגה שהקימה מדינה ובנתה אותה מן המסד ועד הטפחות. יש למפלגה זו חטאים משלה והיא איננה נקייה משגיאות נוראיות שעשתה, אך מכאן ועד למה שהיא היום, ההבדל עצום.
חיים רמון אחראי ישירות לדמותה של מפלגת העבודה היום. נכון שמדי פעם הוא קפץ מכאן לכאן, אך את ה"זכות" המפוקפקת הזו של הבאת מפלגת העבודה למה שהיא כיום לא ניתן לקחת ממנו.
עתיד מזהיר היה לחיים רמון במפלגת קדימה שהוקמה בעזרתו הגדולה. לרגע היה נדמה שה"מפץ" הגדול עליו דיבר רמון במשך שנים הולך להתגשם. חולשה של רגע, ציניות ישראלית טיפוסית ואולי שכרון כוח, כל אלה הביאו את רמון לטעות כטירון באותה פרשה עליה נשפט וריצה את עונשו. אך נפילתו זו כנראה הייתה קשה מכל. גם הצלחתו של נתניהו להרכיב ממשלה לא הוסיפה ל"בריאותו" של רמון. לכן החליט ללכת לאחר כמעט שלושה עשורים בפוליטיקה הארצית. האם זו אבדה לפוליטיקה אם לאו, ימים יגידו.

תאריך:  29/06/2009   |   עודכן:  29/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התקשורת מתאבלת: יקירי חיים הולך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עכשיו יש מי שיהרוס את קדימה
יוחנן  |  29/06/09 20:48
2
ידו של רמון הפכה לחלודה זהב
אנטי מידס  |  29/06/09 21:47
3
ברוך שפטרנו מעונשו של זה ל"ת
מיסטר X  |  29/06/09 21:58
4
התקשורת צבועה כרגיל, ממליכה
בת עמי  |  30/06/09 06:10
5
ברוך שפטרנו
ברוס  |  30/06/09 10:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
"שתי מדינות לשני עמים", אינו אלא השלב שהוסיפו הערבים בדרך להשמדתנו אחרי שאיבדו את יהודה ושומרון ב-67'. זיקתנו אל הארץ הזו, כולל שמירת אמונים מדהימה ב-2,000 שנות ניתוק, הינה חסרת תקדים בהיסטוריה    "שתי מדינות לשני עמים" - פג תוקף
חיים נוי
ביקורת למחזה יום גג - המועלה בתיאטרון בית צבי, רמת גן
שרית שינה-מגרם
מחקרים מראים כי עולה יותר ויותר האפשרות, כי לסידן בפרט ולמוצרי החלב בכלל, יכולת להשפיע על משקל הגוף, על מסת השומן ועל הסיכון למחלות כרוניות
רפאל ישראלי
עצם השוואת מעמדו של גלעד לזה של פושעי חמאס, תוך הטחת ביקורת על ממשלת ישראל על שאינה נכנעת לתכתיבי ארגון הטרור, אינה מבשרת טובות על כוח העמידה של חברתנו, ואינה הוגנת כלפי ההנהגה שלנו, החייבת לשאת באחריות לכניעה כזו
ד"ר חיים משגב
בניזרי והירשזון נהנו מן הקירבה לקופה הציבורית - וזה רע. אבל יש רבים בשירות הציבורי שעושים מעשים מטרידים יותר: הם פשוט מפירים את האמון שהציבור נותן בהם, בבוטות שבה הם נוהגים בעבודתם או ברשלנותם - ובכך פגיעתם בציבור קשה וכואבת פי כמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il