X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התייחס במישרין לטרור המוסלמי ולמוסלמים הקיצונים מבהיר שארה"ב אינה מטיפה כיצד לחיות מביע תקווה שהאירנים יקבלו "משטר צודק" אומר שאם שלוש הדתות של אברהם ישתפו פעולה - ניתן להגיע לשלום בעולם
▪  ▪  ▪
טראמפ. למנוע מקלט [צילום: איוון ווצ'י, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, קורא למדינות העולם המוסלמי להתייצב בראש המאבק נגד הטרור המוסלמי והמוסלמים הקיצונים. טראמפ דיבר (יום א', 21.5.17) בפסגת המדינות המוסלמיות שהתכנסה בריאד, לרגל ביקורו בסעודיה.
טראמפ השתמש פעם אחת בנאומו במילים "טרור מוסלמי וקיצוניות מוסלמית", בניגוד לתחזיות לפיהן לא יזכיר במפורש ביטוי זה. לצד זאת הדגיש טראמפ, כי ארה"ב לא תכפה על איש את ערכיה - ובכך הבהיר שוושינגטון לא תתנה את שותפותה עם מדינות אחרות בכך שיאמצו ערכים של דמוקרטיה, חרות ושוויון.
"הרוב המוסלמי חייב ליטול את ההובלה במאבק נגד הקיצוניות", אמר טראמפ, לאחר שהזכיר את עסקת הענק בת 110 מיליארדי הדולרים עם סעודיה שלדבריו תסייע לריאד "להשתתף באופן פעיל יותר בהבטחת הביטחון והיציבות". טראמפ הדגיש, כי לא הגיע לאזור כדי להטיף לתושביו כיצד לחיות ולעבוד את האל, אלא כדי להציע שותפות במאבק בטרור ובקיצוניות. "בעזרת האל, פסגה זו תהיה תחילת הסוף של אלו המפיצים טרור, ונתפלל שגם תחילת השלום במזרח התיכון ואולי בכל העולם. ניתן להשיג זאת רק על-ידי הבסת הטרור והאידיאולוגיה המזינה אותו".
טראמפ ציין, כי מדינות המזרח התיכון והעולם המוסלמי נפגעו מן הטרור יותר מכל אזור אחר בעולם, בפעולות של אל-קאעידה, דאעש, חמאס ודומיהם. הוא שיבח את המסורת הערבית בתחומי ההשכלה, המדע והאמנות, באומרו שהטרור הורג לא רק קרבנות אלא גם הורס דורות של חלומות. "הפוטנציאל של האזור מעולם לא היה גדול יותר, אבל הוא נפגע מהטרור - שלא יכולה להיות איתו שום פשרה, ושלא ניתן להתעלם ממנו".
טראמפ המשיך במסר דתי-למחצה: "בכל פעם שטרוריסט רוצח אדם ונושא לשווא את שם האל, זהו עלבון לכל אדם. הם אינם עובדים את האל אלא את המוות. אם לא נתייצב מאוחדים מול איומים אלו - נישפט לא רק בידי עמנו ובידי ההיסטוריה, אלא גם בידי האל. זה אינו מאבק בין תרבויות אלא בין ברברים לאנשים הגונים, שמנוהל בשם הדת נגד מי שרוצים להגן על אמונתם וחייהם. זהו מאבק בין טוב לרע", הכריז.
"איננו רואים את דתם של הקורבנות אלא רק שכולם ילדי האל. הטרור התפשט בכל העולם, אבל המסלול לשלום מתחיל בארץ קדושה זו. ארה"ב מוכנה להוביל, אבל ארצות המזרח התיכון אינן יכולות לחכות בארה"ב תעשה זאת עבורן. עליהן להחליט איזה עתיד הן רוצות ואמריקה לא תחליט במקומן", אמר טראמפ והגיע לאחד משיאי נאומו: "תעיפו אותם. תעיפו אותם מבתי התפילה, תעיפו אותם מהקהילות, תעיפו אותם מארצכם הקדושה".
טראמפ הצהיר, שארה"ב מחויבת למאבק בטרור, תנטוש אסטרטגיות שלא עלו יפה ותפעיל אחרות. לדבריו, הברית נגד הטרור צריכה להתבסס על ערכים משותפים, אינטרסים משותפים והשכל הישר. הוא הבטיח שלשותפיה של ארה"ב לא תהיה כל סיבה לפקפק במחויבותה למאבק בטרור, ושמאבק זה יפעל על-פי הניסיון בשטח ולא על-פי מחשבות תיאורטיות. "כל מי ששותף למטרתנו יהיה בעל בריתנו: להביס את הטרור ואת האידיאולוגיה הרקובה שלו".
