X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד בטנה הצבה של המתנחלת מיצהר ומתפוח, או, לחילופין, רחמה המתרחב של אקדמאית באריאל - הפכו ממצג גיניקולוגי מבעד לאולטרסאונד לשיחות סלוניות בטרקליני פאר ברחבי העולם, מלאכת ההרכבה של הפצצה האירנית כבר מגיעה לשלב המכה בפטיש
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן [צילום: פלאש 90]

זיכרו נא את הרגעים הדרמטיים-ההיסטוריים הללו בתולדות הדיפלומטיה העולמית: בחודשים האחרונים מסתמנת בה תפנית אסטרטגית חדה, ברוטאלית ומדאיגה; זאת כמובן, בכל הקשור לישראלים; אולי ישראלים בלבד.
חקרתי ולא מצאתי: סוליות-העור בנעליו המהודרות של הנשיא האמריקני חוסיין (אובמה), כפי שטרח להנציחן במצלמת הבית-הלבן בשיחתו עם בנימין נתניהו; אולי פרי עצה של ישראלים גולים, מומחים להשפלת בני עמם - אינן מייצגות פולקלור שבטי או מנהג עמים או אפילו תרבות שליטים; זאת אף לא בכל תולדותיה של הממלכה האפריקנית קניה - מולדתו השנייה של הנשיא בן-התערובת.
כך ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת מגזע היהודים, רשם, בשבועיים האחרונים, הישג דיפלומטי מזהיר בייעוץ פוליטי חינם-אין-כסף לרפובליקת בננות זרה. הצעד היה מבחינתו מרשים: גם דמוקרטי למופת וגם ג'נטלמני למהדרין... כמו מנהל תעשיה זעירה בפרברי בירתו, בחר להזיז אנשים, במקום להניע תהליכים.
אין לי דבר נגד יַשרוּת ויְשִירוּת אפילו במישור שבין מנהיגים, אלא שנאה דורש - נאה מקיים. דמוקרטיה תהא דמוקרטיה גם אם בממלכת עזה היא מעמידה רַבּי מרצחים. אם השכלת לראות בה שיטה בלעדית ליישוב סכסוכים - כבד אותה. למצער - כבד את בוחריה החשוכים בעזה הסוררת, כמו את אלו הנאורים בפריז המתהוללת.
יתרה מזאת. כבוד האדם וחירותו חשובים כערך-יסוד במדינות המפותחות, וערך הוא ערך גם אם ביטוייו המתחלפים נוגדים לכאורה את תפיסתך האסטרטגית הנוכחית. על-אחת-כמה-וכמה, כשמדובר במיופה-כוח הציבור, שהניח את בשורתו הפוליטית למבחן בפני עמו וקצר הישגים אלקטוראליים של ממש.
מרגע זה ואילך סטירת לחי בפניו של נושא אמון הציבור כמוה כפגיעה ישירה ברגשותיהם האישיים של כל בוחריו ושולחיו, דוברי עברית כדוברי רוסית, דוברי אנגלית כדוברי צרפתית; בהם, כידוע, מאופיינת מפת האוכלוסין של אזרחי ישראל.
עם זאת, התמונה המסתמנת היא ברורה: התרבות הפוליטית העכשווית של ברית נטו מתהדרת כעת, לא בנוצות איטלקיות ולא בנימוסים בריטיים, אלא בסוליות נעל ובשפת רחוב. האריסטוקרטיה המערבית בוחרת לאמץ, כאופי נרכש וכתדמית מאומצת, השתלחויות גסות, התפרצויות זעם ותכתיבים מאויימים.
שמא הלשון המשתלחת מארמון האליזה, כמו הרגליים השלוחות מן הבית הלבן, הן נגזרות מתחייבות מהליכות וגינונים מלכותיים חדשניים, כלפי כל עם ולשון? מסופקני. בעוד בטנה הצבה של המתנחלת מיצהר ומתפוח, או, לחילופין, רחמה המתרחב של אקדמאית באריאל - הפכו ממצג גניקולוגי מבעד לאולטרסאונד לשיחות סלוניות בטרקליני פאר ברחבי העולם, מלאכת ההרכבה של הפצצה האירנית כבר מגיע לשלב המכה בפטיש.
