X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האפשרות שטיפולי פוריות "יצליחו מעבר למתוכנן" צריכה לעמוד לנגד עיניה של כל אישה קיימת חשיבות לכך שאישה חד הורית או גם בני זוג שאינם מעוניינים בשום אופן לגדל תאומים יהיו ערים להשלכות ויבקשו מהרופא כבר בשלב הטיפולים להשתיל לרחם בכל מחזור רק עובר אחד
▪  ▪  ▪
להיערך מראש לקשיים הכרוכים בגידול תאומים

ההתקדמות בהצלחות בטיפולי פוריות והאפשרויות שיש לנשים להביא לעולם ילדים עם תרומת זרע הביא להתרחבות של תופעה שבעבר כמעט שלא הכרנו – אם חד הורית שמגדלת לבדה תאומים.
גידול תינוק היא משימה קשה, כפי שיעיד כל זוג הורים. גידול תאומים היא משימה קשה הרבה יותר מכפליים, ושני בני הזוג כורעים תחת הנטל. לכן גידול תאומים על-ידי האם לבדה נראה כמשימה בלתי אפשרית.
האפשרות שטיפולי פוריות יצליחו מעבר למתוכנן ויניבו הריון של תאומים צריכה לעמוד לנגד עיני כל אישה. בתהליך הטיפול כל שניתן לחשוב עליו הוא להצליח סוף סוף ולהשיג את ההיריון, אך יש לקחת בחשבון גם אפשרות קליטה של יותר מעובר אחד אם מדובר בהפריה חוץ גופית.
הנהלים הקיימים אינם מאפשרים דילול עובר אחד מתוך שניים אם אין לכך סיבה רפואית, לכן קיימת חשיבות לכך שאישה חד הורית או גם בני זוג שאינם מעוניינים בשום אופן לגדל תאומים יהיו ערים להשלכות ויבקשו מהרופא כבר בשלב הטיפולים להשתיל לרחם בכל מחזור רק עובר אחד. בכל מקרה, זו החלטת המטופלת בשיתוף ייעוצו המקצועי וניסיונו של הרופא. לאחר השתלת העוברים לרחם, אין כבר אפשרות לסגת לאחור.
כדאי לאישה חד הורית שממתינה ללידת תאומים לנצל את חודשי ההיריון היטב להיערכות להתמודדות הלא פשוטה שמצפה לה. צריך לייצר מערך של תמיכה הן לחודשי ההיריון המתקדמים שבהם התנועה קשה ומוגבלת והן לתקופה שלאחר הלידה.
אם האם לעתיד בעלת אמצעים כלכליים, הרי שכל עזרה בתשלום היא מבורכת. כדאי לעשות בדיקה מקיפה של האפשרויות הכלכליות מאחר ומדובר בהוצאות לא מעטות ש"נוחתות" בבת אחת.
בנוסף לשכירת השירותים של מטפלת או בייבי-סיטר, יש לגייס בני משפחה וידידים. אם האישה אינה צעירה, הרי שאמה מן הסתם כבר מבוגרת ולכן יכולת העזרה תהיה מוגבלת, אבל אי-אפשר לוותר על שום סיוע ו"צו הגיוס" מחייב את כולם בכל גיל...
חלק לא מבוטל מהריונות עם תאומים מסתיימים בלידה מוקדמת שכרוכה לעיתים בשהות של הילודים בפגייה – גם לסיטואציה כזו כדאי להיערך מבחינת המשמרות בבית החולים.
לא מומלץ לחשוב בסגנון הישראלי כל כך של "יהיה בסדר", כי התמודדות עם תאומים ללא בן זוג היא משימה שלא הכרתן מהעבר, גם אם עברתן שרות צבאי קרבי...
אל תחכו עם ההיערכות יותר מדי כי אתן עלולות להידרש לפתע לשמירת הריון שתרתק אתכן למיטה שבועות או אף חודשים. לאחר הלידה תמצאו את עצמכן חוזרות הביתה עם זוג עוללים צווחנים בלי לדעת מה לעשות קודם ואיך להתמודד איתם.
זמן פנוי לעצמך נשמע כמו מותרות בלתי אפשריות לאימא חד הורית עם תאומים, אבל אני מאמינה שכל אדם בכל מצב צריך למצוא את הדרך לפנות כל יום או כל שבוע זמן לעצמו, לתחביביו, לפגישה עם ידידים או סתם לשבת ולהירגע ללא מעש. מי שלא תדאג לעצמה, סופה להישחק והגוף יתבע את ה"חופשה" שלו על-ידי מחלה או בדרכים אחרות. לכן, גם אם חד הורית לתאומים, כמו כל אם, יכולה וצריכה לקחת את פסק הזמן לענייניה בלי נקיפות מצפון.

עפרה ליאור מלווה נשים וזוגות בטיפולי פוריות והורות
תאריך:  01/07/2009   |   עודכן:  01/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם חד-הורית עם תאומים - איך עושים את זה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רות פורסטר
הנוהל האומלל של ניכוי שליש בשל התנהגות טובה הוא בסך-הכל שסתום ללחץ בבתי הסוהר ואין לו דבר עם שיקום האסירים או הרתעתם מביצוע עבירות נוספות. על רציביסטים שמעתם?
ד"ר אברהם בן-עזרא
האם הרשות יכולה לחייב אזרח לשלם את עלות תיקון הביוב בשטח המקרקעין שבבעלותו? לא! היטל הביוב צריך להקבע (על פי חוק) לפי שטח המקרקעין, אך לא לפי היקף העבודות הנדרשות
הרב ישראל מרגלית
האם כאשר רוצים להשתמש במזון לצורך הגנה עצמית יש בכך עבירה על האיסור לבזות את האוכל
אלי ולנר
טוען מנהל רשות המים שאל לצרכן המים הממוצע לדאוג – הוא לא אמור לשלם על צריכה יתרה את הקנס הקרוי "מס בצורת". ניתוח סטטיסטי פשוט מראה שאין הדבר כך - להלן תרגיל פשוט ביסודות הסטטיסטיקה גם למי שאינו מומחה גדול בחשבון
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות מתעקש על קו משברי בסיקור יחסי ישראל-ארה"ב    ומעביר את המוסף היומי לרשות ילדים    ואיפה השמעון מזרחי של העיתונאים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il