הצעד הראשון, המשיך טראמפ, צריך להיות מניעת מחסה מכל טרוריסט בכל מקום. בהמשך, הוסיף, יש לגדוע את צינור הכסף של ארגוני הטרור, כגון זה שאפשר לדאעש למכור נפט עירקי כדי לממן את פעילותו. הוא הודיע על הקמת מרכז בראשות ארה"ב וסעודיה למאבק בפן הכלכלי של הטרור, מרכז אליו יצטרפו כל מדינות המפרץ. עוד הזכיר, כי סעודיה הטילה בשבוע שעבר עיצומים על אחד מבכירי חיזבאללה.
"יש עוד הרבה עבודה לעשות - להתמודד עם המוסלמים הקיצונים ועם הטרור המוסלמי. עלינו לעמוד יחד נגד רצח מוסלמים חפים מפשע ונגד טבח של נוצרים", הכריז. הוא קרא למאזיניו להעביר מסר למי שיבחר בדרך הטרור: "חייכם יהיו קצרים וריקים ונשמותיהם יהיו מקוללות". לדברי טראמפ, אם שלוש הדתות שיצאו מאברהם יוכלו לשתף פעולה - שלום בעולם הוא אפשרי, כולל שלום בין ישראל לפלשתינים. הוא הזכיר את פגישותיו השבוע עם בנימין נתניהו ומחמוד עבאס (אבו מאזן).
לקראת סוף נאומו התייחס טראמפ לאירן, אותה כינה "המדינה שמעניקה לטרוריסטים את כל הדרוש להם ואשר אחראית לכל כך הרבה חוסר יציבות באיזור. זו ממשלה שמדבר בבירור רצח עם, קוראת להשמיד את ישראל, 'מוות לאמריקה' ולהרבה ארצות המיוצגות בחדר הזה". לדבריו, האירנים הם הסובלים ביותר ממשטר האייתולות, ולכן יש לבודד משטר זה עד שיסכין להיות חלק מתהליך השלום ו"להתפלל ליום בו יהיה לאירנים המשטר הצודק לו הם זכאים". כך אמר ברמז ברור לשאיפתו לנפילת המשטר הנוכחי.

תאריך:  21/05/2017   |   עודכן:  21/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העולם המוסלמי בראש המאבק נגד הקיצוניות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נאום מעולה כול הכבוד
יוספוס..  |  21/05/17 19:23
2
רק דבר אחד היה חסר
אהרון שחר  |  21/05/17 20:56
3
מנסיון:הים אותו הים... ל"ת
היהפוך נמר?  |  21/05/17 21:19
4
הזכיר לי את:יילחמו בטרור בלי
בג"ץ ובלי בצלם...  |  21/05/17 22:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
יוני בן-מנחם
גורמים בחמאס טוענים כי ישראל השתמשה בשיטה מקורית כדי לגייס את רוצחיו של מאזן פוקהא - התחזות לאנשי דאעש    גורמים בחמאס טוענים שישראל וארה"ב הקימו את דאעש כדי להכפיש את האיסלאם האמיתי
אריאל י' לוין
עוד על פרשת ההדלפה של טראמפ בנוגע לדאעש והסכנות הנובעות ממנה לישראל    ואילו אצלנו, מציע יואב גלנט בפומבי לחסל את אסד - ולמעשה רוצה להפוך את המוסד למאפיה
אריאל י' לוין
טראמם טען שנאטו הוא ארגון מיושן – עד שגילה שהמזכ"ל שלו, ינס שטולטנברג, שותף לרבות מדעותיו. בשבוע הבא הוא יבקר במטה נאטו וינסה לשכנע את חברות הארגון להצטרף למאבק בדאעש
אריאל י' לוין
מדוע יש להיאבק עד חורמה בנוער הגבעות    משמעות מינויו של הנייה למנהיג חמאס והמבחן הראשון הניצב בפניו    תימן הפכה לשדה ניסוי כלים עבור אירן    האם מה שעבד נגד פדופיליה יעבוד גם נגד דאעש
אריאל י. לוין
שש שנים אחרי חיסולו של מנהיג אל-קאעידה, הארגון חי וקיים - ומה שעוד יותר חמור: האידיאולוגיה שלו פורחת, הן בארגון עצמו והן בדמותו של דאעש
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
"הוא היה יכול לירות ולהרוג יותר אנשים"  /  איציק וולף
ארה"ב הטילה את "אם כל הפצצות"  /  עידן יוסף
הנחתים שנרצחו יקבלו עיטור  /  אביתר בן-צדף
אנא כורדי. ואתה?  /  אריאל י' לוין
נשים נגד דאעש  /  אריאל י. לוין
שווייץ זה גם ריגול  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il