בעוד במזרח המוסלמי כבר מתנסים בהארכת טווחים לפצצות גרעין מפותחות, הרי שבמערב האינטליגנטי בוחנים תמונות לווין, הסוגרות זוויות תקריב על פחונים עלובים, המרשרשים ברוח מצויה שבהרי שומרון.
האמת איפוא חייבת להיאמר: אם הבחירה של אביגדור ליברמן, שמבכר את משרת שר החוץ, היא להיראות רע בעיני מארחיו, כמו מבעד למשקפיים הצרות של סוגרי השערים בפני פמלייתו, אל מול הבחירה באינטרסים הקיומיים לדורות של בני עמו, שרידי החרב - כי אז ההכרעה היא מתבקשת.
ליברמן יודע זאת היטב ויפה איפוא זהירותו היתרה: אילו היה צועד מעדנות ברחבי העולם, כקודמו המפורסם ביותר בתפקידו כשר החוץ של ישראל (שמעון פרס) - הרי שזקנו ושפמו היו מכבדים כל חזית קדמית בעיתונים אירופיים ואמריקניים רבי-מוניטין.
אילו היה מתהדר בסחורה לא לו, מנת חלקן של קרבות, דמים וייסורים, כמו קרקעות שומרון ויהודה, ומציע דונם פה ודונם שם לכל הממעיט במחיר - לא היה מוצא ליברמן רגע דל, כדי שלא יכזב את משחריו במסך זה ובמצג אחר על פני מרחביה האין-סופיים מעצמת המדיה, המרצדת נוכחו בהבזקי תהילת עולם.
אלא שהבחירה בידיו של אביגדור ליברמן היא להיראות עתה רע. אפילו רע מאוד. שומה על שר החוץ לנהוג כשר אוצר; שנוא ואפילו מתועב, בעיני כל בעל אינטרס ולוביסט.
הבחירה היא איפוא בחיים, והחיים מחייבים צעדים לא פופולריים.

תאריך:  30/06/2009   |   עודכן:  30/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן: לא לחשוש מלהיראות רע
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק.כל מילה בסלע
צודק.כל מילה בסלע  |  1/07/09 01:30
2
נכון אמרת,
הניה  |  1/07/09 08:15
3
להניה - מה הבעיה בסגנון
משה יזרעלוב  |  1/07/09 11:36
4
יישר כחך ידידי ל"ת
יהודי מארץ ישראל  |  1/07/09 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בארי הולצמן
הרפורמה במקרקעי ישראל נדרשת וחשובה - עכשיו הגיע הזמן להסדיר את זכויות החקלאים בחלקת המגורים!
אלכס לוין
מר שטייניץ, לאחר חשבון פשוט של תשלומים ומיסים אחרים אותם משלם האזרח קשה-היום, עדיין מצפונך מתיר לך להטיל מס בריאות נוסף על החלשים? לאיזה שאול תביאו את העם אתה ונערי האוצר המדושנים?
פרופ' הלל ויס
במסכת כה סבוכה של בגידה פרי מעשיהם של ונכונותם של יהודים רבים מאוד להיפטר מעירם ומארצם - רק חוסנו של הציבור החרדי והדתי יכול לעמוד בפרץ
מוטי פלד
"משנאייך ומחריבייך מתוכך יקומו" מצהירים חוגים קיצוניים, וציבור רחב מתחיל להבין ולהאמין. מצופה מאנשים בוגרים ומשכילים בישראל שילמדו מניסיונם האישי ומההיסטוריה של העם היהודי, לפחות החל משואת היהודים באירופה וכלה בימינו אלה, הניסיון מראה שאין לסמוך על אף אחד, גם לא על הדמוקרטיה...    פנייה אישית לאהרן ברק
אריה דרוקמן
בעקבות הונאת מיידוף בארה"ב ראוי שנבדוק גם את מצבנו    בפועל, אנו יודעים מעט מאד על יתרות ותנאי החסכונות שלנו    אומנם אנו מקבלים דוחות אולם גם אצל מיידוף קיבלו דוחות...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il